Melvin's Stage 6 Cup Racer

Melv16

Gewoon Melvin..
Hoi!

Verschillende mensen hier zullen mij wel kennen van naam, gezien ik vrij actief ben op het forum.

Nadat ik een paar jaar terug besmet raakte met het scootervirus heb ik verschillende scooters gehad. Eerst een Peugeot Rapido zonder kenteken om mee te crossen op het veld. Toen die was vastgelopen en ik de leeftijd van 16 had bereikt kocht ik mijn eerste echte scooter, namelijk een Peugeot Speedfight I LC uit 1998. Daar ben ik voor het eerst met verstand aan gaan sleutelen en uiteindelijk zag hij er zo uit toen ik hem verkocht:

6319152380_335467edd6_b.jpg


Mijn volgende scooter werd een Piaggio Zip SP uit 2009.

6319152896_379f452dca_b.jpg


Nadat ik hem 1,5 week had, had ik van het weekend een Yasuni R en een Malossi Deltaclutch erop gelegd. De Dinsdag erna kreeg ik op weg naar school een ongeluk. Resultaat:

6318633513_dcd5f24d05_b.jpg


6319153736_10f70edf28_b.jpg


6318634223_8ceb775a34_b.jpg


Zelf had ik een sneetje in mijn neus, een gebroken bovenbeen (zit nu een ijzeren pen in), verbrijzelde knieschijf en een gebroken pols (gebroken in het gewricht).

Na verschillende ziekenhuisbezoeken en ongeveer een 7 maanden later kon ik weer bijna alles doen wat ik daarvoor deed, en ben ik begonnen bij een nieuwe baas en heb ik mijn opleiding weer opgepakt.

Ook heb ik een nieuwe Piaggio Zip SP gekocht uit 2011, bij Twins. Met deze scooter wil ik ook het circuit op.

Enfin, om een lang verhaal kort te houden, zo kocht ik hem:

6318634359_752d8e4b1a_b.jpg


En zo zag hij er ongeveer uit voordat ik hem uit elkaar ging halen:

6318635765_773dbc10c0_b.jpg


Nu zullen vele mensen mij voor gek verklaren om met een scooter van ongeveer een half jaar oud het circuit op te gaan. Ik heb deze beslissing genomen omdat ik deze scooter al had staan. Ook ga ik er veel teveel verlies op maken als ik hem ga verkopen. En van deze scooter weet ik zeker dat alles in orde is, bijvoorbeeld een recht frame waar niet mee gevallen is en dergelijke.


30-10-2011

Vandaag ben ik begonnen met de Zip uit elkaar te halen. Dit omdat ik vorige week mijn autorijbewijs heb gehaald, en de Zip dus niet meer als dagelijks vervoer hoef te gebruiken.

Ik ben begonnen met alle kappen eraf te halen. Meteen heb ik de hele kabelboom eruit gesloopt en zo veel mogelijk dingen eraf gehaald die ik toch niet meer nodig heb (spanningsregelaar, claxon, originele bobine/cdi etc).

Hier enkele ''progresspics'':

6318637303_aca9186b88_b.jpg


6319159280_ccd7fc014a_b.jpg


6318640527_4e7ceece81_b.jpg


6319161958_77e41accd1_b.jpg


6319162882_22b0ee0a7d_b.jpg


6319164868_fcbde30bc3_b.jpg


6319165744_1ff133b0c4_b.jpg



03-11-2011

Gisteren kreeg ik een belletje van Estéfano met de vraag of ik nog SP98 velgen wilde kopen. Hij had een koper, maar die had afgehaakt. Zo gezegd zo gedaan, geld gepint en na het werk opgehaald.

Vanmorgen heb ik deze even op de Zip gemonteerd, en het olietankje die klaar was met uitdruppen eraf gehaald.

6319167154_760ef77c75_b.jpg


6318650077_63f60c0288_b.jpg


6319170688_fc265c826f_b.jpg


6319172326_ba1c9e9b64_b.jpg


En tot slot nog een foto van mijzelf, waar ik bezig ben met de achtervelg :p

6319168210_9bf1debe6c_b.jpg



15-11-2011

Laatst heb ik van Oscar een Malossi radiateur gekocht. Hij ziet er netjes uit, op het deukje en de beugeltjes na. Hier ga ik zelf nog wat voor fixen, dat het er gewoon netjes uit ziet. Heeft er iemand trouwens een voorbeeld van hoe de Malossi radiateur gemonteerd word in combinatie met de originele radiateur ?

