Verschillende Theorieën over Afwerken van carter tunen

Status
Not open for further replies.

mAruHk

Full Gass Aerox #165
Dag mensen..

Ik heb nu klaar met het tunen van mijn carters.
Over het afwerken hoor ik allemaal verschillende verhalen.
De een zegt dat je het deel in het carter juist ruw moet houden, en na het dremelen helemaal niet hoeft te schuren.
De ander zegt juist dat het spiegelglad moet zijn

De theorie achter het ruwe is, Als een opervlakte glad is, vormen Druppels (kijk maar naar regen op een auto) En als zich druppels vormen, blijft het hangen.

De theorie achter het gladde is, Als het glad is, gaat het mengsel mooi snel naar binnen, en is de gasreactie beter.

Wat is nou de juiste theorie?

Groeten,
Mark
 
Advertisement - register to remove this

Als je van de andere kant kijkt.
Wanneer je een super glad oppevlak heb dan wervelt t mengsel niet meer langs de kant om voor ene betere menging te zorgen.

Wéér een ander idee is dat wanneer je t wat grover laat dat de olie zich erop hecht en dat je zo een superglad oppervlak heb.

Inmiddels 3 verschillende theorieen , maar tot nog toe geen feiten voor zover ik weet
 
Dan zou het dus eigenlijks niet eens zoveel uitmaken, alle keren wordt die (of is die al) glad..
 
Als je van de andere kant kijkt.
Wanneer je een super glad oppevlak heb dan wervelt t mengsel niet meer langs de kant om voor ene betere menging te zorgen.

Wéér een ander idee is dat wanneer je t wat grover laat dat de olie zich erop hecht en dat je zo een superglad oppervlak heb.

Inmiddels 3 verschillende theorieen , maar tot nog toe geen feiten voor zover ik weet

Maar als je het dan grover laat hecht de olie beter aan de wand en word het oppervlak glad, dus dan kreeer je ook geen werveling. (lijkt mij)
 
Nee, dus zou het niet uitmaken en is polijsten ovzo dus overbodig..

Prof.Tuners die hier wat op willen aanvullen?
 
Eigenlijk het verkeerde topic, maar om even snel antwoord te geven op je vraag, er zijn prof tuners die het polijsten, er zijn er die het grof stralen, en er zijn er die het ff schuren na het frezen, maar niet helemaal glad maken.

Mijn mening is dat het allemaal niets uitmaakt, en dat er in het carter weinig tot geen winst te behalen valt, enige wat je ermee kan naar mijn mening is je powerband wat verschuiven, en de gasreactie beinvloeden. Maar structuur aanbrengen, of polijsten zal naar mijn mening geen meetbaar verschil geven, zelf schuur ik alles glad, om onnodige turbulentie te voorkomen, en dode hoeken zoveel mogelijk weghalen.

Naar mijn mening zorgt de vorm van het carter, en het 'botsen' van het mengsel op de krukas voor genoeg werveling om een gezond mengsel te creeeren.

Als je wil reageren, of nog vragen hebt graag in dit topic zetten :
http://forum.scooterforum.net/forum/f37/carter-tuning-2-a-132159/
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top