Melvin's Stage 6 Cup Racer

Waarom precies ? Ik snap dat het is omdat het voor een beginner sowieso verstandiger is, maar kom ik dan niet een stuk tekort op de rest die wel met een getunede cilinder en R1400 rijden ? Zijn ook geen uitlaten om allebij te kopen gezien de prijzen..
 
Ik zou je cil. laten tunen en allebei de pijpen kopen. En als dat niet kan zou ik persoonlijk voor de r1200 gaan en niet de r1400.

ps. tweedehands zijn die pijpen evengoed als nieuw, en je valt toch wel een keer dusja..(op deuken etc. na dan he.)
 
Prestatie van de pijp ligt vooral aan hoe de cilinder is bewerkt. Op mijn cilinder liep een R1200 altijd het hardste.
Je kan vast wel is een r1400 van iemand lenen om te testen.

En idd, eerst maar is leren sturen. Als je dat niet kan je hou je met een 2fast nog niemand bij ;).
 
Idd zeker niet alles nieuw kopen. Er staat zoveel te koop voor super prijzen.. Denk ook aan je racepak, laarzen, andere zooi...
 
en het voordeel van een iets slomere scooter is dat je dan wel meer MOET sturen om het bij te kunnen houden :p

ik ken(de) ze wel die echt veel vermogen hebben/hadden en je op het rechte stuk voorbij komen , maar in de bochten zijn ze dan weer nergens!

en ik weeg geweoon 95 kg atm zonder pak!

het mooiste is natuurlijk beide, EN hard sturen ,EN veel vermogen :p
 
Tunen komt wel goed :) Omdat ik ook wat meer weeg dan de meeste onder ons is wat extra vermogen nooit mis :#

Dat sturen komt hopelijk ook wel goed. Tips zijn altijd welkom, maar dat zien we op de racedagen zelf wel ! Krijg al zin als ik eraan denk haha :#
 
Vergeet een andere vertanding ook niet!!!! En een overrange en koppeling heb je denk ik dan al? Omdat die er ook niet bijstaan. Ga je het blok overigens zelf in elkaar steken of laten doen? Als je het laat doen is het ook wel verstandig om dit meteen te laten tunen, scheelt een keer uit elkaar trekken. Ik heb mijn blok ook gewoon 2 seizoenen niet uit elkaar gehaald, gaat prima als het allemaal goed zit. En extra koeling? Een malossi radje erbij zetten is geen overbodige luxe hoor. Ook je voorvork afdraaien zal de rijeigenschappen ten goede komen.

Dit zijn wat dingetjes die me snel binnen schieten, en dan ben ik nog vast wel een hoop dingen vergeten.

Maar wat melf zegt is ook zo, het sturen is gewoon zo belangrijk, maar ik vond het altijd wel rete frustrerend als ik 5 rondes had zitten werken om iemand eindelijk te passeren, en ze vrolijk op einde rechte stuk uit je slipstream komen. Zelf ben ik ook met een setje rs24 veren begonnen (die er nu overigens nog steeds opzitten) maar als ik het goed zie reed jij op straat al rond met rs24/10 setje? wel chill hoor!

En dat uitlaten verhaal, als ik jou was zou ik die lekker 2de hands kopen. Ik kocht mijn uitlaten voor 100-150 meestal, 1x op je smoel en de bocht was al een beetje ovaal, deukje in de uitlaat weet ik het allemaal. In mijn ogen zonde om daarvoor een nieuwe pijp te halen elke keer, of je moet natuurlijk Mitchell Wintersberger heten ;)
 
Ziet er allemaal netjes uit man, :)

en de lijstjes met Parts die ken ik ook maar al te goed, heb er nogal een aantal staan op de Comp.

Verder weeg ik zelf ook altijd boven de 80 kg zonder pak en ik heb er ook direct voor gekozen voor een cilinder die gewoon knalt maar wel heel blijft. Ook daar leer je wel mee sturen. En je hebt het gewoon nodig bocht uit :p.
 
Wel slim, over 2-3 jaar wat je wilt knal je het orginele blok eronder en verkoop je hem nog voor 1300. Wel netjes kerel succes met bouwen!
 
ding loopt gewoon prima met een 1400, snap deze opmerkingen ook niet...

ontopic: ziet er al leuk uit, lekker je tijd voor je racer nemen.

Goed aandacht besteden aan je eigen veiligheid, remmen/borgen/vering etc etc.

komt wel goed
 
Vergeet een andere vertanding ook niet!!!!

Die was ik niet vergeten idd, maar had ik nog niet op het lijstje staan omdat ik niet zo goed weet welke ik moet hebben.

En een overrange en koppeling heb je denk ik dan al?

Overrange heb ik idd al, alleen twijfel ik of ik een andere vario ga halen of met deze (Polini 9 roller) blijf rijden. Koppeling had ik nog liggen idd.

En extra koeling? Een malossi radje erbij zetten is geen overbodige luxe hoor.

Is dit echt zo hard nodig ja ? Heb ik me eigenlijk nooit in verdiept. Zoja moet ik die ook nog een hebben.

Ook je voorvork afdraaien zal de rijeigenschappen ten goede komen.

Ook bij dit vraag ik me af of dat echt hard nodig is en zoveel beter is ? Op straat ging ik aardig hard en scherp door de bochten met originele lengte van de voorvork. Helaas nooit op circuit kunnen testen of een stuk afgezette weg.

Maar als ik het goed zie reed jij op straat al rond met rs24/10 setje? wel chill hoor!

Klopt inderdaad! Vering heb ik ook al gelukkig :7

En dat uitlaten verhaal, als ik jou was zou ik die lekker 2de hands kopen. Ik kocht mijn uitlaten voor 100-150 meestal, 1x op je smoel en de bocht was al een beetje ovaal, deukje in de uitlaat weet ik het allemaal. In mijn ogen zonde om daarvoor een nieuwe pijp te halen elke keer, of je moet natuurlijk Mitchell Wintersberger heten ;)

Daar heb je inderdaad een goed punt. Ik ga denk ik gewoon beide pijpen 2e hands kopen en dan gewoon testen.

Heel erg bedankt voor je zeer nuttige imput! Dit waardeer ik echt heel erg ! :#

ik heb nog een mooi malossi radje voor je liggen;)

Wel netjes hoe je het aanpakt:)

Thanks Oscar ! Wat moet je voor dat radiateurtje hebben ? En in welke staat enzo is ie ? Pm maar eventjes ofzo ;) Komen we wel uit !

ding loopt gewoon prima met een 1400, snap deze opmerkingen ook niet...

ontopic: ziet er al leuk uit, lekker je tijd voor je racer nemen.

Goed aandacht besteden aan je eigen veiligheid, remmen/borgen/vering etc etc.

komt wel goed

Ik ga met beide pijpen testen en dan kijken we gewoon wat het interessantste is, wellicht dat ik inderdaad wel van iemand een uitlaatje kan lenen. Zou wel fijn zijn ! Maar is nu nog niet nodig, eerst de rest van het blokje maar eens opbouwen.

Bedankt ! Ik neem er idd de tijd voor die ik nodig heb, maar ik denk dat ik aankomend seizoen wel kan gaan knallen ! Hoop ik tenminste haha :# Veiligheid heeft bij mij inderdaad prioriteit #1. Daar ga ik niet op bezuinigen :) Kan wel een dikke racer hebben, maar als je er af gaat en geen goede bescherming hebt, of dat er iets losloopt ofzo dan heb je er niks meer aan als je jezelf het ziekenhuis in rijd.

En ik heb mezelf al in het ziekenhuis gereden afgelopen jaar en daar wou ik het graag bij houden :#
 
alles wat je nu kunt doen zou ik meteen doen , de vork afdraaien doet iedereen volgens mij wel , en niet voor niks natuurlijk! ook zou ik de vering wel even goed laten afstellen/bekijken door iemand die al langer raced en weet wat ie doet , vering is erg belangrijk! ook voor de veiligheid , want als de vering niet goed is kan dat juist problemen veroorzaken!

op straat is absoluut niet te vergelijken met rijden op een circuit overigens!

verder weet ik niet of subframe stijver maken ook word gedaan door de meesten?
 
Ja vering wil ik idd nog af laten stellen, staat nu allemaal op het hardste ingesteld door de vorige eigenaar.

Vork afdraaien gaan we ook doen dan. Kan iemand me meer vertellen over wat de precieze bewerking daarbij is ?

Suframe stijver maken weet ik niet, ik weet wel dat de meeste teflon of aluminium bussen erin doen ipv die standaard rubberen bussen. Hierdoor word het ook al wat stijver, wat wel aangenaam is omdat het standaard alles behalve stijf is.
 
Maareee.... Als jij gaat racen, wie gaat er dan fotos maken?

En erg tof project, jammer dat ik geen tijd meer heb om mee te sleutelen...
 
melf , melv , milf , het is ook zo verwarrend :p

ik kreeg vorige week ook nog pm over een demper die ik met carbon folie zou hebben voorzien :? :*
 
Back
Top