Low and Stretched: Denna's SP

Status
Not open for further replies.
Hallo medeforummers, daar ben ik weer met wat info.

Ik ben in de tussentijd weer naar 2 SBO sprints geweest.

Meeting Nijmegen:

De volgende sprint na Hengelo was Nijmegen. Deze sprint was ik zeer benieuwd naar. Ik was nog nooit in Nijmegen geweest en ik moet zeggen dat het me super bevallen is. Ik vond de muziek echt tegek :W. Mijn pa was ook komen kijken die dag en dat maakte het natuurlijk wel extra leuk. Ik had na sprint Hengelo nietmeer kunnen banken dus ik heb zelf wat gekloot aan het ding om te proberen of ik hem lekkerder door kon laten trekken. Nadat de kop was uitgedraaid en de voet van de cilinder af is gedraaid, heb ik alleen een piek met een grappig vermogen bij de 40 en daarna gaat het hard bergafwaards naar de 21 pk. Niet echt een mooie vermogensgrafiek om nette tijden te rijden natuurlijk.

Ik had de squish van 0,8 naar 0,9 gezet, om te kijken of dit er weer voor zou zorgen dat ik een stabiel vermogen zou krijgen. Helaas werkte dit helemaal niet en was het ding niet vooruit te poepen. Dus ik besloot om hem kleiner te zetten, naar 0,7 dus. Daarmee heb ik thuis niet kunnen testen ivm regen en geen tijd als het niet regende :P. Ook heb ik met hulp van Tim alweer een ander koelsysteem gemaakt en dit werkt wel best goed.

Om 11:30 werd het eens tijd voor de 1e sprint van onze Denna. Normaal sprintte ik nooit tegen Tim, maar tegenwoordig doe ik dat veel vaker. Helaas was ik weer eens te vroeg op het gas en had een valse start. Ik heb daar veel last van gehad, omdat het ding zo rete fel is. Ik ben dat niet gewend en ga dan te vroeg op het gas, terwijl ik de vorige jaren dan goed weg zou zijn geweest. Maargoed, weer in de rij dus maar. Het enige wat ik dus niet in de gaten had, was dat mijn tank helemaal leeg was, omdat ik bij de 1e sprint de choke had moeten gebruiken( dan hebben we ineens een draaikolk in de tank :D). Dus vlak voor de start kwam ik daarachter.

Daarna was het echt tijd voor een sprint met tijd en met benzine :+. Ik moest deze keer tegen Doom ( struikeduiker ). Ik had een slechte reactie( omdat ik op safe wou gaan) en mijn tijd was ook om te huilen ( 8.27 meen ik ). Dus terug naar de tent. Hij maakte weer teveel toeren. Hij gaat elke meeting meer toeren draaien :?. Dus andere rollen erin en weer proberen. Weer valse start, maar hij voelde wel beter. Daarna wou ik weer rollen gaan vervangen, maar was de kwalificatie weer voorbij.

Meeting Meppel 2:

Ik ging ernaar toe met slechte hoop. 6 Weken nietmeer gebankt, de vorige keer mijn doel niet gehaald. Ook bij deze verwachtte ik dezelfde slechte resultaten. Nogsteeds met een klote vermogensafgifte bij snelheden na de 60 km/h. Ik had thuis 4.8 gr rollen erin gedaan, omdat ik hoopte dat ik er wat koppel mee terug kon halen. 1e sprint 8.22 met 0.33 reactietijd. 2e sprint 8.12 met 0.29 reactietijd. Hij draaide met die zware rollen nogsteeds 14k:|. Tijd voor de 5.3 grams rollen:P. Daarna weer een sprint: 8.00 ( reactietijd weet ik niet) maar dat moest beter:P. Eerst ff wat chillen bij de tent en ff wat eten, drinken en roken. Toen maar nog eens proberen. Deze keer ging hij op gevoel lekker, goed weg, en trok goed snel weg. Jammer genoeg was Tim niet zo goed weg en misschien leek het daarom sneller. Maar toch goed voor een tijd van 7.94 sec met reactietijd van 0.08 sec. Dat de scooter er slecht doorloopt zie je duidelijk aan de eindsnelheid, die was 99,9 km/h, echt heel triest:X. Het 1e doel is iig gehaald, dat is onder de 8 seconde. Nu op naar de 7.5. Maar zonder te banken en dingen aan te passen, kom je daar niet.

Onder het mom aanpassen heb ik dus een nieuwe uitlaat gekocht. Deze komt van Bjorn af. Het is een Roost 86cc Bigbore uitlaatje. Binnenkort eens kijken of hij daarmee voordeel heeft:).

Hier wat foto's van de bovenstaande meetings en van de Roost:

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/IkMeppel22.jpg[/IR]
[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/IkMeppel2.jpg[/IR]
IkNijmegenvizierdicht.jpg

IkNijmegen.jpg

IkburnenNijmegennice.jpg

IkburnenNijmegen-1.jpg

Iknijmegen2.jpg

IksprintenMeppel2.jpg

IkstartpositieNijmegen.jpg

Ikvalsestartnijmegen.jpg

Ikwinnennijmegen.jpg

Ikburnennijmegen.jpg

Ikentimstartnijmegen.jpg

Iksprintennijmegen.jpg

Ik-tim-twan-papnijmegen.jpg

Scootnijmegen.jpg

Timeniklachen.jpg

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/RoostBigbore86ccuitlaat.jpg[/IR]
[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/RoostBigbore86ccuitlaat1.jpg[/IR]
 
Tijden gaan de goede kant op ben benieuwd wat ie inzich heeft :)

Zal ik er anders ff een x een run op maken :*
 
Er zit opzich best potentie in, ja. Nu nog het eruit persen, maar dat moet best kunnen :).

