Stage 6 zip

Ja denk het wel, gebeurde allemaal snel. Ik begon te wiebelen in de bocht en voor ik het in de gaten had lag ik al plat.
Dacht zelf dat het een beetje door de baan kwam, een hobbel of iets. Alleen wat kapschade, voor de rest niks.


Maargoed, meteen ff het verslag dan.

Zaterdag trainen:

Eén grote ramp, totaal 5 rondjes gereden. Liep erg slecht. Heel erge dip in het begin en erk inkakken op het eind. Ding draaide nog maar 12k terwijl het normaal bijna 14k draait.

Rollen liggen wisselen, toen weer willen gaan rijden. Niet aan te krijgen, bougiedop dood.
Gelukkig kon EPC nog een nieuwe dop en bougie meenemen.

Nou, dat was het trainen dan, met een snelste tijd van 55.xx ofzo ?
Langzaamste van de dag in ieder geval.

Zondag:

Meteen bougiedop en bougie verandert, hij liep weer. Maar nog steeds */#@% !!
Maargoed, gelukkig kon Meran aardig opweg helpen, waardoor ik erg veel gesleuteld heb.

Uiteindelijk bleek ik me met de kleur van rollen vergist te hebben, waardoor een zwaardere inzaten dan ik dacht. Gelukkig maakt Polini 2.1 en 4.5 gram rollen beide Paars !

De inkt van de rollen was op dat weekend, maargoed. Dat was dus al een deel van het probleem. Voor de zekerheid ook maar mijn eigen uitlaat eronder gegooid aangezien de reserve zo ovaal is als de pest.

Maargoed, ondertussen kon ik al aan de kwalificatie beginnen. Ik rijd de baan op, bam wheely.
Yes, hij doet het weer. Geen dip.
Klote, ik moet nu alle bochten anders pakken, klote, ik moet hier anders remmen.
Ja, nu hij weer goed reageerde op het gas moest ik de lijnen heel anders pakken aangezien de bochten snelheid een stukje hoger kon.

Ik ben dus als 12e(?) moeten starten, eerst manche proberen rens bij te houden.
Die toch iedere ronde een beetje uitliep op me.
Ook als 12de geindig dan ofzo.

Tweede manche:

Start goed, de eerste rondes waren goed.
Toen zaten we met een groepje van 4 man samen bij elkaar achter de Jog van Van Wijk.
Deze verdedigde erg goed, waardoor het inhalen heel erg moeilijk was.

Gelukkig pakte Niek hem na een aantal bochten in de binnenbocht waardoor ze beiden ver naar buiten gingen in de bocht en ik me ertussen kon wringen. Toen proberen Niek te volgen. Beide ongeveer de zelfde ronde tijden alleen was Niek ietsje sneller.

Ik moest en zou hem inhalen !!!
Maar ik was dus iets te enthousiast, waardoor ik met 2 of 3 rondes voor het einde of verremde of door de hobbels in de baan onder uit ging. Erg zuur, want werd meteen ingehaald door 5 mensen. Toen zo snel mogelijk de killswitch er proberen op te zetten.

De baan weer op, toen stond het stuur scheef. Toen had ik zoiets van bekijk het maar.
Het heeft toch geen zin meer.

Als laatste geeindigd dat weekend, maargoed. Ben weer blij dat de scooter het goed doet.

n2nwqc.jpg


2pq84sl.jpg


mtbihe.jpg
 
Nope, ben ik nog mee bezig.

Vandaag de vork gemaakt, binnenkort kappen ff in orde maken, en alvast wat dingen monteren.
Ik hoop in SPA er mee te rijden, maar lukt het niet dan is dat ook niet erg.
Doe het nu erg rustig aan. Zal deze week eens wat foto's van het nieuwe machine laten zien.
 
Nou, hierbij een update van Veldhoven.

Smorgens aangekomen, was een beetje bewolkt. Maar gewoon op de PMT'tjes gestart.
Eerste training had ik niks te klagen, circuit rustig verkennen aangezien ik daar nooit gereden had, wat mensen proberen te volgen maar dat ging me niet helemaal goed af.

Tweede training,
hij begon was slechter te lopen, beetje dip de bocht uit. Maar mijn bochtensnelheid was gewoon te laag. Lelystad was ook alweer 6 weken geleden, dus mijn gevoel was een beetje weg.

Na wat gesleutel aan de carb begon de kwalificatie, 10e plek.
Was ik tevreden mee aangezien we met 19(?) mensen aan de start stonden.

