This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Melf's Tomos schakelracer project

Shane said:
Ziet er erg vet uit

wat voor materiaal is dat? Als het alu is.. ben je dan neit bang voor slijtage?

het is geen koppelingshuis he, maar een trommel waar de koppelingsplaten in komen. dus slijtage zal wel meevallen

(ja toch?)

Jules said:
leuk project hoor!
wat is trouwens je doel ervan, gewoon hobby of probeer je nog iets neer te zetten?

ik wil er gewoon een racer van maken ,met 125 kuip , soort expiracer , gewoon voor het leuke ervan en een beetje op het circuit rijden , een keer ipv de scooter , beetje ervaring opdoen met schakelen op het circuit

@ shane , dit is VliegtuigALU , dit slijt zo goed als niet , ik had er ook 1 van gereedschapsstaal ,maar deze is mij zelfs uit elkaar gespatterd ondanks dat ie van beter materiaal was en dat ie verstevigd was. alu is ook lichter , dus minder massa , en dat zorgt er ook weer voor dat de krachten naar buiten op het koppelingshuis verminderd worden.

drijfstang ook binnen

had nog een std krukas met Rito drijfstang voor puch maxi liggen , daarmee ff gemeten,er zal een plaat van circa 2 mm onder de cilinder komen en dan past het..

ff wat aangepast @ eerste pagina.

melf al wat opgeschoten ?

en zon top racing drijfstang voor zunndap die ik op p1 zie, past die ook op tomos a35 krukas ? en hoe duur is ie?

Hellracer_89 said:
melf al wat opgeschoten ?

en zon top racing drijfstang voor zunndap die ik op p1 zie, past die ook op tomos a35 krukas ? en hoe duur is ie?

die van puch maxi past er zo op puch en tomos zijn 14mm bigendpen , Tomos at50 en zundapp zijn 16mm bigendpen

het schiet nu niet erg op , ik heb het druk gehad met andere dingen , het koppelingshuis is iig zo goed als klaar alleen moet ik er nog sleuven in frezen, en verder ben ik aan het nadenken over voorvork, achtervork en wielen , weet nog niet wat erin komt. de cilinder past erop , ik moet alleen nog ff een plaatje maken om m iets hoger te zetten, en dan nog iets langere tapeinden etc. maar al het goed komt langzaam :*

haman said:
nou nou ...

mooi werk ... ben benieuwd naar et eindresultaat

ik ook :*

mja , moet eerst zorgen dat de racers weer klaar staan , dan weer verder

ik wil eerst eens zorgen dat ik een achtervork krijg iig.

motorisch moet ik nog de carters aanpassen op de cilinder (spoelpoorten) maar Tomos alu is nogal hard

Erg mooi hoe je alles maakt, ben benieuwd hoe het gaat lopen

Zou je me de maten van je Top Racing drijfstang eens door kunnen PM'en?
(Lengte, dikte Big-End en Smal-End) Ik ben namelijk ook nog naar een drijfstang opzoek, maar kan nergens de Zundapp maten vinden.

Als ik dit zie kan ik maar 1 ding zeggen. Wat ongelofelijk net vak werk. Mijn complimenten. Het ziet er echt heel netjes uit!