Membranen tunen en testen.

die 110/115 is iig een richtlijn van bell, die 90 weet ik zo niet. En voor het doorlaatopp van de kleppen moet je natuurlijk niet die 4 gaten opmeten :X

het lijkt mij juist om hem gewoon 100% te maken niet groter of kleiner, maar precies goed :P

waarom 90% van de oppervlakte :? dat is toch alleen maar een verlies of bekijk ik dit verkeerd

Joost@aerox said:
die 110/115 is iig een richtlijn van bell, die 90 weet ik zo niet. En voor het doorlaatopp van de kleppen moet je natuurlijk niet die 4 gaten opmeten :X

De 90 procents richtlijn komt bij Yamaha vandaan, het idee erachter is dat de ideale snelheid door je carburateur ongeveer 90m/s moet zijn en door je membraan rond de 100m/s.
Dit is proefondervindelijk bewezen het beste te zijn, waar Bell de 110/115% richtlijn vandaan haalt zou ik niet weten...... :)

En over die doorlaat doelde ik al in mijn vorige post, ik was er al bang voor dat mensen de 4 gaten opgingen meten......

De juiste doorlaat is breedte x klep-openhoogte x aantal kleppen.

Bart@Sp said:
@ abt: klep-openhoogte wat bedoel je daarmee. fix eventueel grafische ondersteuning :P

De afstand vanaf de rustplaats van klep op het membraan tot de positie van de klep als deze maximaal open staat.

P.S. Moet dit gewoon als rechte lijn gemeten worden? M.a.w. kan je ervan uitgaan dat de stroom "recht" (wat is de correcte benaming?) is?

$aint said:
De afstand vanaf de rustplaats van klep op het membraan tot de positie van de klep als deze maximaal open staat.

P.S. Moet dit gewoon als rechte lijn gemeten worden? M.a.w. kan je ervan uitgaan dat de stroom "recht" (wat is de correct benaming?) is?

Daar ga ik wel van uit, ja

- maar, de oppervlakte van de kleppen kan duz geregeld worden door de reedstops, want de opening van de kleppen kunnen zo vergroot/verkleind worden tot een waarde die je wil.

- Waarschijnlijk ga ik ook nog eek k-star 6-kleps membraan testen.

C4rN said:
- maar, de oppervlakte van de kleppen kan duz geregeld worden door de reedstops, want de opening van de kleppen kunnen zo vergroot/verkleind worden tot een waarde die je wil.

Ja :)

is het niet voordelig om juist een reedstop te maken dan met een oppervlakte gelijk aan die van je carb?

ook wel id miss om mee te nemen in je test?

ABT said:
De 90 procents richtlijn komt bij Yamaha vandaan, het idee erachter is dat de ideale snelheid door je carburateur ongeveer 90m/s moet zijn en door je membraan rond de 100m/s.
Dit is proefondervindelijk bewezen het beste te zijn, waar Bell de 110/115% richtlijn vandaan haalt zou ik niet weten...... :)

Bell zal het ook wel getest hebben?

Er is dus proefondervindelijk vastgesteld dat de optimale doorstroomsnelheid bij het membraan hoger moet zijn als die in de carb?
En/of dat de doorstroomsnelheid @ carb: 100 m/s is/moet zijn?

Aangezien de "aanzuigkracht" niet groter wordt naarmate je dichter bij het membraan/carter komt moet dat dan wel door een kleiner membraan/spruistuk komen in verhouding tot de carb.

Maar, halen wij wel een aanzuigsnelheid van 100 m/s?
Ik vind het wel extreem veel eerlijk gezegd.

$aint said:
Probeer ook zo'n stage6 membraan mee te nemen (met Boyesen idee membraankleppen) :!

ok stage6 membraan....nog nooit gezien en van gehoord,en het idee van Boyesen? licht toen svp.... 8P

en nog een nieuwtje, het evo membraan dat ik zei dat ik kon lenen heb ik gekocht duz daar ga ik ook nog mee aan de gang. Het loopt op het moment nogal stroef allemaal want ik heb het druk. Het komt allemaal goed!!

power.gif

Niet echt een duidelijk plaatje. Maar je kan een beetje zien wat de bedoeling is. Twee plaatjes op elkaar monteren, de onderste is stijver dan de bovenste. In de onderste zit een gat. En ze moeten zonder reedstops gemonteerd worden.

linkjuh

Link naar de website van ze. Staat ook wat uitgelegt over de bedoeling van dit membraan, schijnt best goed te werken.

hebben jullie er wel bij nagedacht dat het membraan wat bij c4rn "als beste uit de test komt" niet perse op alle setups het beste is..

dus eigenlijk heb je niet zo veel aan zon test.. (op c4rn nadan die kan kijken welk membraan voor Hem het beste is)

voor mina is trouwens een gewoon onaangepast std membraan al retegoed...
ik geloof dat tino dit ooit getest heeft @ beta @testbank..

Back