Hallo medeforummers, daar ben ik weer met wat info.
Ik ben in de tussentijd weer naar 2 SBO sprints geweest.
Meeting Nijmegen:
De volgende sprint na Hengelo was Nijmegen. Deze sprint was ik zeer benieuwd naar. Ik was nog nooit in Nijmegen geweest en ik moet zeggen dat het me super bevallen is. Ik vond de muziek echt tegek :W. Mijn pa was ook komen kijken die dag en dat maakte het natuurlijk wel extra leuk. Ik had na sprint Hengelo nietmeer kunnen banken dus ik heb zelf wat gekloot aan het ding om te proberen of ik hem lekkerder door kon laten trekken. Nadat de kop was uitgedraaid en de voet van de cilinder af is gedraaid, heb ik alleen een piek met een grappig vermogen bij de 40 en daarna gaat het hard bergafwaards naar de 21 pk. Niet echt een mooie vermogensgrafiek om nette tijden te rijden natuurlijk.
Ik had de squish van 0,8 naar 0,9 gezet, om te kijken of dit er weer voor zou zorgen dat ik een stabiel vermogen zou krijgen. Helaas werkte dit helemaal niet en was het ding niet vooruit te poepen. Dus ik besloot om hem kleiner te zetten, naar 0,7 dus. Daarmee heb ik thuis niet kunnen testen ivm regen en geen tijd als het niet regende
. Ook heb ik met hulp van Tim alweer een ander koelsysteem gemaakt en dit werkt wel best goed.
Om 11:30 werd het eens tijd voor de 1e sprint van onze Denna. Normaal sprintte ik nooit tegen Tim, maar tegenwoordig doe ik dat veel vaker. Helaas was ik weer eens te vroeg op het gas en had een valse start. Ik heb daar veel last van gehad, omdat het ding zo rete fel is. Ik ben dat niet gewend en ga dan te vroeg op het gas, terwijl ik de vorige jaren dan goed weg zou zijn geweest. Maargoed, weer in de rij dus maar. Het enige wat ik dus niet in de gaten had, was dat mijn tank helemaal leeg was, omdat ik bij de 1e sprint de choke had moeten gebruiken( dan hebben we ineens een draaikolk in de tank
). Dus vlak voor de start kwam ik daarachter.
Daarna was het echt tijd voor een sprint met tijd en met benzine :+. Ik moest deze keer tegen Doom ( struikeduiker ). Ik had een slechte reactie( omdat ik op safe wou gaan) en mijn tijd was ook om te huilen ( 8.27 meen ik ). Dus terug naar de tent. Hij maakte weer teveel toeren. Hij gaat elke meeting meer toeren draaien :?. Dus andere rollen erin en weer proberen. Weer valse start, maar hij voelde wel beter. Daarna wou ik weer rollen gaan vervangen, maar was de kwalificatie weer voorbij.
Meeting Meppel 2:
Ik ging ernaar toe met slechte hoop. 6 Weken nietmeer gebankt, de vorige keer mijn doel niet gehaald. Ook bij deze verwachtte ik dezelfde slechte resultaten. Nogsteeds met een klote vermogensafgifte bij snelheden na de 60 km/h. Ik had thuis 4.8 gr rollen erin gedaan, omdat ik hoopte dat ik er wat koppel mee terug kon halen. 1e sprint 8.22 met 0.33 reactietijd. 2e sprint 8.12 met 0.29 reactietijd. Hij draaide met die zware rollen nogsteeds 14k:|. Tijd voor de 5.3 grams rollen
. Daarna weer een sprint: 8.00 ( reactietijd weet ik niet) maar dat moest beter
. Eerst ff wat chillen bij de tent en ff wat eten, drinken en roken. Toen maar nog eens proberen. Deze keer ging hij op gevoel lekker, goed weg, en trok goed snel weg. Jammer genoeg was Tim niet zo goed weg en misschien leek het daarom sneller. Maar toch goed voor een tijd van 7.94 sec met reactietijd van 0.08 sec. Dat de scooter er slecht doorloopt zie je duidelijk aan de eindsnelheid, die was 99,9 km/h, echt heel triest:X. Het 1e doel is iig gehaald, dat is onder de 8 seconde. Nu op naar de 7.5. Maar zonder te banken en dingen aan te passen, kom je daar niet.
Onder het mom aanpassen heb ik dus een nieuwe uitlaat gekocht. Deze komt van Bjorn af. Het is een Roost 86cc Bigbore uitlaatje. Binnenkort eens kijken of hij daarmee voordeel heeft
.
Hier wat foto's van de bovenstaande meetings en van de Roost:
[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/IkMeppel22.jpg[/IR]
[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/IkMeppel2.jpg[/IR]
[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/RoostBigbore86ccuitlaat.jpg[/IR]
[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/RoostBigbore86ccuitlaat1.jpg[/IR]