Mijn Audi A3 uit 2000 gestolen!

Status
Not open for further replies.
bmw hier thuis heeft klasse 5 , dus die kunnen ze praktisch niet weghalen en als dat al lukt kunnen ze um opzoeken via de satteliet.
Zei trouwens de verkoper bij de bmw dat er een nieuwe 5 was weggehaald van een klant die ook dat alarm had en in de haven van rotterdam waren ze het signaal kwijt geraakt en in marrokko vonden ze het signaal weer:p was blijkbaar via een container verscheept.

weet niet of ik het moet geloven , maar wel een vaag verhaal

Politie zei ook al dat zelfs die alarmen van tegenwoordig te omzeilen/kraken zijn.. Het houdt ze niet tegen maar vertraagd ze alleen :)
Hoorde het van een collega hier ook al, 7 maanden gewacht op z'n nieuwe S-klasse en binnen 4 weken was hij gejat.
GPS volg systeem was te traceren tot over de grens in Polen en daarna was hij pleite. Never to be seen again...

Op m'n volgende auto maar 220v op m'n portieren zetten ofzo :p
 
Ja gvd, moeten ze er ook wel wat mee doen he. Als ze achter hun scherm gaan zitten kijken zo van; oh kijk, hij rijdt nu DLD in, dan helpt zon klasse 5 alarm niet natuurlijk.

Als die gasten dan daadwerkelijk zorgen voor een autotje die ze ff staande houdt of een file creeeren ofzo, dan is het klaar.

Tis vd politie gewoon een eeuwige dooddoener dat 'elk alarm te kraken is'.
 
hmmm dit is wel extreem kut zeg. zonde, van zo'n bak! En nog voor je huis ook, te brutaal voor woorden...
 
Over de diefstalproblemen.. Denk eens aan motoren, die worden relatief gezien nog veel meer gejat. Hoe dan ook, geankert aan de muur, 3 sloten, 12 alarminstallaties, wordt allemaal gejat..
 
En als het ze niet ongezien lukt rijden ze je nog wel klem. Als ze iets willen hebben nemen ze het toch wel... :(

Vergeet nooit meer, motorbeurs vorig jaar. Motor in geladen in de bus, onderweg naar huis, kijk in binnenspiegel, KUT is de motoromgevallen?
Niet dus. Spanbanden afgesneden, bus opengebroken. Stelletje honden!

Mjah, het overkomt iedereen weleens als je pech hebt. Het is kut, maar life goes on... Materiaal is vervangbaar, jijzelf niet toch?
 
En als het ze niet ongezien lukt rijden ze je nog wel klem. Als ze iets willen hebben nemen ze het toch wel... :(

Vergeet nooit meer, motorbeurs vorig jaar. Motor in geladen in de bus, onderweg naar huis, kijk in binnenspiegel, KUT is de motoromgevallen?
Niet dus. Spanbanden afgesneden, bus opengebroken. Stelletje honden!

Mjah, het overkomt iedereen weleens als je pech hebt. Het is kut, maar life goes on... Materiaal is vervangbaar, jijzelf niet toch?

Over beurzen heb ik wel gekkere verhalen gehoord. Bijvoorbeeld dat de chaufeur die de spullen weer op komt halen even wordt "verhindert" en vervangen door een ander "persoon".

Super kut Martin. Ik hoop dat je er zo min mogelijk verlies aan overhoudt!
 
in je bus ingebroken terwijl je aan het rijden was? of toen die al thuis stond

Op het parkeer terrein van de jaarbeurs. Je kent het wel toch, even snel naar de stand terug om te kijken of alles echt is opgeruimd.

Kom je terug, nix te zien (in de gezelligheid ook totaal niet op gelet eigenlijk).

Onderweg op de A2 kijk ik in de binnenspiegel, denk f*ck, motor omgevallen. Vraag me pa (zat naast me) of die even kijkt of die motor echt was omgevallen. Niet dus, motor pleite...
 
was al langer bekend toch dat ze die tracking systemen gewoon omzijlen.

ze rijden die wagen een tunnel in, en hij komt er nooit meer uit (ja in een container)

of ze rijden hem nog voordat de eigenaar weet dat hij gestolen is een fabriekspand in. strippen hem dan net zo lang tot ze het alarm en gpsgeval eruit hebben en tuffen dan vrolijk verder.

enige hoe je een auto zou kunnen beveiligen is door een klasse 3 alarm (is tenminste nog geloofwaardig) te plaatsen en LOS van alles (compleet geisoleerd van de auto) een tracking systeem of iets dergelijks. dan kan het ook niet uigeschakeld worden door accu los halen oid.
maar dan is nog altijd het gps signaal te onderscheppen.
vinden ze hem alsnog.
beste lijkt mij alle onderdelen voorzien van een code en chip.
rij je langs een dealer met een gestolen onderdeel of een zonder bij jouw auto behorende chip/code is inschakeling politie.
kan je ook mooi combineren met computer in de auto die die onderdelen niet pikt, etc etc.

maar dan vinden ze toch weer wat.
het is net proberen je pc te beveiligen tegen virussen...
 
beste lijkt mij alle onderdelen voorzien van een code en chip.
rij je langs een dealer met een gestolen onderdeel of een zonder bij jouw auto behorende chip/code is inschakeling politie.
kan je ook mooi combineren met computer in de auto die die onderdelen niet pikt, etc etc.

