Het 'grote membranen topic'

Aerox-Evo70

No Title
Ok, ik heb een nieuw membraan nodig, en nou zit ik dus te twijfelen tussen de 4kleps en 2kleps membranen van malossi.

ff op een rijtje:
malossi vl11 - 4kleps voor pia
malossi vl13 - 2kleps voor pia
malossi vl12 - 4kleps voor mina
malossi vl14 - 2kleps voor mina
polini big valve - 2 kleps voor pia en mina ?
nog wat merken (die toch niemand gebruikt...)

In ieder geval, wat is nou precies het verschil tussen die 2, theoretisch gezien dan ?

Ik heb het id dat bij een 4kleps membraan je bij open kleppen een groter doorlaat opp. hebt dan bij een 2kleps, het nadeel is dat hierbij veel turbulentie ontstaat.

Mijn ervaring is dat iedereen voor de 2kleps kiest, maar imo zonder enig id waarom ze dat doen...
Hoe kan je nu afwegen welke het beste bij jouw setup past ?
of blijft het toch gewoon een kwestie van testen...
 
Advertisement - register to remove this

mmhh een vl12/14 hebben de zelfde basis alleen ander kleppen en klepstoters
dingen hebben gewoon zelfde doorlaat of de 2 of 4 kleppen meer of minder open gaat weet ik niet

Wat ik een mooie menbraan vindt om maby nog wel eens te testen is die van hebo ding is goedkoop en ziet er goed geflowd uit..

C4rn: ooit nog goed gekomen met jouw test of gaat het nog komen?
 
ik bedoel dat er tussen de klepjes ook nog doorlaatopp is, en dus niet alleen aan de onderkant en zijkant, hoe effectief dit is weet ik dus niet.

doordat het mengsel aan alle kanten eruit kan lijkt me dat er meer turbulentie ontstaat...

vertellen jullie dan eens waarom je voor een bepaald membraan hebt gekozen ?
 
Bij een membraankeuze is het belangrijkst dat de kleppen niet in eigen frequentie raken, de vorm is veel minder van belang.

Ik heb vanmiddag zo'n 10 verschillende membraanplaatjes/stoters ed getest, met vermogensverschillen van 5Pk als resultaat.

Bij mij kwam trouwens pasgemaakte Boyesen plaatjes als beste uit de test (van die dubbele dingen) :)
 
Aerox-Evo70 said:
ik bedoel dat er tussen de klepjes ook nog doorlaatopp is, en dus niet alleen aan de onderkant en zijkant, hoe effectief dit is weet ik dus niet.

doordat het mengsel aan alle kanten eruit kan lijkt me dat er meer turbulentie ontstaat...

vertellen jullie dan eens waarom je voor een bepaald membraan hebt gekozen ?
ik begrijp jou punt wel denk ik, je bedoeld dat je met een 4 kleps membraan een bter gestuurde flow hebt als met een 2 kleps?

Mijn mening is btw dat die Adige en Hebo membranen heel best presteren. Die adige is gwoon goedkoop, heeft übergrote doorlaat en is gwoon goed. Die hebo heeft een mooi kleine doorlaat dat perfect aansluit op een recht Malossi spruitje.

VL14 werkt goed zolang t duurt :| mijn cilinder probeerde op klepjes te lopen ipv benzine :| weg 50 eu 8P

Een VL12 is gwoon prima
 
adige membraan ? picje...

ik heb al een tijdje met adige 0.25mm plaatjes gereden, merkte volgens mij niks tov malossi 0.35mm plaatjes (ook ander materiaal)
 
ABT said:
Bij een membraankeuze is het belangrijkst dat de kleppen niet in eigen frequentie raken, de vorm is veel minder van belang.

Ik heb vanmiddag zo'n 10 verschillende membraanplaatjes/stoters ed getest, met vermogensverschillen van 5Pk als resultaat.

Bij mij kwam trouwens pasgemaakte Boyesen plaatjes als beste uit de test (van die dubbele dingen) :)

licht 'ns toe als je wil...
 
Back
Top