LX heeft eindelijk nieuwe scooter :)

peugeot terror friesland :W

hoop dat we deze zomer evenveel km's maken als vorig jaar

WB alex

Mvg arjan ook speedake driver en speedfight :rolleyes:
 
Klein detail: Brandstoftank is van metaal .....

Met het oog op hoe m'n vorige scooter is overleden is dit wel een positief detail, iets minder brandgevoelig :p
 
Stik........ rij ik vandaag naar Franeker........vastloper :S
Cilinder eraf, zuiger zag er best wel nieuw uit dus ik denk dat ie nog in de inrijperiode zat :rolleyes: nu niet meer......
 
Oja, lijstje met plannen:

* M'n oude MetraKit uitlaat oplappen en eronder gooien
* Nieuwe cilinder (is nu wel nodig)
* Blokje gaat ff uit elkaar na vastloper
* Handchoke ff verplaatsen
* Ff wat stickers verwijderen

Info over scooter:
* Polini 70 corsa (leeft niet meer sinds vandaag:rolleyes: )
* Polini powerbox (vorige eigenaar was w.s een ster in afstellen:rolleyes:)
* Dell'orto 21mm carburateur op std. spuitstuk :S
 
Alex, damn, neeej, niet die Metrakit weer!
Daar kan je niet mee vlammen...

Kop op man...serieus tunen!
En die nieuwe cilinder moet ook iets snels worden, gooi er gelijk een goed krukasje in, lekker lagertjes...KOP OP! VLAMMMMEEEEEEEEEEEN!!
 
Hehe, metrakit krijgt wel kleine facelift :) ga proberen hem opnieuw te berekenen en misschien een klein beetje aan te passen, ben namelijk best wel verliefd geworden op het geluid van een MK (op lage toeren) :p

Plannen zijn beetje veranderd.
Ik had al een extra carter liggen, was officiëel bedoeld om m'n SF weer mee op te bouwen, maar ik denk dat ik hem ga gebruiken voor mijn scootertje. Kwam nadat ik de carterkap eraf had gehaald ook nog een Overrange setje tegen (met verkeerde v-snaar :rolleyes: ) en een vario + starterskrans waar de moer was vastgelast op de krukas:? dus dat wordt weer de dremel van zolder halen....:p Ik ga hem in 2 stage's tunen, zodat ik tussendoor tenminste kan rijden op m'n speedake :)

Plannen voor blokje zoals het nu moet worden (Stage1):
* Nieuwe doppler krukas
* Cilinder 70cc (weet nog niet welke)
* Standaard aangepast membraam
* Overrange setje :p
* Langere V-Snaar
* Dell'orto 21mm carb (moet nog ff goed spruitstuk vinden)
* Doppler luchtfilter
 
Dat ze de moer vastlassen op de as is meestal omdat de schroefdraad gaar is of er is een stukje afgebroken.... :p Tenminste zo rijden er hier een paar...
 
Net ff naar scooterboer geweest, voor me ligt nu:

* Doppler Krukas pen12 volronde krukaswangen
* Hebo Racing 70cc alu cilinder
en nog wat klein spul :)

morgen maar ff in elkaar zetten denk ik :)
 
Update:
* Blok zit in elkaar
* Doppler krukasje nieuw
* Hebo 70cc alu nieuw
* D.O carb 21 mm van oude blok
* Polini Powerbox van oude blok
* Nieuwe bougie + Bougiekap
* Gianelli Metal uitlaatje (te leen van vriend :))
* Malossi Overrange setje van oude blok

Morgen nog ff de koppeling+poulies uit oude blok halen bij de autogarage hier in de buurt, daar werkt toevallig de pa van me vriendin dus daar kan ik altijd terecht voor gereedschap en luchtsleutel:W
Hopelijk morgenmiddag eerste testrit :)

WOu ik trouwens vanmiddag al het nieuwe carter eronder zetten, blijkt ie niet te passen :| blokophanging aan subframe is net ff iets anders op de speedake dan op de SF.... maar dat was zo opgelost :) Ff de flex erdoor en de buisjes die in de weg zaten waren weg:W
 
Originally posted by SBK 2001
wicked, eerdaags dsu weer wheelie en stoppie pics? 8)

Hehe na de inrij periode wel, eerst maar ff 200km rustig aan rijden dacht ik zo. Hij is trouwens superfel voor een peugeot :) echt als ik het gas open trek spuit hij direct weg.
Heb het powerfilter wat er eerst onder zat maar verwijderd, denk dat dat de oorzaak is geweest van de vastloper want er kwam echt allemaal troep uit....
 
Back
Top