EPC Low and stretched 7T Zip

[Nelis]

Lange Jan
EPC Low and Stretched 7T Zip

Bij deze een nieuwe page en een nieuw project!

Voor de gene die mij nog niet kennen zal ik mij nog even voorstellen.

Ik ben Niels Lamberts en woon in het Limburgse Weert :).
Ik volg een studie Marketing en Management op het Gilde Opledingen in Weert.

IMG_3314.jpg


Mijn hobbies zijn alles wat snel is en 2 wielen heeft, gamen, uitgaan en leuke dingen doen met vrienden.

Geschiedenis:

Oude project page:
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/nelis-manston-zip-147002/

Ik ben op mijn 16e begonnen met een Aprilia Area. Daar veel aan gesleuteld en van geleerd.

Area1.jpg


In 2007 ben ik begonnen met een NRG waar ik in de eerste instantie Sbo mee wilde gaan rijden.

Nelis.jpg


Dit toen niet gedaan en verder gegaan met een Zip type 1 waar ik uiteindelijk wel mee ben gaan sprinten in 2008.

IMG_3306.jpg


Heb toen met een Manston II (22.1 pk) en een Malossi Speed (23.00 pk) gereden.

In 2009 wilde ik iets anders dan een std frampje. Toen heb ik een verlengd frame van Dennis gekocht en daarmee in 2009 gereden met de speed en de Malossi 6T "AC" die sommige nog wel kennen.

IMAG0047.jpg


IMAG0045.jpg


Nu weer terug naar het heden +pippi+!

Seizoen 2010 :+.

Plannen:

Heb een EPC SP 98 blok overgekocht van een mede forum lid met een Speed 7t. De bedoeling is dat dit onder het huidige frame komt :). Voor de rest veranderd er weinig aan de setup tot ik een keer heb gebankt.

Doelen:

- Minimaal 23 pk
- Onder de 7.5 rijden met een 90 kilo rijder.
- Veel lol en nieuwe mensen meeten.
- Alle meetings rijden net zoals vorig jaar.

De zip staat er nu zo bij.

IMG_3821.jpg


Nog even wat foto's van het nieuwe blok.

IMG_3831.jpg


IMG_3832.jpg


Kan natuurlijk niet achterblijven met de gewichts hype :+.

IMG_3833.jpg


IMG_3840.jpg


IMG_3843.jpg


IMG_3844.jpg


Uitlaat poortje.

IMG_3850.jpg


EPC }).

IMG_3851.jpg


Overbrenging. Beetje vliegroest van in de garage liggen.

IMG_3852.jpg


Inlaat.

IMG_3853.jpg


HPI vonkjes.

Ik heb ook een zip radiateur laten aanpassen door mijn vader op het werk.
Ik wilde deze in de buddy plaatsen maar de aansluitingen zaten dan in de weg van het frame. De foto's spreken voor zich denk ik :).

IMG_3834.jpg


IMG_3835.jpg


IMG_3836.jpg


IMG_3839.jpg


Even een lijst van hoe de setup er nu bij staat.

Cilinder: Malossi Speed 7T EPC Tuned
Uitlaat: DPR Team
Krukas: Malossi Team 99
Carters: Zip sp 98 EPC Tuned
Carburateur: 28 mm "echte" Keihin
Vario: Polini EVO 5
Poulies: Polini EVO 134 mm.
V-snaar: Polini EVO
Koppeling: Malossi Delta clutch
Ontsteking: HPI 2005
Wig: Stage 6
Spruitstuk: Stage 6 AM6
Membraan: Malossi VL13
Luchtfilter: Malossi E13
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Edit: is niet mijn blokje, maar blokje van Koen zo te zien:p blokken zijn btw compleet gelijk.

succes
 
Last edited:
Ik dacht al, ik herken die topictitel toch ergens van :+.

Zaterdag lekker beunen natuurlijk.

Had je et koud toen je de foto's maakte:D?
 
Edit: is niet mijn blokje, maar blokje van Koen zo te zien:p blokken zijn btw compleet gelijk.

succes

Haha klopt :p. Heb er evenveel vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen! Ik zal er net zo zuinig op zijn :*.

ziet er goed uit man !!

