Membranen tunen en testen.

idd,
een grotere doorlaat is leuk....maar de stroomsnelheid gaat omlaag.
Iets wat wij toerenfielen niet leuk vinden...
 
Joël said:
Omdat een VL13/VL14 door de afmetingen en de stugheid van de kleppen geen reedstop nodig heeft om de maximale uitslag te begrenzen.
Maar doe je dat met elk ander membraan dan weet ik zeker dat je pk's gaat verliezen.

dus als je een niet heel knallende setup hebt dan kan een vl12 beter zijn dan een vl14 ivm niet zoveel power en de stugheid van de kleppen?
 
das de ene kant.....
aan de andere kant kan je klep zover openen, dat ie niet genoeg meer af gaat dichten.
Weer verlies....
Tikt lekker aan

Ennnnnn....de kleppen kunnen kapot klappen(al twee keer meegemaakt)

Verder had ik toen geen verschil kunnen testen tussen de verschillende standen van de stops, omdat ik gewoon beetje aan het kloten was.
helaas..komt nu wel van pas, dergelijke info.
 
Spasta said:
dus als je een niet heel knallende setup hebt dan kan een vl12 beter zijn dan een vl14 ivm niet zoveel power en de stugheid van de kleppen?

Natuurlijk! Wat denk je, dat er een "optimaal" membraan bestaat, dat op elke setup het beste presteert??

Helaas, dat is met geen enkel onderdeel het geval.
 
blueneonlight said:
met welke setup worden de membranen getest, of heb ik daar overheen gelezen?

heb je niet overheen gelezen.

hier komt ie:

Polini evo70 Twins tuned
carters twins tuned
Yasuni c21
28mm Koso + koso spuitje
homemade wig
malossi rotor
malossi overrange set
hebo koppeling
dopler s1r krukas
skf c4 lagers
malossi primaire vertading

en heel veel verschillende membranen 8P:)
 
Ik zie dat je een hebo membraan wil gaan testen?
Is na mijn weten al genoeg gedaan... iig bij iedereen die ik ken van forum of IRL scheurde het membraan aan stukken zodra ze boven de 13k uit kwamen
:?
 
vandaag een begin gemaakt met een ori membraan. Ik was duz begonnen met opmeten van de oppervlakte van de doorlaat bij de klepjes.....en ik kwam uit op 1100mm² terwijl dat maar iets van 550mm² hoort te zijn bij een 28mm carb (90% van doorlaat....:?
naja dat ff gelaten voor wat het was, wou ik de kunstof laag van het membraan afhalen (wat voro geen meter lukte), duz ik d8 ik laat ik nou eens testen of het staal niet gewoon op het kunstof blijft zitten. EN ja hor het blijft zitten.

to be continued..
 
K zou je maar eens gaan verdiepen in hoe je de doorlaat van je membraan meet, ik geloof geen reet van die 1100mm2..... :)
 
@ aad: ik zal het voor de zekerheid nog is opmeten

@ sim: ik ken iemand die er 1 verkoopt, maar ik w8 tot hij een foto heeft, waarschijnlijk komt ie wel mijn kant op.
 
is het deze ? kundo heeft hem niet onder de catogerie KRD gezet, dus valt zeg maar niet onder de klasse ''mhr'' van kundo :)

CLcarbon.jpg
 
JasperdB said:
is het deze ? kundo heeft hem niet onder de catogerie KRD gezet, dus valt zeg maar niet onder de klasse ''mhr'' van kundo :)

CLcarbon.jpg

die ijzeren dingen (ben effe naam kwijt) staan zo te zien ook niet zo heel ver open.
 
kom bij originele op 29*22,5
+- 650 mm2 als ik me niet vergis.
zou 554 moeten zijn uitgaande van 90%.
Maar das dan toch niet voor de membraan inlaat????
groeten j.a.t.
 
Back
Top