Ook ben ik vast de knipperlichten oranje aan het spuiten. De eerste poging was mislukt, omdat ik geen geduld had :+ Daarna zag ik de letters en logo's die erin gegoten zitten en besloot dat ik dat helemaal niet mooi vond. Dus toen heb ik het goed aangepakt en die meteen eruit geschuurd, en afgelopen nacht de primer goed laten drogen. Die heb ik vanavond opgeschuurd met p800 nat, en nu zitten de eerste 2 laagjes oranje erop :#

Genoeg geluld, fotos:

6347522297_b71a25abe4_b.jpg


6347522607_6d485196d0_b.jpg


6348272782_e05d8aa50b_b.jpg


6348273138_56b4f29fc0_b.jpg


En tot slot 2 foto's hoe de zip er nu bij staat

6347523563_96ac30e405_b.jpg


6347523939_18fff0ca97_b.jpg


Aanstaande vrijdag ga ik mijn grijze binnenkappen omruilen voor zwarte bij een vriend van me :) Dan zal er misschien een nieuwe update volgen.


05-12-2011
Dag kindertjes,

Op deze bijzonde mooie 5 decemberdag, komt ook deze pieterman met een nieuwe update.

De sint mag hier dan wel niet zijn aangekomen, toch heb ik met wat nieuwe onderdelen genoegen genomen. Weliswaar dan niet gekregen van de sint, dat mag de pret niet drukken mijn grote vrind!

Zo genoeg gerijmd, tijd voor nuttige praat.

Allereerst wil ik terugkomen op het verhaal van de om te ruilen binnenkappen. Dit is gebeurd en ik heb nu het grootste deel binnenkappen in het zwart. Omdat voorvork van die jongen gewoon was gebroken, heb ik onder andere het spatbord en de onderkuip laten zitten. Maakt verder ook niet uit want die kreeg ik toch nieuwe bij de kappenset die ik wilde.

Ook die kappenset heb ik dus gekocht. Een splinternieuwe, metallic zwarte STR8 kappenset. Ik heb de grilletjes en knipperlichten van mijn originele kappenset al oranje gespoten. Ook heb ik de koplamp oranje gespoten, maar hier had ik beter mee kunnen wachten omdat ik hier nog in moet gaan zagen om een datalogger in weg te werken. Gelukkig heb ik nog verf over.

Fotos!

Zoals het er nu bij staat:

DSC_0001.jpg


De voorkap! Wat een moeilijke kleur om goed te fotograferen zeg, dat oranje. Is in ieder geval geen fluor.

DSC_0003.jpg


DSC_0004-1.jpg


Ook heb ik een nieuw SP98 subframe gekocht. Bestelling aangevuld met een stickervelletje en handvaatjes, anders moest ik verzendkosten betalen :p

DSC_0007.jpg


DSC_0008.jpg


En dan heb ik nog een vraagje over de ophanging van de radiateur. De beugeltjes die erbij zaten is allemaal een beetje beun enzo, maar ik vroeg me af of iemand voorbeeldfoto's heeft van zijn/haar beugels, en hoe de radiateur precies is opgehangen ? Als ik het met deze beugeltjes op wil hangen, hangt hij maar op 1 puntje vast met 2 boutjes. Dat is zeker niet sterk genoeg en gaat meteen afbreken.

Hier wat plaatjes bij het praatje:

DSC_0010.jpg


DSC_0012.jpg


DSC_0013-1.jpg


DSC_0016.jpg


Tot de volgende update, volgend jaar ergens denk ik !

27-12-2011

Even een kleine update! Heb vandaag een tussenstatus update gekregen over mijn kappenset. Deze ligt bij Stickerdump.com. Zij zijn vast begonnen met het beplakken van mijn kappen. Enige wat nog ontbreekt zijn startnummer en sponsoring (moet lettertypes en logos nog doorgeven). Toen ik zelf de kappenset zag werd ik meteen helemaal enthousiast. Vind het zelf echt suuuuper vet geworden! Alle credits gaan naar Stickerdump.com. Heel erg bedankt! Super!

rllydf.jpg


De volgende update zal waarschijnlijk over mijn blok zijn. Over 1-2 weken heb ik weer een leuk bedrag bij elkaar gespaard voor Tb-Tuning.