Bedankt.

Ik dacht al, ik herken die topictitel toch ergens van :+.

Zaterdag lekker beunen natuurlijk.

Had je et koud toen je de foto's maakte:D?


Haha ja vond het wel een passende naam :D.

Morgen wordt idd. lekker beunen!

Warm was anders, na 15 minuten al die kouwe spullen vast te hebben gehad waren mijn vingers vrij op zeg maar :p.

Hey Niels ziet er weer goed uit!!

En de 23 moet zeker lukken met dat blokje en een degelijke tijd ook wel! :) Succes verder en we zien ons!

Groeten Vas

Hey vas! Bedankt ;). Kom wel weer bij jou banken, kan ik meteen de nieuwe toko bekijken :D. We zien ons idd!
Nog eentje die doorgaat ! :D begin is al naiss !
Volgend jaar weer Scooterspecial?

Jep *D. Volgend jaar weer scooterspecial idd :). Bedankt!

Tof:W Hopen dat je net als Jordi met dit blok ook onder de 7 komt!

Ik hoop het ook! Maar we gaan eerst voor een tijd onder de 7.5 :p. Bedankt! ;)
 
Update: 13-4-2010

Zo, weer een hele tijd geleden maar heb zeker niet stil gezeten 8)!

Er is weer vanalles gebeurt.

Alles is gespoten, nieuw blokje opgebouwd, koeling uitgewerkt, voorvelg met vaste lagers gemaakt en nog veel meer.

Heb helaas niet van alles foto's gemaakt omdat ik nogal wat problemen ondervond tijdens het opbouwen van het blokje en daar dus na een tijdje niet meer aan gedacht heb.

Als eerste een paar foto's van het blokje dat opgebouwd is.

Krukas001-1.jpg


Krukas003-1.jpg


Uitgebalanceerd asje erin.

Krukas006-1.jpg


Krukas008-1.jpg


En meer heb ik helaas niet van de opbouw van het blokje.. :'(.

Heb vanavond wel nog met Denna ervoor gezorgd dat hij gestart kon worden!

Eerst natuurlijk nog even wat foto's gemaakt van het geheel. Vind dat ik vrij goed de kleuren op de foto heb weten te krijgen.

Krukas009-1.jpg


Krukas010-1.jpg


Krukas011-1.jpg


Krukas012-1.jpg


Krukas013-2.jpg


En een paar met de eigenaar.

Krukas014.jpg


Krukas016.jpg


En Denna wilde natuurlijk ook een keertje proberen :D!

Krukas019.jpg


Er moet nog best veel gebeuren zoals, koelsysteem werkend maken. Voorvelg moeten nog 1 busje voor worden aangepast, voorrem erop, teller werkend krijgen (Vind die stage 6 RT teller erg ingewikkeld vergeleken met een AIM), alles borgen en dat was het wel zo'n beetje!

Nog genoeg te doen voor zondag dus, maar dat komt helemaal goed :).

Laat de reacties maar komen :D.

Filmpjes post ik zodra ze geupload zijn @ youtube.

Krukas014.jpg
 
Sow hey ding ziet er al stukken beter uit dan vorig jaar ! Nu nog het ding laten knallen 8) Ga je rijden met mechanische pomp ? En zo ja, waarom ? :p

Misschien dat we elkaar weer eens zien @ mac, ben er best vaak te vinden eigenlijk :#
 
Mac kleding aan bij het beune?:+

Ziet erg goed uit man, snap alleen niet dat je dat loodzware zadel er dan weer opzet..
 
Zo, die kleuren doen hem goed! Prachtig ding

Bedankt! In het echt is hij wel 10 x mooier. Maar het is toch redelijk gelukt om de kleuren erop te krijgen :).

Sow hey ding ziet er al stukken beter uit dan vorig jaar ! Nu nog het ding laten knallen 8) Ga je rijden met mechanische pomp ? En zo ja, waarom ? :p

Misschien dat we elkaar weer eens zien @ mac, ben er best vaak te vinden eigenlijk :#

Haha echt he. Knallen dat moet hij idd. nog gaan doen :p. Rij met mechanische pomp ja. Ik was alle draden en accu's meer dan zat nadat ik vorig jaar AC ging rijden :D.

