$aint said:Hoe komen jullie aan 90%?
(+ 90% waarvan? 'carb-oppervlakte'?)
Staat in 1 van zijn 1e postenC4rN said:Dit is wat ik d8:
- Inlaat membraan 110/115% van oppervlakte van carb (net als spruitstuk).
- Doorlaat (oppervlakte) van de kleppen 90% van opp. van de carb.
Joost@aerox said:die 110/115 is iig een richtlijn van bell, die 90 weet ik zo niet. En voor het doorlaatopp van de kleppen moet je natuurlijk niet die 4 gaten opmeten :X
Bart@Sp said:@ abt: klep-openhoogte wat bedoel je daarmee. fix eventueel grafische ondersteuning
$aint said:De afstand vanaf de rustplaats van klep op het membraan tot de positie van de klep als deze maximaal open staat.
P.S. Moet dit gewoon als rechte lijn gemeten worden? M.a.w. kan je ervan uitgaan dat de stroom "recht" (wat is de correct benaming?) is?
C4rN said:- maar, de oppervlakte van de kleppen kan duz geregeld worden door de reedstops, want de opening van de kleppen kunnen zo vergroot/verkleind worden tot een waarde die je wil.
ABT said:De 90 procents richtlijn komt bij Yamaha vandaan, het idee erachter is dat de ideale snelheid door je carburateur ongeveer 90m/s moet zijn en door je membraan rond de 100m/s.
Dit is proefondervindelijk bewezen het beste te zijn, waar Bell de 110/115% richtlijn vandaan haalt zou ik niet weten......
$aint said:Probeer ook zo'n stage6 membraan mee te nemen (met Boyesen idee membraankleppen) :!
C4rN said:opzich best een optie, maar is er iemand die ze levert?