2 verschillende c4 6204 lagers.

Fokke

Well-Known Member
Ik heb vandaag mijn nieuwe krukas met nieuwe c4 lagers voorzien. Tijdens het zetten was er 1 lager gevallen. Ik heb om risico's uit te sluiten meteen maar even een nieuwe gehaald. C4 met metalen kooi. Precies hetzelfde nummer als welke op mijn andere lager stond. Maar wat blijkt nu nadat ik beide lagers gezet heb: De ene is een fractie smaller, niet in diameter maar de breedte. Nu vroeg ik mij af, is het erg dat ik 2 verschillende lagers heb? (Beide dus wel C4 en hetzelfde nummer, 6204.

Ik hoop echt dat ik de as gewoon kan gaan zetten, ik heb weinig zin weer nieuwe lagers te moeten gaan kopen . Maargoed.

Als ik logisch redeneer moet het niks uitmaken, want wanneer het blok eenmaal is afgekoeld dan zit de lager zo vast als een huis. Maargoed, ik moet het natuurlijk even zeker weten.
 
Advertisement - register to remove this

Doe maar dicht. Volgens een aantal pro. bronnen (Motorfiets bouwer & Standaard B klasse rijder.) kan het geen kwaad. 2 dezelfde lagers is altijd beter zeggen ze, maar omdat ze van hetzelfde type (c4) en grootte (6204) zijn is het geen probleem.

(Kheb net de as in het blok gezet, past prima en nu ik hem gecentreerd heb loopt ie als een duivel!)
 
Ok, maaruh, wat voor setup heb je dat je C4 nodig denk te hebben ?

Want een giet 50 lijkt mij niet zo toerendraaiend dat je C4 nodig hebt ?
 
Het was eigenlijk meer bedoeld voor een vooruitgaande blik. Nu kan ik tenminste ook een 70 of een hoogtoerige 50 monteren. Maargoed, ik ga eerst eens even met deze giet50 prutsen. Binnenkort (nadat ie ingereden is) laat ik hem tunen en zien we wel weer verder.
 
Originally posted by Fokkie
Volgens een aantal pro. bronnen (Motorfiets bouwer & Standaard B klasse rijder.)

B klasse ?

Ik wou dat mensen daar eens mee ophielden. Standaardklasse wordt verdeeld in a en b groep afhankelijk van kwalificatietijd.

En inrijden en daarna tunen is een beetje dom, aangezien je daarna weer scherpe poortjes hebt...
 
Back
Top