Hoi, mijn naam is Claes Maarten.
Ik ben in Oktober 21 jaar geworden .
Woon in België (Limburg) in een rustig vlam-straatje }).
Ik ben toch al even actief op dit forum (minstens meer als een jaar als ik me nu even niet vergis), en ook al eventjes bezig aan mijn sprinter voor het SBO seizoen 2009 bij de Super Special klasse, startnummer: 53.
Dus dacht ik, waarom hem er niet even bijknalle in het projecten topic .
In het dagelijks leven verdien ik mijn kost als moto-mecanieker (crossmoto's, enduro's en quads) bij het bedrijf Reytec. Nu ondertussen al ruim anderhalfjaar ongeveer. Op school heb ik auto-mechanieka gevolgd, en 1 jaar specialisatie carrosserie, moest dit iemand boeien .
Vanaf mijn eerste geboorte jaar zit ik eigenlijk in de motorwereld, mijn vader heeft zijn eigen motocross team bij de VLM (Kemea Team), en uiteraard weet ik dus niet beter dan moto's moto's moto's .
Dan word je 15-16 jaar en beginnen er kameraden langst te komen, kun je dit even maken, dit even afstellen, kan dit nog beter, je kent dat... En daar is dus mijn liefde begonnen voor het scooter-wereldje denk ik :winner:.
In ieder geval,
Het gaat mijn eerste SBO jaar zijn, bedoeling is gewoon erg veel fun en kickjes beleven . Een knap tijdje is altijd mooi meegenomen uiteraard.
Wat mijn doel positie is? Geen idee, Top 10 is altijd wel leuk? We zien wel.
Waarschijnlijk ga ik ook wel naar enkele DSSC wedstrijden.
Ik ga hier niet te veel meer zitten lullen, de meeste mensen hier weten wel waar alles om draait en wat voor spullen/werk er bij komen kijken.
** Motor:
Minarelli DD Aerox blok
Malossi MHR BigBore cilinder
JS80 uitlaat
Vforce3
28mm Keihin PWK
Nitrous Express
HPI Digitaal
Complete Polini Evo overbrenging en koppeling
Etc ...
** Frame en dergerlijke:
Half Aerox half zelfbouw frame.
Polyester kappen.
Carbonne parts.
10 Inch sonic velg vooraan, SR/Aerox achteraan.
Zelfbouw kroonstuk etc.
Zelfbouw carterkap.
WP Stuurdemper.
G.P.T digitale teller.
Alles word lichter gemaakt.
Lekker plat en laag tegen de grond leggen.
Bosch waterpomp.
Etc ...
** 17 december, eerste update:
Alles eens los in elkaar gevlamd, op houten blokjes, om zo ongeveer eens een zicht te krijgen, wat het zal gaan worden en wat er zoal nog moet gebeuren.
Zoals je ziet, nog veel werk... De achterkap moet ongeveer nog een cm of 10 omhoog, dus het is niet de bedoeling dat ik in mijn kap ga zitten snijden voor de band erdoor te krijgen zoals het daar lijkt op de foto .
Het enige dat klaar is, allezja, zo goed als klaar is, is het motorblok. Hier moet ik enkel nog mijn inlaatsetje op bouwen incl nozzle voor NX en een zelfbouw carterkap op zien te fixen. De rest volgt!
Foto's 17-12-2008:
** 19 december, 2de update:
Begonnen met de velgjes lichter te maken door ze af te draaien op de draaibank.
Vandaag ook eens wat foto's genomen van mijn blokje.
Het is nog niet 100% zoals ik het wil, zoals de uitlaat tiezen aan de rubber, die moeten nog in gekort worden.
Ik moet ook nog een beschermplaatje maken voor mijn ontsteking, carterkap moet nog volledig gemaakt worden, alsook de inlaat.
Er staan veeeel alu en titanium boutjes in besttelling bij ProBolt, zodra als deze binnen zijn, worden deze er natuurlijk ook in zet!
Het rvs JS uitlaatophanging zou ik ook nog graag polieren als een spiegel .
Er word ook nog gedacht/gewerkt aan een HPI rotor verzwaar plaat (eentje die in center staat )!
En nog wa kleine prullekes die ik jullie ga besparen...
