Melvin's Stage 6 Cup Racer

Extra rad heb je sowieso nodig! Ik heb in het eerste jaar met alleen malossi rad gereden, dit ging opzich ook nog wel maar reed toen maar met 14pk ofzo, voor het tweede jaar had ik er dan ook nog een standaard bij gezet. Wat trouwens ook wel handig is miss wat ik zelf doe, is niet in de kop meten, maar in de leiding. Is mij bij twins een keer aangereden en heb toen zo'n dingetje meegenomen, Anthony vertelde mij dat dit een betere indicatie was.

In het begin heb ik ook zonder afgedraaide vork gereden, echter toen een afgedraaide erin gezet en merkte het verschil wel degelijk! Je scooter kantelt meer naar voren. Je draait namelijk op het punt waar het onderste lager tegenaan valt zeg maar, daar draai je ik meende 35 mm vanaf? Iemand anders die dit exact weet?

Ik heb even een plaatje voor je gemaakt ter verduidelijking

En zoals Melf al zegt het is echt niet te vergelijken met op straat rijden, gelukkig maar!!

Subframe blokken zou ik ook doen, ik weet nog wel dat ik in Lelystad na het rechte stuk die lange doordraaier door ging en als je dan op het gas gaat voel je je blok gewoon bewegen, ook niet echt super, wel lachen om mee te maken btw :p

Ik zag dat je ook regelmatig bij twins kwam, je woont dus in de buurt van Nuenen? Mijn scooter staat daar ook in de buurt en ik heb nog wel een hoop uitlaten in de schuur liggen, mag je best een keer komen kijken of je wat wil testen daarvan hoor.

Ik krijg nu zelf ook weer zoveel zin om te gaan rijden!! Misschien zouden we volgend jaar een keertje kunnen carpoulen ofzo? Ik kon eerst namelijk mijn scooter in de auto zetten, maar mijn pa en ma hebbenk een nieuwe auto gekocht afgelopen jaar en daar past ie niet meer in, en heb ook geen aanhangertje staan.
 

Attachments

  • vorkzipsp.jpg
    vorkzipsp.jpg
    84.6 KB · Views: 51
Aah nu snap ik het wel een beetje idd wat er bedoeld word met waar je de vork moet afdraaien !

Ik woon idd in de buurt van Nuenen, carpoolen is voor mij ook geen probleem, en ik kom graag een keer bij je kijken ! Zal dit ook zeker nog eens aan je vragen als ik in de testfase ben aanbeland. Nu eerst even diehard geld verdienen om alles te financiëren :p

Meten in de leiding zal ik ook eens over nadenken/overleggen. Is eigenlijk wel logisch ja, mij lijkt dat het in de kop altijd warmer word dan in de leiding zelf.

Waar woon jij dan ?

Echt super al deze positieve input, vind dat echt geweldig!
 
Nou dan zullen we het maar ff afkraken :+
"Vind er geen aars aan!!":7

Haha nee leuk om te zien hoe je het aanpakt, begint bij mij hierdoor ook wel ene beetje te kriebelen om een racer te maken ipv een sprinter :p

Ben benieuwd hoe die eruit komt te zien, maar dat zit wel in orde geloof ik!!

Keep up te good work!
 
Leuk project pagia.Je pakt het gelukkig gelijk goed aan.
Mocht je vragen hebben of advies over de vering of afstellingen of iets op een race kan je altijd vragen.Ik rijd zelf in de open een een malossi brommert.Dus je kan altijd even aankloppen!

En flip waarom moet je altijd beginnen over mijn uitlaten carrière:p
 
Thanks ! Kom gezellig ook racen, starten we in dezelfde klasse ! :W

Haha als het er vanaf kan financieel gezien volgend seizoen dan kom ik dat zeker doen (daginschrijving)

Dat jaar erop was meer mijn doelstelling eigenlijk, maja wie weet he....

Iig veel suc6!! +ralf+
 
Haha als het er vanaf kan financieel gezien volgend seizoen dan kom ik dat zeker doen (daginschrijving)

Dat jaar erop was meer mijn doelstelling eigenlijk, maja wie weet he....

Iig veel suc6!! +ralf+

Dat jaar erop zal ik er ook nog wel zijn hoor :p Zullen elkaar hoe dan ook vast wel eens tegen komen !

Jij ook succes!
 
Mijn project word te goed bekeken, waardoor de bandbreedte limiet op mijn Photobucket account is overschreden. Foto's zijn vanaf 20 November weer zichtbaar, maar ik ga even kijken of ik ze ergens anders kan uploaden waar geen limiet is.
 
Mja dit bericht liegt er toch echt niet om:

Attention FlyMelvK

You have exceeded the 10 GB monthly bandwidth limit on your free
Photobucket account. As such, your image and video links have been
temporarily disabled. Your images and videos have not been deleted but
will be reactivated on the 20th of the month, when your bandwidth
usage resets to zero.

Dus nu alles op ImageShack uploaden en hopen dat daar geen limiet is! Over half uurtje zullen de foto's wel weer online staan.

Edit:

Vreemd dat ze nu wel gewoon werken bij mij.. Mja voor de zekerheid toch maar ergens anders uploaden. Of gewoon op scooterforum zelf, dat is het beste.

Edit2:

Foto's zijn nu allemaal geupload via Flickr en zouden weer moeten werken.
 
Last edited:
leuk projectje! je maakt er wel wat moois van!

ik heb evt nog een R1400 liggen waar al wel vaker mee gevallen is! is nu wel gewoon normaal gevorm alleen is het niet moeders mooiste meer, mag je voor een prikkie overnemen! als t wat is PM je me maar ;)
 
Back
Top