2 verschillende malossi\polini variodeksels wie gebruikt wat?

Project RR2

Beta Rox Project...
ik ben nu eigelijk wel eens benieuwd naar wat de sprint-mensen onder ons voor variodeksel op hun malossi/polini vario gebruiken. Van polini heb je de 15 en de 25 graden deksel. Van malossi heb je de 8 serie deksels en de 9 serie deksels.(pcieze code weet k zo gauw ff niet)de 8 is hoog de 9 is laag laten we voor t gemak ook malossi deksels ff 15 en 25 graden noemen. Ikzelf gebruik op me MHR2000 "15 graden" deksel van malossi. zijn er mayb mensen die met de 25 graden deksels btere scores haalden...?(als jullie dit een onzinnig topic vinden srry dan en delete em maar :) )
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat dit over pia gaat (aangezien je over MHR2000 praat).
Bij mijn evo vario zat maar 1 plaat (OK, 2 maar die tweede is dezelfde voor op een evo as) waarop 31° staat.

Wat je precies bedoelt met Malossi 8 en 9 gradenplaat snap ik niet helemaal (er is er maar 1 zover ik weet).
 
volgens mij gaat het dan om mina , want bij de polini speed control voor verticaal zitten alleen maar 2 deksels bij...
 
naar mijn weten is er voor mina maar 1 soort gradendeksel voor de multivar/MHR vario's....voor de polini vario's zijn er inderdaad 15 en 25 graden deksels. 't verschil zit 'm in de stijlheid van de hoek van deze deksels. K heb zelf 'ns getest met de 2 verschillende deksels maar kon toenderdtijd geen voelbaar verschil merken hiertussen...
 
Heeel lang geleden wel eens hiermee bezig geweest. Toen ook gelijk met verschillende lengtes variobusjes aan de gang geweest. Verschil was er wel degelijk, weet alleen niet meer hoe het zat... :p
 
Ik heb een 25 en 31 van polini, ik denk dat het alleen verschil maakt in rolgewicht, maar ik moet het nog steeds testen :rolleyes:
 
ust power said:
naar mijn weten is er voor mina maar 1 soort gradendeksel voor de multivar/MHR vario's...
dr zijn tog egt 2 verschillende deksels van malossi en ik had t btw over minarelli, daar zijn ook 2 deksels voor polini verkrijgbaar...
 
Bij Minarelli.

Voor malossi is er maar 1
Voor polini heb je er 2

Voor de normale polini is er een 15 en 25 graden variaplaten te krijgen.
Met de 15 graden plaat is er iets meer koppel en pak je een top wat sneller
op,maar scheelt ook wat snelheid vergeleken met de 25 graden plaat.

Bij Evo 2 variateur is er maar 1 volgensmij tot nu toe.
En die is 31 graden.Verders weet ik niet of ze nog komen.
Want die waren er onderweg ofzo.

MVG: d'Angelo.......
 
MHR wel ;)

ik heb gestest met die platen en kwam op het volgende :

de 15 graden trok beter van onderuit maar was sneller (te) aan het einde
de 25 graden liep gewoon goed en had een betere top...

het kan zijn dat Polini heeft gdacht aan de korte overbrenging van minarelli verticaal oid (daar zitten ze ook bij). mischien dat je met langere overbrenging de 15 graden moet gebruiken en met korte de 25 , wie weet..
 
klopt, en in die platen zat wel degelijk een enorm verschil wat het testen cker waard is, als je verschillende platen hebt tenminste :x
 
ik vind het niks waard , ik gebruik gewoon 25 graden altijd , werkt gewoon het beste..

de 15 gradenplaat kun je mischien voor stadsgebruik gebruiken op std setups..
 
Back
Top