Melvin's Stage 6 Cup Racer

Is puur wat je zelf wilt, ik wil nooit meer een normale gashendel.
Maar het gas opendraaien moet gewoon soepel verlopen, zodra het een beetje stroef gaat moet je alles weggooien en gewoon er nieuw opzetten.

Maar dat is mijn mening!
Maar het ding word met de update beter !

edit/
Ron onder michel zijn account.
 
Hmm dan denk ik er nog even over na of ik de originele of een snelgashendel ga gebruiken.

Iedereen bedankt voor de antwoorden en tips :#

Morgenavond waarschijnlijk weer een update!!
 
Jongen, neem nou maar aan dat je een lamme pols krijgt met standaard hendel, gewoon snelgas erop en de zaag/dremel in je stuurkap zetten.
 
Jongen, neem nou maar aan dat je een lamme pols krijgt met standaard hendel, gewoon snelgas erop en de zaag/dremel in je stuurkap zetten.

100% mee eens. Zo doe ik het ook altijd. Je onderarmen krijgen tijdens een race al genoeg voor de kiezen. Als je dan ook nog is aan een gashendel moet zitten hengsten....
 
Snelgas zit er nu op! Stuurkap is ondertussen aangepast en past nu vrij goed. Ik moet wel nog de binnenkant van de knipperlichten aan de voorkap zeg maar nog aanpassen want die komen tegen de radiateur aan..

Verder hebben we de scooter helemaal opgebouwd, kon het niet laten haha. Daarna zijn we foto's gaan maken die ik straks upload en even een net verhaaltje erbij zet in de startpost. Enkele mensen hebben hem al gezien via whatsapp, en ik ben zelf echt tevreden met het resultaat. Even nog de puntjes op de I zetten zoals een nieuwe treeplank, stuurkap, klein kapje bij spatbord en het vleugeltje spuiten enzo en dan is het echt klaar. Enige wat dan nog rest is een dik blok :p

Foto's komen later ;)
 
19-02-2012

Vandaag ben ik samen met een vriend van me naar Berkel-Enschot afgereisd om bij Bart Klazen een nieuw frame te kopen. Toen we de deur uit gingen waren we 1 frame, 1 gashendel, 1 buddybak met gevlakt zadel, 1 nieuwe regenband en 2 zo goed als nieuwe TT92's rijker *D

Toen we weer bij mij thuis waren hebben we meteen het blok en voorvork van mijn ''oude'' frame overgezet op het nieuwe frame. Daarna begonnen we met het opbouwen van de kappen en dergelijke. Dit viel allemaal reuze mee. Heb het onderste stuk van de voorkap door gezaagd zodat het voorwiel niet eruit hoeft om de kap erop te zetten. Ook heb ik het spatbord aangepast zodat het gemonteerd kan worden zonder de voorvork eruit te halen.

Echter kwamen we er al gauw achter dat de voorkap aangepast moet worden door de Malossi radiateur omdat de plaats waar de knipperlichten invallen tegen de radiateur aan komt. Dit gaan we doen als we weer een keer verder gaan. Dan zullen we ook de kabels voor de datalogger leggen onder andere.

Ook heb ik nog een aantal nieuwe kapjes en andere dingen nodig om het net nog wat netter te maken.

- Nieuwe treeplank (zit schuifschade op van de vorige eigenaar)
- Nieuwe stuurkap binnenzijde (zitten gaatjes in waar de killswitch eerst heeft gezeten, en aanpassing voor de gashendel is niet zo netjes geworden)
- Nieuw beenschild + handschoenvak deksel (deze zijn krom getrokken op de een of andere manier en sluiten heel slecht aan op de rest van de kappen)
- Zwart kapje voor onder het spatbord
- Achterspatbord (heb ik nog geen zwarte, en die wil ik er wel op hebben, aangepast en wel, omdat je anders tegen een groot gat aan kijkt omdat hij zo hoog staat op zijn wielen)
- Andere stuurdoppen dan deze, rechterkant steekt de gashendel te ver uit om deze stuurdop te gebruiken. Als ik de dop aandraai zodat de rubber uitzet raakt deze de gashendel waardoor hij stroef gaat lopen.
- Achtervleugel verder schuren en oranje spuiten

En vast nog wel wat andere kleine dingetjes die ik over het hoofd zie.

Genoeg tekst, nu is het tijd voor wat foto's! Daar zitten jullie natuurlijk allemaal op te wachten, hahaha.

[ir]http://i41.tinypic.com/14xfrdj.jpg[/ir]

[ir]http://i44.tinypic.com/wimzqq.jpg[/ir]

[ir]http://i44.tinypic.com/wl7av.jpg[/ir]

[ir]http://i41.tinypic.com/bed5cz.jpg[/ir]

[ir]http://i44.tinypic.com/250imfl.jpg[/ir]

[ir]http://i39.tinypic.com/5qqyo.jpg[/ir]
Knipperlichtglaasje helaas gesneuveld toen we probeerde deze van de knipperlichtunit af te halen maar no worries, ga de knipperlichtvervangers die bij de kappenset zaten gebruiken, die schroef je van binnenuit vast op de voorkap!

[ir]http://i41.tinypic.com/16ivfdj.jpg[/ir]

[ir]http://i42.tinypic.com/25jwdmv.jpg[/ir]

[ir]http://i40.tinypic.com/ojijj7.jpg[/ir]

[ir]http://i44.tinypic.com/167l7iq.jpg[/ir]

[ir]http://i40.tinypic.com/vo4x2r.jpg[/ir]

[ir]http://i43.tinypic.com/27xf5w3.jpg[/ir]

[ir]http://i44.tinypic.com/zwv91.jpg[/ir]

[ir]http://i39.tinypic.com/w7eteq.jpg[/ir]

Tot de volgende update!
 
70 kg moet de scooter wegen, en 150 totaalgewicht, met rijder dus voor de gene die het niet snapt:p

Maar beter spuit je dat spoilertje dan ff, vind het zelf ook een stuk mooier met spoiler.
 
Back
Top