Foto's 19-12-2008:
** Tot gauw!
Mvg, Maarten
Ik ben in Oktober 21 jaar geworden .
Woon in België (Limburg) in een rustig vlam-straatje }).
Ik ben toch al even actief op dit forum (minstens meer als een jaar als ik me nu even niet vergis), en ook al eventjes bezig aan mijn sprinter voor het SBO seizoen 2009 bij de Super Special klasse, startnummer: 53.
Dus dacht ik, waarom hem er niet even bijknalle in het projecten topic .
In het dagelijks leven verdien ik mijn kost als moto-mecanieker (crossmoto's, enduro's en quads) bij het bedrijf Reytec. Nu ondertussen al ruim anderhalfjaar ongeveer. Op school heb ik auto-mechanieka gevolgd, en 1 jaar specialisatie carrosserie, moest dit iemand boeien .
Vanaf mijn eerste geboorte jaar zit ik eigenlijk in de motorwereld, mijn vader heeft zijn eigen motocross team bij de VLM (Kemea Team), en uiteraard weet ik dus niet beter dan moto's moto's moto's .
Dan word je 15-16 jaar en beginnen er kameraden langst te komen, kun je dit even maken, dit even afstellen, kan dit nog beter, je kent dat... En daar is dus mijn liefde begonnen voor het scooter-wereldje denk ik :winner:.
In ieder geval,
Het gaat mijn eerste SBO jaar zijn, bedoeling is gewoon erg veel fun en kickjes beleven . Een knap tijdje is altijd mooi meegenomen uiteraard.
Wat mijn doel positie is? Geen idee, Top 10 is altijd wel leuk? We zien wel.
Waarschijnlijk ga ik ook wel naar enkele DSSC wedstrijden.
Ik ga hier niet te veel meer zitten lullen, de meeste mensen hier weten wel waar alles om draait en wat voor spullen/werk er bij komen kijken.
** Motor:
Minarelli DD Aerox blok
Malossi MHR BigBore cilinder
JS80 uitlaat
Vforce3
28mm Keihin PWK
Nitrous Express
HPI Digitaal
Complete Polini Evo overbrenging en koppeling
Etc ...
** Frame en dergerlijke:
Half Aerox half zelfbouw frame.
Polyester kappen.
Carbonne parts.
10 Inch sonic velg vooraan, SR/Aerox achteraan.
Zelfbouw kroonstuk etc.
Zelfbouw carterkap.
WP Stuurdemper.
G.P.T digitale teller.
Alles word lichter gemaakt.
Lekker plat en laag tegen de grond leggen.
Bosch waterpomp.
Etc ...
** 17 december, eerste update:
Alles eens los in elkaar gevlamd, op houten blokjes, om zo ongeveer eens een zicht te krijgen, wat het zal gaan worden en wat er zoal nog moet gebeuren.
Zoals je ziet, nog veel werk... De achterkap moet ongeveer nog een cm of 10 omhoog, dus het is niet de bedoeling dat ik in mijn kap ga zitten snijden voor de band erdoor te krijgen zoals het daar lijkt op de foto .
Het enige dat klaar is, allezja, zo goed als klaar is, is het motorblok. Hier moet ik enkel nog mijn inlaatsetje op bouwen incl nozzle voor NX en een zelfbouw carterkap op zien te fixen. De rest volgt!
Foto's 17-12-2008:
** 19 december, 2de update:
Begonnen met de velgjes lichter te maken door ze af te draaien op de draaibank.
Vandaag ook eens wat foto's genomen van mijn blokje.
Het is nog niet 100% zoals ik het wil, zoals de uitlaat tiezen aan de rubber, die moeten nog in gekort worden.
Ik moet ook nog een beschermplaatje maken voor mijn ontsteking, carterkap moet nog volledig gemaakt worden, alsook de inlaat.
Er staan veeeel alu en titanium boutjes in besttelling bij ProBolt, zodra als deze binnen zijn, worden deze er natuurlijk ook in zet!
Het rvs JS uitlaatophanging zou ik ook nog graag polieren als een spiegel .
Er word ook nog gedacht/gewerkt aan een HPI rotor verzwaar plaat (eentje die in center staat )!
En nog wa kleine prullekes die ik jullie ga besparen...
Foto's 19-12-2008:
** Tot gauw!
Mvg, Maarten
Last edited: