KrukasLagers, zoveel verschillende

Originally posted by JohanS
afdraaien/slijpen van lagers is alleen goed voor de smering, kwa vermogen zou je het niet eens kunnen meten, er komt bij mij nogal weinig mengsel langs namelijk.

mja, maar je merkt het wel degelijk. verschil tussen afgedraaide malossi en "gewone" polini lagers op pia is groot genoeg om opnieuw af te moeten stellen.
 
Idd. Eerlijk gezegd heb ik @ Koopmans nooit grote verschillen gezien door het monteren van die andere lagers. Aan de andere kant worden ze wel veel gebruikt, dus er moet toch ergens iets zitten :)
 
Originally posted by mario
Gebruik zelf gewone SKF C3 lagers met metalen kooi @ Minarelli met 15000rpm en gaat gewoon goed. Qua lagers dan:) C4 is alleen maar extra tolerantie, gebruikt om lager strakker in zittingen te kunnen zetten. Aangezien dat niet gebeurt (maten lagerzitting en krukas zijn gelijk..) heb je dus alleen maar extra speling, wat vermogen kost.... Alleen als het hele zaakje bloedheet zou worden zou die extra speling van pas kunnen komen. Tijdens racen bijvoorbeeld. Maar aangezien ik 150 meter racen genoeg vind...

Kijk voor de gein eens wat die lagers kunnen hebben @ lagerboek (dynamische belasting en toerental)...

Ciao

Helemaal waar.. Dit roep ik dus ook al jaren...
 
die afgedraaide malossi lagers zijn ook gewoon in skf doosje te koop voor minder dan de helft van de prijs.. alleen een beetje moeilijk te vinden maar goed. :)
 
Originally posted by jorick
die afgedraaide malossi lagers zijn ook gewoon in skf doosje te koop voor minder dan de helft van de prijs.. alleen een beetje moeilijk te vinden maar goed. :)

Laat me raden... JPS?
 
Back
Top