Het 'grote membranen topic'

stuffer is een invulling in het membraan om de overgang tussen membraan en spruitstuk zo netjes mogelijk te laten verlopen.
qua membraan kies ik zelf aan de hand van een simpele berekening voor 2 of 4 kleps naar mate van het formaat carb.
qua stuffer en dergelijke zou ik de overgangen zo netjes mogelijk maken en stuffer bewerken richting boyesen rad valve idee. puur om het zo vloeiend mogelijk te laten verlopen de keus in membraan kleppen verschillt per setup en deze is zoals ABT al duidelijk maakt eigenlijk alleen te vinden op de testbank voornamel door resonantie verschillen in materiaal dikte`s. de weef richting speelt bij carbon kleppen ook een rol aangezien deze de doorbuiging en de stijfheid beinvloeden. zo is ook de afmeting van de klep hierin bepalen een brede klep zal een dunnere dikte benodigd hebben als een smalle dit door de totale meewerkende breedte van de klep. ik ga zelf nog verder expirimenten met mebranen alleen de testbank is voor mij nog niet zo goed toegankelijk als ander :p
 
NRG subaru WRX said:
heb een vl13
gekocht op aanraden van de dealer in plaats van een vl11
goeie reden toch 8P

Dit is bullshit van de dealer. De meeste dealers hebben geen bal verstand van zoiets en verkopen je gewoon het duurste en denken dat dit beter is.

Dit is niet naar jou bedoeld maar gewoon algemeen over dealers en dat je aan dit punt niet veel hebt....

Verder denk ik dat het gewoon testen is. Op het ene blok zal misschien een vl11 beter uitpakken als op het andere denk ik...
 
Laurens. said:
mja, dat topic gaat ook bijna negens over :p
alleen dingen die we al wisten...

imo is gewoon het doorlaat opp van de bestaande membranen te klein (voor een 28mm, en voor 30mm zeker)
daarom vroeg ik me af of het om die reden geen zin had om 4kleps te nemen...
blijkbaar werkt bij iedereen de 2kleps beter, waarom zpou dat zijn ?

anyway, ik denk dat ik op zoek ga naar een ander membraan, van een cross ding ofzo.
 
Aerox-Evo70 said:
mja, dat topic gaat ook bijna negens over :p
alleen dingen die we al wisten...

imo is gewoon het doorlaat opp van de bestaande membranen te klein (voor een 28mm, en voor 30mm zeker)
daarom vroeg ik me af of het om die reden geen zin had om 4kleps te nemen...
blijkbaar werkt bij iedereen de 2kleps beter, waarom zpou dat zijn ?

anyway, ik denk dat ik op zoek ga naar een ander membraan, van een cross ding ofzo.


Ws. hebben de fabrikanten ondervonden dat tweekleps voor high-end use het meest geschikt is. Dit hebben ze doorontwikkeld tot een acceptabel hoog niveau, waardoor tweekleps in de meeste gevallen beter is dan de vierkleps.
Je hoeft t idd niet in de twee kleppen te zoeken dus.
Wat ik zelf zo ff bedenk is dat de storingen bij tweekleps minder zijn. Maar ja turbulentie blijf je houden. Is eigenlijk ook wel goed voor menging van t mengsel bij mindere omstandigheden (temperaturen ed).
Verder is opp idd groter. Ook de invloed van druk wordt gereduceerd, door massa traagheid. enz.
 
Ik heb op mijn ice ooit is polini bigvalve 2 kleps en 4 kleps getest met 28mm keihin.
2 kleps gaf 2pk minder, zelfde plaatdikte.....
 
Naar aanleiding van de ervaring van Koopmans heb ik als 1ste een VL13 gekocht en die door Fred laten bewerken.
Later heb ik getest met een VL11 onbewerkt met en zonder stuffer, VL13 onbewerkt met en zonder stuffer, Evo 2 kleps zonder stuffer, bewerkte VL11 met en zonder stuffer en een bewerkte VL13 met en zonder stuffer.

Het best liep de VL13 op mijn blok met stuffer van de std. membranen. De aangepaste versie gaf nog iets meer power en een verbreding van de powerband en die zit er uiteindelijk nog steeds in.
Verder heb ik ook nog wat met dikkere/dunnere kleppen geprobeerd, maar heb er nooit echt resultaat mee behaald. Std. 0.30 klepjes van Malossi zijn degenen die er dus nog steeds opzitten.
 
Ik weet het echt niet precies meer. De evo was het slechtste, ook in vergelijk met de VL11/VL13 zonder stuffer. Met stuffer liepen de VL11/VL13 zowieso al beter, de VL13 zal een paar tiende pk beter zijn geweest gok ik dan de VL11.
 
A-Bizar said:
jeps , kut :)


:p iedereen die ik ermee gezien heb .... kapot binnen een paar minuten boven de 13k branden :)
Scheurde gewoon kapot.

Geld dit voor alle Hebo-membranen?

Ik ga namelijk de Hebo 1 klepper en de Malossi 2 klepper maar eens Teste @ Peug..
 
Mizzle said:
Geld dit voor alle Hebo-membranen?

Ik ga namelijk de Hebo 1 klepper en de Malossi 2 klepper maar eens Teste @ Peug..

hebo 1 klepper :rolleyes:

dat van die hebo membranen die kapot gaan heb ik ook al aantal keer gehoord.
 
Mizzle said:
Geld dit voor alle Hebo-membranen?

Ik ga namelijk de Hebo 1 klepper en de Malossi 2 klepper maar eens Teste @ Peug..

De gene die ik kapot heb zien gaan waren allemaal de hebo membranen voor pia.
(was ik vergeten erbij te zeggen :X )

Geen id wat er gebeurd met het membraan op peugot. :)
 
Back
Top