06-02-2012

Ietsje later dan beloofd, maar toch een kleine update,

Even snel een paar foto's, heb geen zin om een verhaal erbij te typen en goede foto's te fixen. Die hou maar tegoed voor later!

1sfmmq.jpg


Stage 6 remschijf + Malossi remleiding zitten op de scooter en staat al op druk.

Dit viel nog niet mee omdat de remschijf aanliep tegen de voorvork

20awflt.jpg


Echter wil ik mijn frame met kenteken verkopen en in de plaats daarvoor een frame zonder kenteken kopen, wellicht eentje alleen met nummers (kan die viavia misschien nog een nieuwe aankomen voor een goede prijs).

Binnenkort ga ik ook met TB-Tuning een afspraak maken om weer een bedrag te overhandigen waarmee het blok zo goed als 75% klaar gemaakt kan worden. Enige wat dan nog moet gebeuren is afstellen, maar dat zal later gebeuren wanneer de scooter is opgebouwd.

Ook krijg ik als het goed is morgen een 2e setje SP98 velgen binnen. En vandaag kwam Estefano nog even langs om wat subframerubbers te halen, en had mij meteen geholpen de rubber subframebussen uit mijn SP98 subframe te halen.

12-02-2012

Vanacht kreeg ik het bericht van Misha dat hij mijn kappenset bij Stickerdump had meegenomen omdat het min of meer in de weg lag. Het duurde ook allemaal zo lang totdat ik de logo's van sponsoren door kreeg. En aangezien Misha geen grote villa heeft maar gewoon een studentenkamer, ligt het daar ook niet echt praktisch. Dus vandaar dat ik vanmiddag met een goede vriend van me in de auto ben gestapt en naar Tilburg ben gereden om de kappenset op te halen.

Eenmaal thuis gekomen kan ik de verleiding dan niet weerstaan om wat aan de scooter te doen. Ik heb de stuurkap vast erop gemaakt, gaten erin geboord voor de teller, en de killswitch op de binnenste stuurkap gemaakt.

Helaas is er wel wat verf afgebladderd (lang leve de wibra kwaliteit) maar dit valt bijna niet op omdat het onder de teller zit. Dit is gebeurd met boren/vijlen.

Maar goed, praatjes vullen geen gaatjes, dus hier wat plaatjes!

14x0702.jpg


6pyya1.jpg


24oras3.jpg


ae3bk2.jpg


14-02-2012

Vanmorgen ben ik bezig geweest met het maken van een beugeltje voor de teller. Gisteren had ik al een gat in het tellerglas gemaakt zodat de teller zelf er doorheen paste. Is niet super strak geworden maar ik vind het mooi staan zo. Daarna ben ik verf gaan halen en heb ik het kapje opnieuw gespoten.

Vanmorgen heb ik dus van een stukje aluminium een strip gemaakt en de teller zit nu echt super stevig vast op het stuur. Hij steekt een klein stukje uit boven het glas, precies zoals ik het het mooiste vind. Ik kijk wel hoe die het overleeft bij een crash.

Foto's:

x35p95.jpg


29n6zyr.jpg


hwc239.jpg


11sh635.jpg


w9cmlw.jpg


1z4ija8.jpg


Ook heb ik vast aan 1 kant het handvat erop gezet, puur om te kijken hoe het stond :p Vind het zelf erg dik met die witte handvaten, mix van zwart/oranje/wit is in mijn ogen zo precies goed. Ook had ik nog 2 stuurdoppen van een Aerox gevonden in de garage, die ik erop heb gezet. Maar of ik deze laat zitten weet ik nog niet.

29l0kxs.jpg


20p4w2x.jpg



19-02-2012

Vandaag ben ik samen met een vriend van me naar Berkel-Enschot afgereisd om bij Bart Klazen een nieuw frame te kopen. Toen we de deur uit gingen waren we 1 frame, 1 gashendel, 1 buddybak met gevlakt zadel, 1 nieuwe regenband en 2 zo goed als nieuwe TT92's rijker *D

Toen we weer bij mij thuis waren hebben we meteen het blok en voorvork van mijn ''oude'' frame overgezet op het nieuwe frame. Daarna begonnen we met het opbouwen van de kappen en dergelijke. Dit viel allemaal reuze mee. Heb het onderste stuk van de voorkap door gezaagd zodat het voorwiel niet eruit hoeft om de kap erop te zetten. Ook heb ik het spatbord aangepast zodat het gemonteerd kan worden zonder de voorvork eruit te halen.

