Minarelli vertikale liquido

Jumper

Well-Known Member
°Stunt Vertigo LC° aka Minarelli vertikale liquido

io,

Ik ben Edelhart, 16 jaar en Vlaming.

VERLEDEN:

Begonnen met jongensdroom, crossen, begonnen met Yamaha pw80.
Dit was me laatste crosser na reeks van andere.

Suzuki Rm125
Foto=L387XB44

Foto=VYBF6AIZ


Dan Honda Camino opgebouw, stuk of 2 gehad, in eentje iets te veel geld gestoken.

Laatste Camino van mij
Foto=UBCC4JLN


29Feb 2005, na lang zagen bij ouders om MBK stunt geweest bij Deforce scooters.
Wel maand of 4 te vroeg dat ik mocht rijden. Hier toen ik hem juist had (sneeuw:p)
Foto=AJSIUTEY


ondertussen al wat veranderd met bcd stuff enzo.

Toen begon het te kriebelen, ik wilde ook wel zo'n fat project, maar iets waar ze op meeting
zeiden van ohhhhhh dat zit zo. Iets niet alledaags, Minarelli Vertikaal blok was wel tof om
LC te maken. Maar inlaat leek met ferm moeilijk (is ook zo duh). Toen AF1 cilinder in me handen
gekregen en die dan maar op mina vert geplaats na kotteren enzo.

Foto=364J87CD

Foto=ZIT4YKZU



Maar was niet echt bruut zoals ik het wilde.
Ervaring begon te groeien.

Daarom ben ik begonnen met MBK stunt met minarelli vertikaal blok met MHR speed cilinder

DOEL: sprinten 150meter bij standaard 70 scooterklasse.

CONSTRUCTIE:

*MHR Team speed cilinder stage 3 getuned door JS, met uitlaatpoort naar de band op minarelli
vertikaal blok zetten.
*Uitlaat is door JS berekend en gemaakt, die komt er langs de vario kant uit.
*Inlaat komt horizontaal vanvoor op het carter

SETUP:

-MBK STUNT met Minarelli vertikaal blok [Home made + home tuned]
-MHR Team speed 47.6mm [JS-tuned + BHT Tuned]
-MHR RHQ pen 12mm as (boosteras)
-MHR naaldlager
-MHR 13/44 primaire vertanding
-MHR overrange poulies
-MHR overrange snaar
-MHR vario
-MHR ontsteking
-MHR wingbell
-MHR delta clutch
-Koso 28mm [Home tuned]
-JS uitlaat op maat (DPR)
-Stage 6 Vforce 3 membraan [Home Tuned]
-TP nardo reductiekastdeksel
-killswitch
-NGK bougiekop en kabel
-std sec. nitro vertanding


BOUW:

Dan terug naar de Deforce geweest om wrak op te kopen voor project te beginnen.

Het wrak
Foto=3JTUU4EF

Foto=E3FPCQV6

Foto=KNJXNBBY


Dan natuurlijk de spullen aankopen

Vonkjesmachine
Foto=6QH8SGNZ


Overbrening
Foto=PMQ8ZRUU


Koppelingshuis
Foto=HKFC63X4


13/44 Primair
Foto=MEOIZH37


Koso met XSH-kelk
Foto=ZNK6OVDP

Foto=EHSLBC8O


RHQ asje
Foto=ZT7NZLIO

Foto=PDXG7SMF


Reductiekastdeksel:p
Foto=7RI3NAXI


Killswitch
Foto=36NAPNAV


Radje van polini
Foto=3KKQBJM8


Lagerset c4
Foto=GNWAUR8Q


UPDATE

eff blokje vanonder gehaald, is echt vuil:p
heb ook scheurtje ontdekt in kleine carterhelft, die wordt vernieuwd door tnt namaak klein carterdeel.

Foto=GJUEYEVK

Foto=HUUMR6TF


UPDATE

blok kaal getrokken en beetje gepoetst om dan naar straler te brengen, dan krijg je dit.

Foto=8N8DHOQW

Foto=T6TIRXKT


UPDATE

Vandaag mega pak binnen gekomen en open gedaan

-Heidenau slick
-Stage 6 temp/rmp
-benzinekraantje
-benzinefiltertje
-vloeibarepakking
-snelgas
-Dense bougie
-10 sproeiers van Stage 6

Foto=RMJP6SC8

Foto=SFYZWMGA


Update

Nog eff dat geil membraan gekocht:p
Zodra bij mijn dealer Tnt helft binnen is kan ik starten met inlaat en zo.

Foto=US4ADQJR


tevens nog eff foto hier van uitlaat

Foto=NEPMK836

Foto=CKRB6PIV


UPDATE

Mijn cilinder terug van Joël met ook de uitlaat. Ook het nieuwe stuk carter binnen. De carter gekotterd voor het hemd, zodat de cilinder al in het carter kan.

Hier nog paar foto's:

Foto=ADFZFSHD

Foto=YUCQLXPX

Foto=RB8TPH7C

Foto=BDLHGUUH

Foto=Y3C7OJBH

Foto=7DXJ4ICN



UPDATE

Ik ga om tapeinden te verzetten, de complete cilindervoet 11mm ong affrezen.
Dan nieuwe plaat maken zoals op tek. uit mooi massief alu. Deze bevestigen met M6 boutjes (dus plaatje vastmaken langs van boven met bouten die tot in originele stuk carter lopen)die dan afzagen en lasje opleggen. Op alle spleten ook las leggen en alles mooi afwerken. simpel gezegd.