@ Jos: No offense, maar ik ben niet iemand die zomaar jan en alleman erop laat rondsjezen. Ik denk dat Tim wel een keertje mag sprinten, als hij een tijd neer mag zetten van de wedstrijdleiding. Probleem is alleen dat Tim wat moeite heeft met wegkomen.
 
Er zit opzich best potentie in, ja. Nu nog het eruit persen, maar dat moet best kunnen :).

@ Jos: No offense, maar ik ben niet iemand die zomaar jan en alleman erop laat rondsjezen. Ik denk dat Tim wel een keertje mag sprinten, als hij een tijd neer mag zetten van de wedstrijdleiding. Probleem is alleen dat Tim wat moeite heeft met wegkomen.

Idd best zwaar dat wegkomen. Volgend seizoen een keer op een daginschrijving rijden als het dan nog mag, maar gaan we eerst wat oefenen @ de plek :)

Die tank is naais he Vas :), rijdt iedereen @ TJ mee.
 
Onder het mom aanpassen heb ik dus een nieuwe uitlaat gekocht. Deze komt van Bjorn af. Het is een Roost 86cc Bigbore uitlaatje. Binnenkort eens kijken of hij daarmee voordeel heeft:).


Dat is de oude pijp van Jordy, een 2fast model, hier scoorde jordy 'slechts' 24PK mee...Wat ik iig wil zeggen dat het niet de nieuwe bigbore 86cc model is waar tot heden leuke scores mee gehaald worden..

Althans als hij van Björn heavyaerox is dan :p

Leuk ding, en onder de 8 is met jouw totaal gewicht niet slecht denk ik :)
 
Ja Fuck dus he, ik kreeg van Bjorn te horen dat het de bigbore 86cc zou zijn en heb hem voor een leuke prijs kunnen kopen. Nu is dus duidelijk waarom die prijs zo leuk was.

Ik wil iig me geld terug want ik heb iets gekregen, terwijl me iets anders beloofd was.

Baal wel weer nu, gvd :|.
 
Ja Fuck dus he, ik kreeg van Bjorn te horen dat het de bigbore 86cc zou zijn en heb hem voor een leuke prijs kunnen kopen. Nu is dus duidelijk waarom die prijs zo leuk was.

Ik wil iig me geld terug want ik heb iets gekregen, terwijl me iets anders beloofd was.

Baal wel weer nu, gvd :|.

Lekker boeiend man die pijpen verschillen niet zoveel/ niks van elkaar ! Gewoon monteren en banken ermee
 
@ Speeskeesz: kappen ga ik binnenkort aan beginne, maar dit jaar komt er niks meer op.

@ Tiffie: Het scheelt zich 1/1,5 pk met die andere uitlaat, imo is dat niet niks.

@ Fusion: Ik ben niet groot :P, ben alleen wat steviger:D.

@ Nick: Ik zie je idd @ Eindhoven wel.
 
Gisteren gaan banken bij Twan weer.

Deze keer met minder vermogen terug gekomen als normaal.

Door de kortere vertanding gaat hij geblokkeerd supersnel door de powerband heen, wat opzich wel kut was eigenlijk. nadat we de roost 80cc getest hadden tegenover de dpr, bleek dat de uitlaten hetzelfde doen, behalve dat de dpr bij overtoeren veel meer vermogen overhoud als de roost. Daarna lief aan Twan gevraagd of hij wat aan de cilindr wou doen, om het afzakken van de vermogenslijn eruit te halen. Na tuning weer alles gemonteerd en weer ff aan de slag gegaan, want het was al laat. Bij de 1e test kwamen we met de dpr 0,2 pk hoger uit als eerst en met de roost 0,3 pk. Uiteindelijk had hij op de rollen 23,7 pk en de lijn gaat nogsteeds mooi bergaf:(. We hebben niet veel tijd meer gehad om veel te testen eigenlijk, dus we hebben vrij veel moeite gedaan met weinig resultaat.

De roost geeft wel iets meer koppel als de dpr nu, tegenover toen de cil nog std was. Ik ben er ook van overtuigd dat de ontsteking echt bagger staat en dat daar een deel vermogen verloren gaat, helaas is er voor eindhoven geen tijd meer om te testen.

Het was gelukkig wel gezellig:).
 
Echt jammer dat we niet wat meer tijd hadden, maar ik trok het ook echt niet meer.
Ik ben gisteren @ work de hele dag zo brakkie geweest.

Maar goed wel al wat dingen geleerd weer toch! Iig is duidelijk dat er qua tuning nog heel wat gedaan/moet worden!
Zonde dat we niet op de bank aan de ontsteking gedacht hebben, want denk ook wel dat daar nog wat vermogen zit.
 
@lawaaimaker: klopt is ook klote, op eindhoven koop ik een bigbore roost, die van Nick aka Superbaby

@MSSH: mja ik was ook goedemorgen brakkie:X. Ik heb de ontsteking al weer een stukje verzet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top