Echter kwamen we er al gauw achter dat de voorkap aangepast moet worden door de Malossi radiateur omdat de plaats waar de knipperlichten invallen tegen de radiateur aan komt. Dit gaan we doen als we weer een keer verder gaan. Dan zullen we ook de kabels voor de datalogger leggen onder andere.

Ook heb ik nog een aantal nieuwe kapjes en andere dingen nodig om het net nog wat netter te maken.

- Nieuwe treeplank (zit schuifschade op van de vorige eigenaar)
- Nieuwe stuurkap binnenzijde (zitten gaatjes in waar de killswitch eerst heeft gezeten, en aanpassing voor de gashendel is niet zo netjes geworden)
- Nieuw beenschild + handschoenvak deksel (deze zijn krom getrokken op de een of andere manier en sluiten heel slecht aan op de rest van de kappen)
- Zwart kapje voor onder het spatbord
- Achterspatbord (heb ik nog geen zwarte, en die wil ik er wel op hebben, aangepast en wel, omdat je anders tegen een groot gat aan kijkt omdat hij zo hoog staat op zijn wielen)
- Andere stuurdoppen dan deze, rechterkant steekt de gashendel te ver uit om deze stuurdop te gebruiken. Als ik de dop aandraai zodat de rubber uitzet raakt deze de gashendel waardoor hij stroef gaat lopen.
- Achtervleugel verder schuren en oranje spuiten

En vast nog wel wat andere kleine dingetjes die ik over het hoofd zie.

Genoeg tekst, nu is het tijd voor wat foto's! Daar zitten jullie natuurlijk allemaal op te wachten, hahaha.

14xfrdj.jpg


wimzqq.jpg


wl7av.jpg


bed5cz.jpg


250imfl.jpg


5qqyo.jpg

Knipperlichtglaasje helaas gesneuveld toen we probeerde deze van de knipperlichtunit af te halen maar no worries, ga de knipperlichtvervangers die bij de kappenset zaten gebruiken, die schroef je van binnenuit vast op de voorkap!

16ivfdj.jpg


25jwdmv.jpg


ojijj7.jpg


167l7iq.jpg


vo4x2r.jpg


27xf5w3.jpg


zwv91.jpg


w7eteq.jpg


Tot de volgende update!

21-04-2012

Hooooi :*

Heel lang niets laten horen hier. Met alle spijt heb ik besloten om het project in de verkoop te gooien, simpelweg omdat ik het teveel vind kosten...















mark-rutte.jpg


Niet dus :#

Ik heb lange tijd niets aan de scooter gedaan. Enige wat ik heb gedaan is een afgedraaide 98 voorvork erin gehangen, kappen daarop beetje aangepast, bandjes om de velgjes getrokken (die er weer af kunnen omdat ik er per ongeluk lange ventielen in heb gezet) binnenkappen passend gemaakt, en nog wat andere kleinigheidjes.

Ook ben ik bij TB langs geweest om de laatste dingen door te bespreken. Afgelopen week is als het goed is mijn blok weggebracht om opnieuw vlak te frezen, en wanneer deze terug komt gaan we alles in rap tempo opbouwen en onder de zip hangen! Het einde/begin is dus in zicht :winner:

Wel ben ik vandaag even naar de motorkleding outlet in Eindhoven geweest. Eigenlijk zou ik naar FC Moto in Duitsland gaan, maar vond het wel erg ver rijden en moest nog een hoop andere dingen doen vandaag waardoor dat er niet van gekomen is. Om kwart over 3 's middags dus vlug nog even in de auto gestapt en naar Eindhoven gegaan, en ik ben geslaagd! Heb een helm, donker vizier, handschoenen, laarzen en 2 paar sokken (hoge sokken, een paar voor warm weer en een paar voor koud weer).

Hier wat plaatjes, helaas met telefoon geschoten:

3gccl.jpg


zo6ez5.jpg


21o5xz4.jpg


30cc96q.jpg


20a7z90.jpg


28itjcg.jpg


35aq6hv.jpg


16-06-2012

Hoi!

Zijn we weer na een lange tijd :# Eventjes niet zoveel zin gehad om te updaten omdat ik erg druk ben geweest de laatste tijd. Maar vandaag verveelde ik me zo ontzettend erg dat ik maar de moeite heb genomen om toch eventjes te updaten.

