malossi digitronic chiptune :P

tupac_shakur121

tha P*I*M*P*
ey ik zat net ff tekijken maar ik zag dat der in me digitronic cdi een chipje zit aan de achterkant en ik vroeg me af kan je hier nou ook nog een ander soort chipje inzetten? en is dit het verschil met de malossi,polini,italkit rotor's ? want dan zou je dus net zo goed een roode,zwarte of geele stator naar keuzen kunnen nemen en dan alleen een malossi chippie zetten zodat je als nog een malossi rotor hebt. het is misschien een beetje raar ged8 van me hoor maar ik d8 er ineens aan
 
Advertisement - register to remove this

Er is volgens mij aardig wat over te vinden in de search. Kijk anders even in het topic met de nieuwe parts bij scooters algemeen, maargoed er zijn dus malossi cdi's waarbij de chip te vervangen is en de gekleurde stators van italkit/selettra zijn naar mijn idee allemaal hetzelfde en er zijn ook een aantal personen die een malossi cdi op bv. een rode selettra stator aansluiten.
 
Bij de oude CDI's kon je de Eeprom er zou uit ploempen, maar voorzover ik weet zijn er nooit vervangings chips van Malossi op de markt gekomen.

Wellicht alleen op de Italiaanse markt? Maar volgens mij niet.

Verder is idd de stator van de genoemde ontstekingen gelijk op de kleur na.
 
EGT said:
Bij de oude CDI's kon je de Eeprom er zou uit ploempen, maar voorzover ik weet zijn er nooit vervangings chips van Malossi op de markt gekomen.

Wellicht alleen op de Italiaanse markt? Maar volgens mij niet.

dejager heeft ze ook liggen. Dus ze zijn er zeker wel...
 
tupac_shakur121 said:
...want dan zou je dus net zo goed een roode,zwarte of geele stator naar keuzen kunnen nemen en dan alleen een malossi chippie zetten zodat je als nog een malossi rotor hebt. het is misschien een beetje raar ged8 van me hoor maar ik d8 er ineens aan

9 van de 10x ben je dan alsnog duurder uit.
als je bv kijkt naar een italkit ( rode selettra ) en je koopt daar bv een eprom/bobine bij. Dan kom je over de 400 euro.

De chipjes zullen ook niet al te goedkoop zijn.
Tevens verander je hiermee de curve en dat is imo zinloos op een straat scooter en al helemaal op een sprintscooter.
Je gaat er niet harder door als je dat misschien dacht :)
 
A-Bizar said:
Tevens verander je hiermee de curve en dat is imo zinloos op een straat scooter en al helemaal op een sprintscooter.
Je gaat er niet harder door als je dat misschien dacht :)

waarom rij je dan met een malossi rotor en niet met een italkit? Als curves toch zinloos zijn...
 
Sonic Tuning said:
chip kost 34 euro dus valt nog wel mee vind ik.

zou die ook in een polini eprom passen daar zitten ook een losse chip in?
Als iemand mij duidelijke foto's geeft, kan ik wel even kijken of dat goed gaat komen. :)
 
heb net mijn chip los gehaald waar ik van dacht das de eprom

bij me polini zit er dus een chipje in maar die is wel 3 keer zo klein als op die foto en heeft 5 inhangen zag ik. dus z'n malossi chip past daar dus niet in.
 
ruud. said:
waarom rij je dan met een malossi rotor en niet met een italkit? Als curves toch zinloos zijn...

simpel. Ik koop m voor 220 en als ik m kwijt wil kan ik m gelijk kwijt voor vrijwel het zelfde bedrag omdat aanzienlijk meer mensen een malossi willen inplaats van een italkit.
Ik reed eerst met italkit en wilde later een malossi proberen. Ik raakte de italkit met moeite kwijt.
Toen ik later de malossi rotor verkocht... was ie binnen 1 dag weg.

Selettra is plug and play dus vandaar dat ik alleen maar selettra koop.

En tevens vind ik de gas reactie gewoon veel relaxter. Maar als je echt een ding hebt om alleen maar te sprinten en niet om ook nog leuk mee rond te gassen voor het plezier... dan sta je @ start toch al met +/- 8000 toeren tegen je koppeling aan te hikken.
Doe je dat niet en laat je m stationair lopen tot het licht op groen springt ( of gok je erop bij oranje gas te geven )... ben je gewoon 9 van de 10x langzamer weg.

en curve op een straat scooter is zinloos aangezien je dan verder met een milde setup rijd.
een 21+ pk speed of evo blok is geen straat scooter

Om uit te leggen wat ik bedoel :
14.000 toeren is 14.000 toeren. Dan veranderd echt het ontstekings tijdstip niet meer.
Dus als ik binnen no time op 14k zit en hij blijft daar 150 meter op... dan vind ik een curve zinloos :)
 
met een curve zit je eerder van 8k tot 14k :)

het probleem is alleen dat de meeste scooters dat juist te snel doen en daardoor met een wheelie wegtrekken...
 
Aerox-Evo70 said:
met een curve zit je eerder van 8k tot 14k :)

het probleem is alleen dat de meeste scooters dat juist te snel doen en daardoor met een wheelie wegtrekken...

snap ik maar is imo te verwaarlozen. dat zie je ook duidelijk in mij andere post. Je rijd 1 keer weg vanaf +/- 8 k al.
Maargoed... dat is mijn mening he :)

Op het circuit kan je er winst uit behalen aangezien je continu van het gas af gaat en er weer op.

Maar om nou met verschillende curves te gaan experimenteren op een sprint of straat scooter is imo nutteloos.
Dat is meer mijn punt.
 
Aerox-Evo70 said:
met een curve zit je eerder van 8k tot 14k :)

het probleem is alleen dat de meeste scooters dat juist te snel doen en daardoor met een wheelie wegtrekken...


met een wheelie wegtrekken komt gewoon door std vertanding op een std scooter..

als je op dezelfde scooter een std ontsteking zet ga je ook gewoon flink op het achterwiel weg..
 
ik heb zelf 3 verschillende chips in mijn bezit.(oude type)
naar mijn weten zijn er nog wel andere types.
enige verschil tussen de chips die ik gemeten heb is het oppakken van de machine verder geen vermogenwinst.
de powerband verschoof alleen iets maar allemaal minimaal.
meting is ongeveer 4 jaar geleden bij koopmans gedaan en metingen heb ik helaas niet meer.
 
melf #50 said:
met een wheelie wegtrekken komt gewoon door std vertanding op een std scooter..

als je op dezelfde scooter een std ontsteking zet ga je ook gewoon flink op het achterwiel weg..
ik ken ook genoeg mensen die met een rf van 10 (13"wiel) nog niet weg kunnen rijden...
dat ligt gewoon aan een te groot moment of een te grote kracht (koppel).
 
Back
Top