de prijs van de accessoires zit toch gewoon bij de nieuwprijs in begrepen ?
igg bij die m5 ?
PvdH said:wat is die vanos eigk? vanos a la playa?
Dat is de variabele nokkenasverstelling. Sowieso is een M5 motor vrij kwetsbaar vanwege het hoge specifieke vermogen. Een turbomotor zoals de RS6 is dat veel minder, daar zijn alleen de turbo's kwetsbaar. Ik heb ook zitten kijken naar een E39 M5, maar ik zou goed zoeken en goed veel budget voor onderhoud reserveren. Mij is verteld; M5 staat voor kosten Maal 5, dus dan weet je ongeveer hoe het werkt
Wel een kk toffe bak, dat zeker. Maar ik zou goed zoeken en niet met meer dan 80k kopen.
Bedankt Stephan. Voor de precieze BPM afdracht moet je ook nog de prijs van accessoires van destijds weten. Die prijzen moet je dus ook nog vinden, anders kom je straks voor dure verrassingen te staan.
Had even over die Vanosschade heen gelezen. Maargoed, dat bevestigt alleen maar even wat Erik eerder zei
Zou iemand anders ook 's uit willen rekenen of het voor hem uit kan om zijn toekomstige auto uit Duitsland te halen? Eén voorbeeld is niet echt representatief.
BPM wordt berekend over een standaard model.
Alles wat er als extra optie opzit wordt er dan bij opgetelt.
Dus bijv. Xenon brengt weer extra BPM lasten met zich mee.
Wat regelmatig gedaan wordt is bijv, een leder interieur eruit halen en tijdelijk een gaar stoffen interieur erin.
Scheelt weer BPM
Vanos aanstuurunit is 250 euro voor 1 cil bank.
Maar dat kosten maal 5 in onzin. Mechnische M onderdelen zijn duurder , maar verhouding valt redelijk mee. Daarbij komt ook dat de e39 een 5L v8 heeft met "maar" 400pk. De slijtage slag is een stuk minder dan bijv. een e46 m3 met zn 3,2L en 343pk
Ik ben van het karretje uitgegaan, moet genoeg zijn toch? En dan nog, dan maar een paar tientjes extra. De ingevoerde auto blijft nog altijd goedkoper dan een NL auto.
M5's met een ton of minder zijn er voor 17.500 - 18.000 euro.
http://www.autoscout24.de/home/inde...2ddr1rgn1dm&source=as24_inseratsg_detail_bild
http://www.autoscout24.de/home/inde...2mw4qwjsgpm&source=as24_inseratsg_detail_bild
Is mij verteld door mensen die het kunnen weten (die M5 rijden, en ook echt rijden ).
Problemen met de vanos komen vaak voor bij M5's van voor september 2001, daarna is de olieleiding naar de vanos vervangen want die lekte vaak (drukverlies).
Denk daarnaast aan banden, remmen, koppeling etc. Dat zijn dingen die bij een M echt hard gaan :X
Benzine, dat gaat pas ECHT hard. Mijn E39 528i zuipt al .. laat staan een M5
Hoeveel rij jij dan met een litertje?
Denk dat het verbruik nog wel mee valt, Daimler Super Eight waar ik laatst mee onderweg was (ook 400pk) deed vrij steady 1;7. Wat doet zo'n 528, 1:10 ongeveer?