Bummer voor jullie allemaal: ik ben al een paar keer met het ding gevallen. Maar niet getreurd, 2013 zal die gewoon weer netjes er bij staan !

Eventjes terugblikken.

Omstreeks 23 mei zijn Tim, Vinnie en ik begonnen om het blok in elkaar te zetten zodat ik 27 mei :)D) aan de start kon staan in Spa Francorchamps. Zo gezegd zo gedaan, paar keer op en neer naar huis om verkeerde onderdelen te halen en Tim stuurde zijn vader nog naar Euroscooters (nogmaals hartstikke bedankt daarvoor!!) om de laatste dingen op te halen. Vrijdags de 25e konden we het ding voor het eerst aantrappen:

http://www.youtube.com/watch?v=fpj_HzgWUAU&hd=1

Daarna gingen we met het ding de bank op om alles netjes in te draaien. Tijdens het indraaien kwamen we al een paar keer uit op 17pk onafgesteld. Dit viel dus zeer zeker niet tegen. Na wat afstellen en kleine dingetjes testen kwamen we op een score uit die meer dan genoeg was voor mij om de 1e keer te gaan rijden op Spa. Nu zijn we nog steeds met wat kleine dingetjes bezig en dingen die we nog willen testen om wat meer vermogen eruit te persen. Alle kleine beetjes zijn mooi meegenomen namelijk.

Toen we zaterdagmiddag klaar waren met banken heb ik het ding van de bank af meteen op de aanhanger gezet, alle spullen ingeladen en op naar Twan Nelissen om het beestje verder af te bouwen en de nodige onderdelen te borgen (nog bedankt hiervoor Twan!).

Toen we daarmee klaar waren ben ik terug naar huis gereden en heb ik het ding hier in de straat een keer aangetrapt om te kijken wat hij nou deed. Ik schrok me dood, het ding was echt gewoon NIET aan de grond te houden. Nu met de start heb ik daar nog af en toe moeite mee maar dat leren we wel.

Ding weer op de aanhanger gezet, even wat boodschappen gedaan en 's avonds met 2 vrienden om 23:30 naar Spa Francorchamps gereden. We kwamen daar rond 02:00 uur aan. Toen we eindelijk sliepen werden we allemaal rond 05:00 alweer wakker omdat ik in mijn auto sliep en hun in een popup tentje op die kiezelgrond daar. Alledrie dus voor geen meter geslapen haha.

Daarna kwam het mooiste, onbijten. We konden dus echt nergens een tankstation of iets dergelijks vinden wat al open was... Toen we uiteindelijk 30km verder in Duitsland waren beland, vonden we een bakkerij die al open was. Daar dus lekker verse broodjes en gebakjes enzo gekocht en weer terug naar Spa gereden.

Toen kon ik eindelijk gaan rijden. Was wel een klein beetje zenuwachtig en liet iedereen gewoon voor voordat ik de baan op reed (stond als 1e al 20 minuten voordat we mochten beginnen te wachten haha). Eerste paar rondjes lekker rustig aan gedaan en daarna steeds harder proberen te gaan. Dit ging erg goed en al vlug bleek dat ik +/- 1,5 seconde sneller reed dan 2 anderen! Dit viel ons dus zeer zeker niet tegen! Helaas ging ik in de 1e manche onderuit midden in een mooie battle met Yannick Nélis, en de 2e manche was ik vergeten mijn achterrem wat bij te stellen dus ik durfde voor mijn eigen gevoel niet meer zo hard door de bochten, daarom had ik die race maar rustig uitgereden omdat ik geen zin had om nog een keer te vallen. Ik heb die dag erg veel plezier gehad en mijn 1e rij-ervaring vond ik echt super vet!

Hier enkele foto's van die dag:

lkzes.jpg


1zwd7h2.jpg


2q8q2s2.jpg


2q1ihja.jpg


f4mxrs.jpg


Ook nog een mooi filmpje waar ik iemand voorbij kom in de binnenbocht:

http://www.youtube.com/watch?v=hVnPDza85Iw

Vorig weekend was er de race in Veldhoven. Helaas kon er zaterdag niet getraind worden en hadden we alleen de zondag. Zaterdag dus nog mooi even tijd gehad om te banken. Nieuwe halfpoullie erin gezet en we konden direct een stuk lichter op de rollen. Kwamen gelijk 900 toeren tekort na het vervangen van die halfpoullie!