Komt er ook, alleen dan in de vorm van kentekenbewijzen. Deze worden digitaal uitgevoerd in creditcard vorm met chip erop. (voor zover in de geruchten gehoord).

Minder fraude gevoelig (dupliceren van papieren kentekenbewijzen). Eenvoudiger met overschrijven/vrijwaren etc.

bovagkrant digitaal said:
Papieren kentekenbewijzen gaan verdwijnen
maandag, 14 januari 2008 - In plaats van de papieren kentekenbewijzen deel І en ІІ komt er een plastic chipkaart.

Onlangs is er door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) een dummy gemaakt van het nieuwe kentekenbewijs.

Hans van Geenhuizen, woordvoerder bij de RDW, laat weten dat de chipkaart slechts een idee is. Het idee komt uit Duitsland en wordt nu op Europees niveau besproken.

Volledige artikel op de website van bovag te lezen

Ben ook benieuwd hoe dat afloopt... Lijkt me dat dieven dit juist makkelijker kunnen kraken met software decoding.

Wel is het handig om hierdoor minder kans op beschadiging/vermissing van delen van het kentekenbewijs te krijgen.

Heeft de TS overigens al weer iets vernomen van het verzekerde bedrag?
 
Last edited:
Komt er ook, alleen dan in de vorm van kentekenbewijzen. Deze worden digitaal uitgevoerd in creditcard vorm met chip erop. (voor zover in de geruchten gehoord).

Minder fraude gevoelig (dupliceren van papieren kentekenbewijzen). Eenvoudiger met overschrijven/vrijwaren etc.



Ben ook benieuwd hoe dat afloopt... Lijkt me dat dieven dit juist makkelijker kunnen kraken met software decoding.

Wel is het handig om hierdoor minder kans op beschadiging/vermissing van delen van het kentekenbewijs te krijgen.

Heeft de TS overigens al weer iets vernomen van het verzekerde bedrag?

Nope, de 'expert' moet nog een afspraak met mij maken..
Proces verbaal zal inmiddels al wel bij ze terecht gekomen zijn:)
Even afwachten dus, vanaf morgen krijg ik in ieder geval de 2e auto van m'n manager ter beschikking om rond te kunnen tuffen, 206CC 2.0 16v :p
Kan ik in ieder geval weer gaan en staan waar ik wil... Zodra ik een bedrag heb wat ik terug krijg ga ik voor een andere auto kijken. Wil niet voor verrassingen komen te staan :)
 
Martin. heeft ook niet gezegt wat hij voor beroep doet ;)

Mischien werkt hij wel in een dames kapsalon :+
 
Ghehe, dát is waar. Anyways ik doe planning van offshore personeel en een stuk P&O ernaast.. Geen kapper dus :p
Moet zoveel rijden omdat ik in Hoogkarspel woon en in Broek op Langedijk werk. Over 2 maandjes ga ik in Amsterdam wonen dus moet ik nog ff wat verder rijden. (reistijd blijft wel hetzelfde, rij tegen de files in en bijna alleen maar snelweg :))

Enigszins ontopic; Vandaag ook m'n royementsverklaring binnen gehad van de verzekering met keurig BM-trede 13 vermeld :D (75% no-claim korting) Toch wel stoer op 20 jarige leeftijd en 1 jaar een auto verzekerd :D
 
Ik ken een man die wel een handig systeem heeft.

Zodra zijn auto word gestart krijgt hij een sms, dan kan hij direct op internet zien waar de auto is of is verdwenen.
 
Wijs syteem, wel ERG als je ene sms krijgt en zelf niet in je auto zit :D


Edit: altijd minder erg als wanneer je die sms niet krijgt, i know :p
 
Als je slaapt word je wakker, dus veel tijd hebben ze dan niet nee.

Als je dan ook nog snel even inlogd en ziet waar ze rijden kan je snel reageren.

En inderdaad je wilt dat smsje wel hebben hoor!! beter als niets :D
 
A.s. dinsdag een afspraak staan met de 'expert' die de dagwaarde gaat bepalen..
Las nu alleen iets engs in de polis over het niet uitkeren van dat geld als je de kentekenpapieren niet meer had :X
Lagen dus bij mij in de auto.. Behalve deel 3 uiteraard.
Dus fingers crossed till tuesday..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top