This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Malossi krukaslagers

Iets wat noodzakelijk is lijkt me aardig de moeite waard...

 
lijkt me sterk dat t noodzakelijk is , er rijd toch echt niet iedereen die een team of team rep as heeft met malossi lagers?
 
een goede (speed) uitlaat is ook niet persé noodzakelijk op een speed cilinder...
 
Joël said:
Noodzakelijk. Zie Malossi site.

Zoals ik al zei is anders de speling te klein en dat kan je lagers/krukas/cilinder/zuiger kosten....

Dat snap ik dan niet, ik heb pas een half jaar geleden van die lagers gehoord ofzo, hiervoor reed ik gewoon met gewone malossi lagers, en nog tig andere met mij. Dus lijkt het me niet noodzakelijk, zal wel gewoon een verkooppraatje zijn...
 
Nou een verkooppraatje valt wel mee. Feit is dat de speling wel erg krap is met normale lagers. Maargoed, iedereen reed vroeger met die krappe speling en heb het nog niet echt mis zien gaan, dus een beetje nuance is wellicht wel op zijn plaats...
 
maar dan snap ik niet hier wordt gezecht dat c4 geen zin heeft op orgineel blok
Maar als je een mina blok uiteen trek zie je dat er orgineel c4 in het blokje zijn geperst terwijl de meeste mensen inc mij met best seriuese setups met c4 rondknallen.
waarom dan orgineel c4 erin??
 

Waarom ze dat doen weet ik ook niet, je zou bijna denken dat de mensen bij minarelli er niets van snappen, maar dat lijkt me stug

C4 op een std blok is niet slecht ofzo, maar het heeft geen voordeel tegenover c2/c3
 
Denk dat als je met zo'n setup gaat knallen ( team 99 = 85mm, trek ik mijn conclusies ) dan zou ik gewoon voor die malossi lagers gaan.
Het is mss wel niet persee nodig, maar die extra smering klinkt tog egt super goed als ik denk aan toerentallen van 13k+

-:-
 

Juist!
 


Ik heb vanmiddag lagers gehaalt en het er even over gehad, en het was niet nodig om de afgedraaide lagers te pakken als je geen team as hebt.
 
Waar betaal je dan eigenlijk voor bij de normale malossi-lagers.
Als ze dezelfde maten en specificaties hebben als normale 6203(toch??)-lagers, waar zit dan het grote prijs verschil in.
Ik hoop niet de naam, want dan scheelt dat wel erg veel.
 

Mja ze raden het aan bij een team 99 krukas , en bij bijv. een evo krukas dan? die draait ook makkelijk 13k+...[cil dan he ]
 
r0bert said:
Mja ze raden het aan bij een team 99 krukas , en bij bijv. een evo krukas dan? die draait ook makkelijk 13k+...[cil dan he ]

Het gaat niet over het toerental, het gaat over de ruimte tussen de wangen vd as en de buitenring van het lager.
 
Pronk said:
Dat snap ik dan niet, ik heb pas een half jaar geleden van die lagers gehoord ofzo, hiervoor reed ik gewoon met gewone malossi lagers, en nog tig andere met mij. Dus lijkt het me niet noodzakelijk, zal wel gewoon een verkooppraatje zijn...

Race is een ander verhaal dan op straat...

Alleen al in de std. klasse dat miezerige 14 carbje welke natuurlijk iets minder oliehoudend mengsel langs je lagers laat dan met een 28mm mengselkanon.

Laten we het erop houden dat het gewoon een erg verstandige investering is, en voor de race een must.
 
Malossi heeft drie soorten voor Piaggio, die van 17.95 zijn de goedkoopste, er zijn dus ook nog twee soorten duurdere. (andere kooi, aantal kogels en afgedraaide binnenring) Voor meer info mail de webmaster van Scootparts aub.