Ging dus met een goed gevoel naar Veldhoven toe. Enige wat minder was, was dat er regen voorspeld was, en daar had ik dus absoluut geen zin in! Echter bleek het het meest ideale raceweer te zijn die dag. Pakweg 20 graden met geen enkel wolkje aan de horizon.

Ik had mijn Dunlop's vervangen voor PMT's en moest hier ontzettend hard aan wennen. De scooter stuurt totaal anders de bocht in, hij valt veel vlugger de bocht in als het ware. Moest dus ook af en toe goed terug naar buiten sturen omdat ik anders over de curb in de binnenbocht ging, en dat lijkt me in Veldhoven niet zo'n pretje.

Nadat ik halverwege de 2e training aardig eraan gewend was ging het steeds harder. In de 1e manche ging het voor mijn gevoel echt ontzettend hard voor mijn doen. Helaas ging ik op den duur wel onderuit in een bocht, dusdanig hard dat mijn stuur helemaal krom was gevallen. Ik rende nog naar mijn scooter om zo vlug mogelijk op te stappen en verder te rijden omdat het dus zo goed ging, maar toen ik de scooter opraapte merkte ik al gelijk dat het foute boel was. Helaas pindakaas, ook geen reserve stuur bij en niemand anders had er een. Nu dus maar gelijk 3 sturen gekocht, en kan er nog 2 meer voor een goede prijs regelen dus dan kan ik voorlopig vooruit (hopelijk).

Die dag dus vlug klaar met rijden jammer genoeg, want het ging erg lekker. De scooter liep ook gewoon kneiterhard dus daar lag het ook niet aan. Snapte ook niet echt dat ik in die bocht onderuit ging want zo moeilijk is die opsich niet en het voelde ook goed aan toen ik er doorheen ging. Misschien iets te vroeg op het gas ofzo, ik weet het niet.

Hier nog enkele foto's:

3165hjt.jpg


24v309d.jpg


2n1vo08.jpg


hu2du1.jpg


s2towm.jpg


2zf29ec.jpg


1zvdbm8.jpg


34fmekl.jpg


2v2bcc7.jpg


2zzhh6t.jpg


14ujfh3.jpg


14-10-2012

Zijn we weer :#

Allereerst even nog wat foto's van afgelopen jaar

Duitsland, Liedolsheim samen met Mitchell Wintersberger

attachment.php


attachment.php


attachment.php


2uurs Endurance op Spa Francorchamps (dit was zo leuk dat ik er even een verhaaltje bij ga typen)

Vrijdag 5 oktober 2012,

De scooter had ik afgelopen week al klaar gemaakt voor Spa Francorchamps. Het was de bedoeling dat ik hier 6 oktober zou gaan trainen met wat anderen, en dat ik 7 oktober samen met een vriend van me de endurance zou rijden.

Helaas waren de weersvoorspellingen voor zaterdags zo slecht dat ik heb besloten om thuis te blijven en gewoon te gaan werken. 's Avonds na het werk ben ik meteen met Mike Kuijpers aan gereden richting België. We hadden een hotel geboekt in de buurt van het circuit waar we dus als eerste naar toe gingen. We wilde eerst nog even bij het circuit kijken en wat gezellig buurten met wat vrienden, maar we zouden daarvoor te laat aankomen omdat we maar tot 21:30 konden inchecken in het hotel. Toen dus maar besloten om gewoon naar het hotel te gaan en daar een lekker bad te nemen en vervolgens wat ontspannen in de lounge.

attachment.php

Uitzicht vanaf de hotelkamer

attachment.php

Bad waar ik zo'n 1,5 uur in gelegen heb :p

attachment.php

De fijne bedden, godverdomme wat sliep dat fijn

's Ochtends hebben we daar lekker ontbeten (verse croissantjes die nog warm waren enzo !) en daarna zijn we vertrokken naar het circuit.

Eenmaal daar aangekomen zag de baan er nog wat vochtig uit. Gelukkig werd dit goed droog gereden door alle rijders. Om 12:00 uur gingen we even inschrijven, en vervolgens om 13:00 uur naar de technische keuring. Die kwamen we zoals gewoonlijk weer moeiteloos door.

Om 14:00 uur was het tijd voor een half uurtje trainen. Toen ik de baan op reed merkte ik meteen dat er iets niet goed was met de scooter. Hij kwam zo'n 1000 toeren tekort, en kakte op het rechte eind helemaal in. Na een kwartiertje heb ik gewisseld met Mike zodat hij ook even kon trainen.