Foto=VS3OCLPO


moet nog beetje verder tekenen
--

nu toch besloten om andere manier te volgen qua verzetten tapeinden.

tot later




Zeg zeker uw gedacht!:p
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Leuk project , de uitlaat naar achter is in jou geval denk ik niet echt een voordeel , omdat je uitlaatpoort schuin uit je cilinder komt ( ik neem aan dat je een mina speed pakt ) , had je nou een pia speed genomen , had je rechte uitlaatflens kunnen maken en had daar vermogenswinst ingezeten .
 
BT said:
Leuk project , de uitlaat naar achter is in jou geval denk ik niet echt een voordeel , omdat je uitlaatpoort schuin uit je cilinder komt ( ik neem aan dat je een mina speed pakt ) , had je nou een pia speed genomen , had je rechte uitlaatflens kunnen maken en had daar vermogenswinst ingezeten .


miss wel, maar voordeel bij het nemen van mina model van speed bij dit project is:

*geen gedoe van ophogen of adraaien om in buurt te komen van deftige squich
*moet ik den ook niet sukkelen met koeling, want pia cilinder gaat in carter.

Ik ga met 10" velg rijden met heidenau band er op, daardoor heeft joel perfecte uitlaat kunnen maken die mooi wegdraaid naar de vario kant. thx hier voor alvast joel
 
el bandino said:
miss wel, maar voordeel bij het nemen van mina model van speed bij dit project is:

*geen gedoe van ophogen of adraaien om in buurt te komen van deftige squich
*moet ik den ook niet sukkelen met koeling, want pia cilinder gaat in carter.

Ik ga met 10" velg rijden met heidenau band er op, daardoor heeft joel perfecte uitlaat kunnen maken die mooi wegdraaid naar de vario kant. thx hier voor alvast joel

Mina heeft idd in jouw geval ook zo zijn voordelen , je kan ook bij een cilinder de tuit aan de zijkant van de cilinder erin lassen , dan had je daar iig geen last van gehad . De ophoogplaat zou idd wel moeten , maar dat hoeft toch niet echt een probleem te zijn?
 
Dat ziet er belovend uit , vooral die Radiateur is mooi :W en zal zkr niet te kort komen op je setup ;)

Succes ermee
 
BT said:
Mina heeft idd in jouw geval ook zo zijn voordelen , je kan ook bij een cilinder de tuit aan de zijkant van de cilinder erin lassen , dan had je daar iig geen last van gehad . De ophoogplaat zou idd wel moeten , maar dat hoeft toch niet echt een probleem te zijn?

Maar aangezien de cilinder met de uilaatpoort naar de band staat, ben ik beperkt in ruimte tussen band en cilinder, dus miss wel best dat hij draait naar vario kant nu.

Foto's van uitlaat zijn al te zien op de site van joel selder, onder 'wat is js tuning en 'tuning'. Het is de eerste uitlaat van op de foto's van rechts beginnend

hier pic van uitlaat

 
Last edited:
Ben echt benieuwd wat het wordt. Beunhaas heeft ook s zo'n projectje gehad, maar dan gewoon met mina uitlaat + aangepaste flens.

Waar heb je nu de inlaat gefixt? Of heb ik daar gewoon over gelezen?

Echt wel vet project!!
 
DME3 said:
Ben echt benieuwd wat het wordt. Beunhaas heeft ook s zo'n projectje gehad, maar dan gewoon met mina uitlaat + aangepaste flens.

Waar heb je nu de inlaat gefixt? Of heb ik daar gewoon over gelezen?

Echt wel vet project!!


bedankt voor positieve reacties.

Idd wim (aka beunhaas) heeft dit ook gedaan, maar was undercover lc mina vert, mijn ding is prestatiegericht, ik denk dat er evenveel valt uit te halen als mina horz.

Inlaat fix ik volgende week. Die komt op zelfde plaats als beunhaas alleen hoger, dus doordat de cilinder gedraaid staat, bijna tegen de boostpoort. Wat wil zeggen mega kort inlaattraject.

Deze vakantie (wij belgen hebben weekje vakantie) volgende proberen te doen:

*carters oplassen langs voor want boostpoort komt over carter:p en carters kotteren voor speed.
*tapeinden verzetten
*inlaat fixen.

ps: heeft iemand me zien beunen op smp, heb daar in no-time carters gekotterd voor mijn speed, maar waren rotte carters, zodat joel voorbeeld had om uitlaat te maken.
 
Uber mooie uitlaat... Ook eindelijk weer eens een orgineel project, blijf em cker volgen!
Was het btw niet ontzettend duur om z'n uitlaatje te laten maken en ontwerpen?
 
Wout@SR said:
Uber mooie uitlaat... Ook eindelijk weer eens een orgineel project, blijf em cker volgen!
Was het btw niet ontzettend duur om z'n uitlaatje te laten maken en ontwerpen?

gewoon prijsaanvraag doen, en valt allemaal best mee
 
TommiiY said:
zeer leuk projectje !
en die sl500 (correct me if im wrong) @ 3e pic ziet er ook wel leuk uit:D...

maar succes iig...;)

is spijtig genoeg alleen maar die van nonkel en niet van mij
 
mag je bij standaard 70 cc je inlaat kanaal op een andere plaats zetten? jubbega niet naar mijn weten.

ook het aandersom zetten van je cillinder? ga je je zuiger ook andersom zetten?
zoja gedacht aan desaxatie?
 
Back
Top