Minarelli speed-fiets

Ik heb zelf nog een aantal andere plannen. Inmiddels een gare voorkap gevonden, dus eerst daar het een en ander mee proberen.

Ik ben zelf niet echt weg van beide ontwerpen. 1 is simpelweg niet mooi :+ en 2... Nouja, niet echt wat ik in gedachten had.





p7078.jpg


:rolleyes:

In iedergeval bedankt sjaak.:*
 
bij shop2 vindt ik dat er te weinig rood aan de voorkant zit, miss als er wat kleine dingen rood zijn dat et al een heel anders uitziet :W...

kapje hierboven weet ik zo niet wat ik er van moet denken :p.. ziet er wel apart uit iig...

sf ziet er iig super uit boj :winner:

spreek je snel!

:*

edit: lijkt verdomd veel op de voorkap van een hayabusa :W :p
 
Mark.S said:
Sjop 2 is makkelijker te shoppen dan te maken lijkt me:D

best te doen hoor!

Maar ik vond beide shops nog niet helemaal 'het'. maar in ieder geval komen er ideeen los;).

@ Tinne! Dat ziet er gaaf uit die foto! Misschien niet 100% origineel maar wel leuk om zo de lampen naar binnen te laten lopen en als intake te gebruiken boj???
 
Die Jetforce intake's staan super op een Jetforce, ga je dit vergelijken met een Speedfight, dan denk ik dat ze veel te groot en lang zijn :) Zo'n 3D-vorm zou je eventueel wel zelf kunnen maken met die pic als basisidee en dat naar de sf omzetten. Dat zou zeer zeker vet zijn! Maar zie toch de Gsx voorkap intake's als het lekkerst! :~
 
Ik zou eerst de koplampgaten dichtmaken en er daarna een aarbei aan elke kant uitfrezen , met rood gaas erachter :W . Zit een beetje in het thema van de scooter dan hea :D .

Iig , ff serieus , Die intakes zou vet zijn met een wat rondere vorm , omdat de sf2 ook niet helemaal recht toe , recht aan is :) . Die gsx kap erin verwerken is natuurlijk ook zeker een vet idee . Maak er iig iets speciaals van , maar bruut is ie nu ook al :* .
 
DG. said:
Die Jetforce intake's staan super op een Jetforce, ga je dit vergelijken met een Speedfight, dan denk ik dat ze veel te groot en lang zijn :) Zo'n 3D-vorm zou je eventueel wel zelf kunnen maken met die pic als basisidee en dat naar de sf omzetten. Dat zou zeer zeker vet zijn! Maar zie toch de Gsx voorkap intake's als het lekkerst! :~

uiteraard bedoelde ik dat ook...:)
 
Dus... Even een klein verhaaltje. :)


Situatieschets
1. Scooter zou heel lang stil gaan staan
2. Plannen die ik had zouden het totaal plaatje te duur maken. Een hobby is leuk, maar een hobby waarop je téveel verlies gaat maken maakt het voor mij minder interessant.
3. De verhuurder van onze loods (magazijn + sleutelplaats scooter) is overleden. Het is dus onzeker wat er met de loods gaat gebeuren.
4. Wij gaan zelf verhuizen.
5. Om er nog eens 600 euro in te steken zag ik niet zitten.

Al deze dingen bij elkaar opgeteld kwam ik tot de conclusie dat het tijd begon te worden om mijn ogen eens open te doen. Het is een hele leuke hobby, maar ik maak er téweinig gebruik van aangezien het alleen toegestaan is om op meetings te knallen. Op straat zie ik niet zitten om daar te rijden, onverzekerd etc.

Echt veel kon ik niet meer doen aan de scooter op de voorkap bewerken na. Verder is hij in mijn ogen optisch wel af. (kleine dingetjes hier en daar) Als ik met de voorkap bezig ging ging me dat ook weer zo'n 150 euro kosten (inc spuiten). Ik moest nog een cilinder en nog een koppeling. Dat is in totaal ook weer 450 euro.

Dus, het besluit werd genomen om de scooter te verkopen.

Via scooter-freaks.nl ben ik in contact gekomen met een jongen die sterke interesse had in het hele optische gedeelte. Het frame, kappen, voorvork, velgen, leeg blok, koeling en vertanding worden zometeen opgehaald. De rest van de motorische onderdelen zullen los verkocht worden.

Ik vind het érg jammer om ermee te stoppen, maar al die negatieve punten gezien denk ik dat menig persoon het wel met mij eens is dat dit een wijs besluit is.

Ik zal niet helemaal uit de scéne verdwijnen. Ik blijf natuurlijk gezellig meetings bezoeken. Ook ga ik samen met zjaaakie bezig met een SR Max Bitchie (of mocht ik dit niet zeggen?:+)

Voorlopig, is dit het einde van mijn minarelli speed-fiets avontuur.

Hij zal terug te zien zijn onder een andere kont en met 2 fast setup. :)



Het verkoop topic:
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?p=2092485#post2092485
 
Last edited:
BojT said:
Ik blijf natuurlijk gezellig meetings bezoeken. Ook ga ik samen met zjaaakie bezig met een SR Max Bitchie (of mocht ik dit niet zeggen?:+)
. :)

jij mag dat zeggen hoor;) kom maar fijn af en toe je afkickverschijnselen in mijn schuurtje botvieren:)
 
je had me al gemeld dat je ging stoppen op msn.
en zo als je weet vind ik het erg zonde. en ik hoop dat je er geen spijt van krijgt. ondanks alle nadelen.

maar snap je keuze ook wel eigenlijk.

succes verder met de verkoop.
 
Last edited:
Spijt heb ik nu al. Nouja, niet echt spijt. Raar gevoel dat er straks iets weg gaat waar ik toch ruim een jaar aan gewerkt heb.
Het is niet makkelijk om zoiets van de hand te doen. Maargoed. :)
 
Back
Top