Vader / zoon project Yamaha jog R

deed dit met m'n Kreidler uitlaat door er aanstekerbenzine (of zo'n flesje nagevuld met wasbenzine, goed schraal) in te spuiten en 'm met een hobbybrander van buiten heet te stoken en dan de dampen met die vlam aan te steken. (of eerst "voorgloeien" dan die benzine erin, laten dampen en aansteken) daarmee stookte ik de vettigheid droog en kon ik die los kloppen. zorg dat je náást de "vulopening" staat en je hoofd enzo helemaal niet in de richting van eventuele steekvlammen zijn. (die "sigaar" van m'n kreidler kon een halve meter opschuiven door een goeie steekvlam/plof!)
 
Som zou het wel fijn zijn om een ODB2 stekker te kunnen pluggen om te zien wat er ^&$&%$( nu weer mis is.

Donderdag nacht appje van zoon gekregen, dat ie stil is komen te staan. Helaas voor hem was deze ouwe l*l al aan het slapen en nee ik word niet wakker van appjes.

Quote: "Hij begonnen te trillen tijdens het rijden en viel vervolgens uit. Filmpje erbij..... Hoort hem lopen en prrrr uit..."

Vervolgens niet meer aan de praat te krijgen.

Ik snap het niet:
Hij heeft vonk
krijgt benzine
Heeft (op gevoel) compressie
Cilinder en zuiger denk 2-3K meegereden (malossie sport 50CC)

Niets helemaal niets, geen gepruttel, niet op remmenreiniger niets....

Bougie kleur prima, koffiebruin met een vleugje melk.

Reeds gedaan:
Dus nieuwe bougie: geeft mooie vonk
Carb gereinigd, sproeiers doorgeblazen en schoon
Variokant niets vreemds zichtbaar, alles zit goed vast

Iemand in de buurt van Hardinxveld die compressie zou kunnen meten? Is het enige wat ik nog kan bedenken??

Edit: Hij gaf wel aan dat zijn top de afgelopen weken steeds iets lager leek te zijn, dus er leek al iets te spelen.
 
Misschien krukas keerring er uit geblazen .

Daar heb ik ook aan gedacht, Variokant zeker niet, die heb ik gechecked! Andere kant even snel gekeken of ie droog was en dat was ie, zat ook geen vuil of iets.

Ik vrees dat ik de cilinder eraf moet gaan halen, kijken of ie niet weer een set zuigerveren verbrand heeft.... Hij rijd vrij veel langdurig op top (polders).
 
ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar als ik hoor wat jij er allemaal in stopt, kan een eigen compressiemeter dan ook niet uit?
 
Compressiemeter staat op het verlanglijstje.

Zoonlief wist me wel te vertellen dat ie een week ofzo terug, zijn olieslang weer op de carb had gezet, nadat ie had gezien dat er iets lekte. Geen idee hoelang ie zo heeft gereden. Nu was die slang al behoorlijk krokant (zat goed gemonteerd) en stond dus voor van de vakantie op de planning om alle slangen te vervangen. Dus ik denk dat het wel duidelijk is waar het mis is gegaan.

Moet zeggen dat ie op zich best netjes met zijn scooter omgaat, maar hij wel enorm veel KM maakt en dat ding behoorlijk stevig gebruikt word. Maar hij mist hier en daar wel wat inzicht en leert het nu op een harde manier. Hij tankt meer liters dan ik en mijn vrouw gezamenlijk per maand en dat terwijl ik een zuipschuit rij.....

Overigens blijft het natuurlijk oude meuk en zijn wij niets meer als een stel beuners die proberen ze rijdende te houden. Het beste is er bij beide scooters wel af (beide +20K gelopen). Achja weet je, ik heb zo nog leuke vader/zoon momenten, iets wat ik met mijn vader nooit gehad heb. Het is me het dubbel dwars waard!! (ondanks dat ik altijd loop te foeteren op hem :innocent: )

Maar hij heeft zijn zin, er gaat een 70CC onder, zodra ie zijn loon heeft.
 
Als ik lees dat ie hem stevig gebruikt zou ik hem mooi begrenzen op een acceptabele snelheid. Scheelt zware belasting en veel liters.

Maargoed een degelijke 70cc is ook leuk. Als ie op de lange stukken niet constant volle bak rijdt.
 
Als ik lees dat ie hem stevig gebruikt zou ik hem mooi begrenzen op een acceptabele snelheid. Scheelt zware belasting en veel liters.

Maargoed een degelijke 70cc is ook leuk. Als ie op de lange stukken niet constant volle bak rijdt.

Er komt een andere scooter voor de "veilige" km's en deze word speeltje voor de avond/nachtritjes.

Voorlopig word dat iig een vrij makke 70CC en dat is hem nu ondertussen wel duidelijk. Maarja half gas was 50-60 en half gas met de mijne is 80, dat is nogal een groot verschil op die saaie lange rechte polderwegen.

Edit; zit te denken aan ombouwen naar waterkoeling, want dat zou de temperatuur beter onder controle te houden zijn.
 
Mijn scooter staat nu ook stil...zucht...

Een vrouw zou jaloers zijn op zo'n trillend speeltje. Ik heb geen idee wat er nu weer mis is. Beschrijving die ik kreeg, hij stotterde en hield in en begon te trillen, komt rijdend niet echt op toeren. Eerdaags maar weer open trekken.
Nu had ik een weekje wat geleden al het gevoel dat als ik op snelheid ineens vol gas gaf dat het frame tordeerde, dus ergens zat er al iets niet lekker.

Natuurlijk nadat ik alles besteld had om zijn scooter weer te laten rijden :confused:

Vanavond eerst maar even zijn blok eronderuit halen en die weer opnieuw opbouwen maar....
 
Liep hij te arm?

"ja", Bij het demonteren, kwam ik erachter dat er troep in de vlotterbak van de carb lag en dat zijn sproeier ook zo goed als dicht zat.

Sproeiermaat was juist iets aan de ruime kant, bougie is altijd iets te donker geweest.

Laten we het dit keer houden op pech....

Meneer rijd nu weer rond op 70CC, wat ie al die tijd al wilde, en ik heb geen klachten meer gehoord.
 
Back
Top