Direct na de training de carterkap eraf gepakt en even alles gecontroleerd. Alles zag er prima uit, er zaten alleen wat veel shims in. Die heb ik er dus een paar tussenuit gehaald en toen leek het beter te zijn na een kort stukje test gereden te hebben.

Toen was het tijd om te gaan starten. Eerst even een opwarmronde en daarna alles opstellen voor de Le Mans start. Alle rijders stonden klaar tegenover de machines. De Belgische vlag werd gezwaaid waarop iedereen als een malle naar hun machine rende. Ik was erg vlug bij mijn scooter, vlugger dan ik had gedacht.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Helaas sprong de rijder links van mij iets te enthousiast op zijn brommer, waardoor hij aan de andere kant er weer af viel, tegen mij aan! Hierdoor kon ik dus erg kut weg komen en had ik alsnog een kutstart. Maar ik ging gelukkig niet als laatste de eerste bocht in. Wel merkte ik bij de start al dat de scooter te langzaam liep om goed mee te kunnen komen.

attachment.php


attachment.php


Wel ging het rijden zelf erg goed. Ik had in duitsland gezien dat enkele rijders gebruik maakten van een Nissin hoofdremcylinder. Deze heb ik gevoeld en die vond ik erg fijn aanvoelen. Thuis ben ik dus ook op zoek gegaan naar deze rempomp en ik heb er een gevonden. De endurance was mijn eerste echte race met deze rempomp. Qua remmen, banden en vering vond ik de scooter nu super aanvoelen. Ik had voorop een PMT liggen en achterop een Dunlop TT92, omdat mijn PMT achterband te vlak was geworden van wheelys maken op een zondag dat ik me verveelde :p Deze combinatie werkte voor mij echt super! Heel veel grip, en ik kon goed aanvoelen wat er gebeurde.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php

Samen met Ivanos Hombre

attachment.php

Samen met Arnoud van der Sanden

attachment.php

Uiteindelijk toch nog 26e van de 33 kunnen worden, ondanks de erg langzaam lopende scooter en een val van mijn teamgenoot. Op het einde draaide de scooter nog maar zo'n 10.300rpm ipv de 13.500 - 13.700 die hij hoort te draaien. Ondanks dat toch een heel erg leuke dag gehad!!

Gisteren heb ik de scooter helemaal uit elkaar gehaald. Alle kappen zijn eraf en het blok is er onderuit. Het blok gaan de nodige veranderingen aan komen om volgend jaar wat beter mee te kunnen komen bij de SOBW, aangezien ze daar geen aparte Stage 6 klasse hebben.

Ook gaat dan dus het uiterlijk veranderen. Ik heb enkele kappen al geschuurd, kapotte kappen vervangen en opnieuw passend gemaakt en in de primer gezet. Morgen ga ik naar de verfwinkel zoeken naar een geschikte kleur.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Gedurende de koudere wintermaanden zullen hier dus weer zo nu en dan updates komen !

Ik wil iedereen bedanken voor seizoen 2012. Ik heb een erg leuk 1e jaar gehad en kom volgend jaar zeker terug. Ik hoop jullie ook allemaal weer terug te zien!!

Ook wil ik al mijn sponsors bedanken, zonder hen was dit alles niet mogelijk geweest.

Tot volgend jaar! *D




- Powered by
Tb-Scootertuning
Stickerdump.com
Van Dommelen Borduurservice
The Saints
Vincent Fotografie
Wilco Fotografie
 

