Vader / zoon project Yamaha jog R

Een Sito Plus is juist perfect voor deze cilinder. Heb je de uitlaat nieuw gekocht?

Is het wel de 587? Zie onderzijde. De 716 is de versie met Kat.
De begrenzer is enkel de prop, verder niets.

Het verschil in toerental kan ook komen doordat jullie mogelijk verschillende vario's hebben?
 
Een Sito Plus is juist perfect voor deze cilinder. Heb je de uitlaat nieuw gekocht?

Is het wel de 587? Zie onderzijde. De 716 is de versie met Kat.
De begrenzer is enkel de prop, verder niets.

Het verschil in toerental kan ook komen doordat jullie mogelijk verschillende vario's hebben?

Het is de 571 en nieuw gekocht idd.

We hebben wel idd verschillende vario's, hij org, ik naraku (dacht ik...)
 
Ik lees niet dat hij opeens lager in toeren is gaan draaien.

Dus vermoedelijk de afstelling nog iets beter krijgen?
Lichter op rollen en door.
 
Ik lees niet dat hij opeens lager in toeren is gaan draaien.

Dus vermoedelijk de afstelling nog iets beter krijgen?
Lichter op rollen en door.

Dat klopt, nadat zijn 50CC stuk was hebben we die 70CC erop gezet.

Op iets lichtere rollen na hebben we verder niets aangepast.

Hij heeft zelf laatst al zijn rollen vervangen voor -0,5gr per rol wat een verbetering gaf. Als ie terug is willen we eerst nog een keer nog iets lichter gaan om te kijken naar het effect.

Hij rijd overigens echt wel super fijn, mag laag in toeren wel iets beter trekken, maar de duw bij mid - toerental is net geen autowielie dus zeker niet verkeerd.

Ik denk dat ie nu 5,6 rollen erin heeft zitten.
 
De rollen zijn veel te zwaar. Zet jouw Naraku vario maar eens in zijn scooter, je zult merken dat hij levendiger wordt en veel beter rijdt.
 
Het was allemaal zo leuk, totdat...

Vorige week, midden in de nacht, word ik uit mijn bed gebeld door zoon lief....
"Pa, ik ben de L*L, moet met motoragent mee naar de rollerbank"
Hij kwam uit zijn werk (Horica) en ze hadden hem horen rijden.

Resultaat 120,- voor voorband met te weinig profiel, die ga ik nog wel aanvechten, want daar ben ik het niet mee eens.
WOK 77 km/u (mazzel dat ze hem koud erop hebben gezet, want warmt loopt ie veel harder, probleempje met choke die ik niet opgelost krijg)

Bekeuring voor de band is al binnen en brief van de RDW ook. Echter bekeuring voor snelheid nog niet...

Ze hebben hem ook niet betrapt op te hard rijden, dus weet niet of je dan alsnog de bekeuring voor snelheid krijg, bovenop de WOK? Hij heeft iig niets van de agenten op papier meegekregen.

Mocht iemand nog wat onderdelen hebben liggen:
Origineel 50cc blokje, voor de keuring (heb alles nog wel liggen om terug te bouwen, maar dit zou makkelijker zijn.
Originele uitlaat met prop, heb alleen zonder liggen.
Jog R teller
Jog R voorkap
Jog R koplamp

Mocht je nog wat hebben liggen, laat het ff weten aub!
 
Ah kut zeg, ik heb helaas niks voor je liggen maar ik hoop dat je zoon snel weer kan knallen!

Ik heb hetzelfde gehad (WOK + snelheid). De boete van te hard rijden gaat via het OM (kijken naar je geschiedenis). Bij de eerste overtreding is het bedrag rond de €289. Duurt wel een maand of 3-4 voordat je die op de mat krijgt.
 
Je hebt al die onderdelen niet nodig.
Varioringen erin tot die 50 loopt en als de originele uitlaat zonder prop stil zat is (wat die is) kan die gewoon.

2 weken terug nog een zip ontwokt met een DR70 erop.
 
Je hebt al die onderdelen niet nodig.
Varioringen erin tot die 50 loopt en als de originele uitlaat zonder prop stil zat is (wat die is) kan die gewoon.

2 weken terug nog een zip ontwokt met een DR70 erop.

Hmm ik vind dit wel een gok....

Heb nog een oude 50 liggen, dus dat is de moeite niet om even om te zetten.
 
Een vario ring plaatsen 6/7/8mm en begrenzen op de gasschuif. Plaats een buisje of brede veer boven op de gasschuif waardoor deze niet de volledige slag kan maken.
 
Ik leg zelf een plaatje tussen spruitstuk en membraan met een 9mm gat erin geboord, een originele uitlaat en varioringen.
Zo heb ik nu al meermaals een wok van een scooter afgehaald.

Afgelopen vrijdag nog van een Stalker met DR70 en 22mm carb... 0 problemen.
 
Back
Top