Eerst manche
Goede start, kwam ver vooraan bij de eerste bocht, maar durfde hem niet goed in te sturen aangezien het erg druk was bij de eerste bocht. Dus 6e of 7e plaats de bocht uit. Die plek een aantal rondes vast kunnen houden maar af en toe kwam iemand langs want de bochtensnelheid was gewoon niet goed.
Uiteindelijk 11e plek.

Tweede manche
Steeds op de 10e plek gehangen, reed erg verdedigen aangezien de nummer 11 echt in mijn nek hong. Met nog 3 bochten te gaan kwam hij in de binnenbocht zitten en vlak voor ons zat nog een achter ligger aan de buitenkant.
De laatste bocht was in zicht, hij ging links erlangs, toen kwam het moment van de dag.
Ik had twee opties:
- Remmen, en uiteraard elfde worden.
of
- Curbstone pakken, stukjes vliegen, en gewoon 10de worden.

Na een hele manche op de 10e plek te hebben gereden wilde ik niet in de laatste bocht op de 11 plek komen, dus dat werd vliegen :)


Toen endurance samen met Wallie, ik de start gemaakt.
Na een half uurtjes gestopt, was al doodmoe. Toen ging Wallie, en hij bleef maar gaan !
Nog even gestopt voor de tanken en stuurtje recht te buigen. Maar verder non stop gereden !

Na een beetje rekenwerk in het laatste kwartiertje hoopten we op een 3/4e plek uit te komen. Aangezien er al een aantal uitvallers waren.

Toen prijsuitrijking, derde plek pink rocket. K*t, die waren veel sneller dan ons. Agjah, volgende keer beter ! :)
Tweede plek, No Gazoline.

Huh, dat zijn wij ?

Dus toch maar een bekertje mee naar huis genomen en staan nu 1e of 2e in endurance klassement.

Maargoed, hier de foto's ;

vowwgy.jpg


2wbxc35.jpg


2mris5s.jpg


Deze was ik persoonlijk erg vet vond ! Thanks to Vinnie !

r9hhd0.jpg


Natuurlijk nog de endurance;

2d9oi8.jpg


oqkigx.jpg


2h58hg3.jpg


fuz30x.jpg


35bz30z.jpg


ev1jk2.jpg


2rmp0ef.jpg


2z7llle.jpg


aa8ves.jpg
 
Last edited:
Voor zondag niet, dan rij ik bij de SOBW.
Dan rij ik gewoon in hun "open 70" wat bij hun Dunlop Topscooter heet ofzoiets.

Dus flink stof happen van Sarik dus :p
 
Ff goed wennen, maar de 2000 blijft in mijn bezit :p

8e plek tussen al die malossi, tcr en Polini scooters in, maar fijn om weer even te trainen.
Dus als iemand interesse heeft in een sp '98 mag die PM'en, anders blijft die nog een tijdje staan.
 
Nou, werd weer eens tijd voor een update...

Eerste conclusie van het racen: Super vet !!
In het eerste jaar veel geleerd natuurlijk, veel veranderd aan de scooter.

Na een aantal wedstrijden de overstap gemaakt naar een zip 2000 na dat ik het seizoen begonnen ben op een zip 98. Ook de vering onderhande genomen en is de rs24 vervangen voor een compleet nieuw setje van RPM. Ook dit voelde weer een stuk beter aan.

Na de eerste wedstrijd waar het ding als een kanon liep werd het met de wedstrijd minder.
Veel last van wegzakken van toeren op hogere snelheid(bekend probleem met die polini poulies) en we kregen dit niet weg. Toen maar gekozen voor Malossi, deze gaf wat probleempjes met optrekken maar dit was zo opgelost dus hij liep weer zoals ik wilde hij dat deed.

35hdyk5.jpg


In de stage 6 basic ben ik nooit hoger geeindigd als de 7e plek, maar in het kampioenschap toch een 8e plek. Waar ik uiteindelijk toch tevreden over ben. Maar volgend jaar zal ik toch nog een stuk harder moeten gaan wil uiteindelijk de top 5 binnen dringen.

Verder had ik me in Berghem ingeschreven in de endurance zodat ook mijn vrienden eens konden rijden op een racer. Aan deze klasse hebben we vaker meegedaan, diverse bekers gewonnen en uiteindelijk ook een tweede plek in het kampioenschap behaald !

ehj02h.jpg


Volgend jaar sta ik gewoon weer aan de start bij de stage6 basic klasse, maar dan met een nieuw teamgenoot (misschien meerdere).

Meer hierover kun je lezen op onze eigen website:

www.bnh-racing.nl

Dat was het dan voor dit seizoen, vandaag gaat de scooter alweer uit elkaar en word het blok weer richting EPC gebracht zodat deze begin volgend seizoen er weer hartstikke vers bijstaat :)

Tot volgend seizoen !
 
Back
Top