Attachments

  • o5qro3.jpg
    o5qro3.jpg
    258.2 KB · Views: 110
  • 28a6qzb.jpg
    28a6qzb.jpg
    255.6 KB · Views: 108
  • 2iu2frt.jpg
    2iu2frt.jpg
    187.4 KB · Views: 107
  • 1z2dkwm.jpg
    1z2dkwm.jpg
    66 KB · Views: 105
  • 9pryvm.jpg
    9pryvm.jpg
    639.5 KB · Views: 105
  • 2m3pf9k.jpg
    2m3pf9k.jpg
    656.4 KB · Views: 105
  • 34nmh6h.jpg
    34nmh6h.jpg
    785.3 KB · Views: 106
  • 5owju8.jpg
    5owju8.jpg
    85.6 KB · Views: 105
  • 11w7tc5.jpg
    11w7tc5.jpg
    96 KB · Views: 106
  • 28vg0lg.jpg
    28vg0lg.jpg
    84.9 KB · Views: 105
  • 35d9s7p.jpg
    35d9s7p.jpg
    88.4 KB · Views: 105
  • 108a59s.jpg
    108a59s.jpg
    88.9 KB · Views: 104
  • wlqctj.jpg
    wlqctj.jpg
    885.3 KB · Views: 106
  • 35be8ph.jpg
    35be8ph.jpg
    969.4 KB · Views: 105
  • 34hxpvk.jpg
    34hxpvk.jpg
    879.6 KB · Views: 106
  • 2vbac0m.jpg
    2vbac0m.jpg
    67.5 KB · Views: 105
  • 2iqldeh.jpg
    2iqldeh.jpg
    73.7 KB · Views: 105
  • jjqslx.jpg
    jjqslx.jpg
    74.2 KB · Views: 105
  • 2czc1l4.jpg
    2czc1l4.jpg
    65 KB · Views: 103
  • 1zplkwp.jpg
    1zplkwp.jpg
    79 KB · Views: 103
  • a08fme.jpg
    a08fme.jpg
    94.5 KB · Views: 103
  • vgc3.jpg
    vgc3.jpg
    242.7 KB · Views: 104
  • 2j4rcee.jpg
    2j4rcee.jpg
    627.9 KB · Views: 105
  • 2ezskt4.jpg
    2ezskt4.jpg
    611.4 KB · Views: 106
  • dc7qmc.jpg
    dc7qmc.jpg
    527.3 KB · Views: 106
  • 2qvxik0.jpg
    2qvxik0.jpg
    394.4 KB · Views: 105
  • s6kvb8.jpg
    s6kvb8.jpg
    508.1 KB · Views: 104
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoppakee, jaja ben benieuwd wat het gaat worden !!
Dan zullen we voortaan ook bij de races maar is gaan kijken.

Maar die zip, komt vast en zeker goed !
 
Succes ermee :) Zal ongetwijfeld een net ding worden gezien je andere scooters;)
Begin mijn zipper toch wel te missen nu :')
 
Aah oke, super tof! Hopelijk tot volgend jaar idd :) Als jij/jullie dan in een andere klasse rijden, kan ik wel nog foto's maken van jullie als ik niet hoef te sleutelen haha :#

En dankjewel! Jullie ook succes, en Bartj ook bedankt !
 
hee! leuk om te zien!

het is niet gek hoor om een vrijwel nieuwe scooter te gaan gebruiken , die van mij had ook maar pas 1500 km gereden , was wel lichte schade overigens. maar voor 500 gulden :p

als je nog eens in Emmen komt trainen kom ik zeker wel even kijken! als je daar gaat trainen natuurlijk :p
 
Cool! Ik ben ervan overtuigd dat het een prachtige racer gaat worden, gezien hoe Mr Melv zijn spulletjes aanpakt. 8)

Succes! Ben benieuwd! :)
 
Emmen zal ik zeker nog wel eens komen ! Is wel een stukkie rijden (214km) maar dat mag de pret niet drukken :# Lijkt me leuk je eens te ontmoeten!

En super bedankt Vissa ! :W
 
ja , dat is het probleem van de meesten die naar Emmen toe moeten om te trainen :p

ik woon er niet ver vandaan , heeft zo zijn voordelen en nadelen ;)

in Berghem en Lelystad kun je ook af en toe trainen , Amsterdam "vroeger" ook , was echt een leuk circuit!

maak er wat moois van! :)
 
Haha neenee dat vergeet ik niet ! Maar die had Estéfano er geloof ik geen bij. Maar dat komt allemaal nog wel.

Hier een lijstje wat ik nog nodig heb :p

33u3azq.jpg


Opmerkingen en toevoegingen zijn altijd welkom !

Scheelt het trouwens veel als je de onderdelen in dat pakket besteld via SBO regeling gebeuren ? Want daar zit ik een beetje mee in de maag.. Ik neem aan dat je je moet inschrijven om dat pakket te kunnen bestellen, maar als ik het dit jaar financieel niet af krijg heb ik dus een inschrijving gekocht waar ik niets mee doe verder, dat lijkt me een beetje zonde.
 
Dat moet nog erbij idd :p Maar dat weet ik niet precies wat me dat gaat kosten, vandaar dat ik dat niet heb opgenomen bij de kosten.
 
Back
Top