Daarbij is het gewoon een heel gekloot om bij dit frame een fatsoenlijk werkend koelsysteem te maken met zo'n pomp. Zitten gewoon meer na dan voordelen bij. Ben ook van mening dat het vermogensverlies verwaarloosbaar is.

Mac kleding aan bij het beune?:+

Ziet erg goed uit man, snap alleen niet dat je dat loodzware zadel er dan weer opzet..

Haha achja we waren toch bezig :p. Dat zadel gaat misschien nog veranderen. Zit idd. wel wat gewicht in maar wil het eerst zo proberen.

Vet hok!

PM is terug dan!

Thanx!

Yeahh!

Eerste kamp limburg hok wat in elkaar staat op een foto:D
Combo ziet er goed uit Lange !

Tot zondag joeng

Word vet zondag als ze allemaal bij elkaar staan :D! Bedankt!

Boh jong netjes hoor :) Kleuren zien er idd erg netjes zo bij mekaar uit niet gedacht.

Suc6 zondag

Ja het is toch heel goed gelukt! Mooi werk roy ;).

hoppa lange zeer netjes .

Thanx, wanneer zien we die van jou eens :p?

Nicy Nice8)

Bedankt! Van jou word ook nice ;).
 
Update 19-4-2010

Zo, met SBO Etten-Leur weer achter de rug word het tijd om even te evalueren!

SBOEtten-Leur004.jpg


Ik vond het een super toffe dag. Hadden mooi weer, veel leuke mensen zoals altijd en heb zelfs mijn record tijd van vorig jaar mogen verbreken tijdens de 2e run :). Heb wel erg weinig gereden, maar de reden hiervan staat hieronder beschreven :p.

Helaas ging de dag niet helemaal vlekkenloos. Tijdens de 3e run merkte ik er aan de start nog niet dat er wat fout was, maar rond 3kwart van de baan was het raak. Bwoaapppppp. En de motor viel uit :(.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=tg3CVi5VF4M"]YouTube- SBO Etten-Leur 012.avi[/ame]

Ik zat al helemaal vloekend en tierend op de scooter tijdens het uitrollen en wist niet hoe snel ik wilde proberen te kicken om te kijken of het serieus was. Maar helaas, geen compressie meer |(. Dus helemaal over de zeik terug gelopen naar het renners kwartier eenmaal daar kwamen ziggy en ik er al snel achter wat er gebeurd was. Er waren 2 tapeindes losgetrilt :? met als gevolg koelwater in de cilinder en compressie weg. Zuiger was erg licht dus hij stond ook een beetje aan de krappe kant.

Ga eerst kijken hoe ik dit ga oplossen en wat er allemaal voor nodig is.

Tijden van die dag waren:

-7,74 0,12 reactie
-7.60 0,04 reactie
-8,74 ???? reactie (Run dat die er mee op hield).

De run dat die er mee op hield staat hierboven en hier nog een filmpje van de 1e run. De 2e heb ik helaas niks van want de memory card was vol :+.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=wqvOLGTOJjQ"]YouTube- SBO Etten-Leur 013.avi[/ame]

Als iemand verder nog foto's of filmpjes heeft mag je ze hier gewoon posten!

Ik wil nog even iedereen bedanken die deze dag tot een succes hebben gemaakt!

Hier nog een aantal foto's.

Ziggy die wilde duosprinten :+.

SBOEtten-Leur001.jpg


Samen met Denna.

SBOEtten-Leur002.jpg


SBOEtten-Leur15.jpg


SBOEtten-Leur009.jpg


Met mijn zus.

SBOEtten-Leur006.jpg
 
Zeg dan ook gewoon tweelingzus ;)

Maar het ding ziet er echt netjes Niels en met die tijden komt het denk ik ook nog wel goed ;) Voortaan wel beetje loctite aan die tapeindjes :p
 
Back
Top