Low and Stretched: Denna's SP

Status
Not open for further replies.

Denna

Soes Bolkont
Hallo medeforummers,

Daar ben ik weer met de zip. Ik heb een nieuwe pagina geopend omdat ik geen zin heb om me premium te verlengen. De vorige 1e post was wat rommelig aan het worden van alle info die zich erin verzameld had :p.

Ik maak er ook weer een nieuw en verkort verhaal van en update hem weer helemaal tot de dag van vandaag ongeveer.

Het begon allemaal in Januari 2008 toen er weer ingeschreven kon worden voor een nieuw SBO seizoen sprinten. Een heel aantal vrienden van mij ging ook sprinten en ik kon natuurlijk niet achterblijven. Eenmaal ingeschreven, begon ik me te bedenken wat ik wou en wou eigenlijk met een sprintframe beginnen. Uiteindelijk is dat wegens omstandigheden niet doorgegaan.

Ik moest toch iets hebben om die 150 meter mee te kunnen af leggen. Ik sprint niet om te winnen of om rete snelle tijden te rijden. Ik sprint om gezamelijk met mijn vrienden wat te doen en om mezelf bezig te houden met een hobby.

Ik kwam op een ander scooterforum een Zip tegen voor een leuk prijsje dus die ben ik samen met Tim gaan halen in een dorp vlakbij Den Bosch. Eenmaal thuis aangekomen het ding eens bekeken en alle kappen op een mooie hoop gegooid, waar het nogsteeds ligt tot op de dag van vandaag :winner:. Ook toen dacht ik al: Dat komt later wel:p.

Zo ziet dat er bij mij uit:

Zip20kappenzooi.jpg


Toen ben ik eens goed gaan kijken naar et frame en er eens een foto van gemaakt:

Zip20frame.jpg


Dat kon echt niet zo. De coating was iig nog origineel, dus daar was ik blij mee. Eenmaal begonnen met schuren was het toch wat meer werk als dat je zou denken. Toch wel een dag zitten schuren op dat stuk roestbak :p.

geschuurdframe.jpg


Dat gedeelte was dus gedaan, maar er moest nog veel meer gebeuren. Aan alleen een geschuurd frame heb je niet veel. De rest moest ook nog netjes gemaakt worden en daar had Dennis dus echt geen zin in:X. Dus Ik vond het tijd om een straalkast aan te schaffen. Daarbij hoort natuurlijk een aardige grote compressor.

Straalkast20en20compressors.jpg


Nu kon ik eindelijk metaalsoorten ontdoen van hun verweerde lelijke lakken. Dus ik ben wat dingetjes gaan stralen. Bijvoorbeeld mij voorvork:

Gestraalde20voorvork.jpg


Daarna ga je de gestraalde zooi die je gespoten wil hebben, spuiten. Meestal krijg ik daarna ook zin om wat in elkaar te knutselen:p. Dus na ff wat geknutselt te hebben:

Framezijkant.jpg


Nou had ik nogsteeds een origineel subframe, dus was hij 115 cm van wiel tot wiel. Ik had op SBO sprint Meppel gesprint op een sonic van een vriend van me( mijn eigen was nog lang niet af ). Die sonic is iets verlengd en ik vond het direct goed aanvoelen. Dus ik dacht bij mezelf: zoon kort ding is niks voor mij ( andere vriend van mij heeft een kort zipje en dat vond ik niet fijn rijden ). Dus dan pak je het blok erbij en ga je eens wat meten en kijken enz. Ik heb wel vaker een frame aangepast en ik maak het altijd zoals ik het het beste bijelkaar vind passen ( dus de stand van de scooter en de stand van het blok ). Bij deze was dit toch weer ff anders als normaal. Ik moest het blok met de voorzijde omhoog hebben. Ik wil een Mikuni 27 TMX gebruiken en die lopen nogal snel over. Uiteindelijk ben ik op deze stand uitgekomen:

Zipmeetstand.jpg


Daarna kon ik alles gaan slijpen, boren, lassen etc. Ff het ding op 2 velgen zetten en dan ziet het er zo uit :

zipoppootjes2.jpg


Nu komt eigenlijk het gedeelte van onderdelen die ik besteld heb en foto's daarvan etc etc. MAAR, iedereen heeft die onderdelen wel eens gezien en de projectpagina's staan ermee vol. Dus in plaats van al die onderdelen te laten zien, zet ik hier een onderdelenlijst neer van de onderdelen op mijn piaggo kort blokje:

Cilinder: Malossi MHR Bigbore 86,4cc
Krukas: BGM/Samarin drijfstang
Lagers: SKF C4
Ontsteking: HPI 2006
Uitlaat: DPR
Membraan: Std Denna tuned
Spruitstuk: Malossi MHR AM6 Denna tuned
Carburateur: Mikuni 27 TMX/ Keihin 28 PWK
Variateur: Polini evolution 6
Poullies: Polini evolution
Snaar: Polini evolution
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Koppelingsbel: Metrakit verstevigd
Vertanding: Pri en sec recht: RF: 7,5

Toen het blok inelkaar gezet was kon het gemonteerd worden op het frame en kon alles klaar gemaakt worden voor te banken. Dit ziet er zo uit:

Zipwb.jpg

Zipwb2.jpg

Zipwb3.jpg

Zipopdewerkbank.jpg


Daar stond ie dan te chillen op de werkbank. Zoals je ziet zit er een gare achtervelg op en geen voorvelg, dat komt omdat ik echt geen zin had om die te ontlakken.

Het werd tijd om te gaan banken om te zien of zoon bigbore ook wel wat vermogen wil leveren:p. Dus ik een voorvelg geleend van Area4ever en samen met Tim( MSSH ) naar Twan gereden. Ik kwam binnen met 20,8 pk en ging weg met 24,3 pk. Hier ff 2 grafieken van de topruns , 1 geblokkeerd en 1 op de rollen:

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/dennagebloktetoprun.jpg[/IR]
[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/dennaoprollentoprun.jpg[/IR]

Op zich genoeg vermogen om harder te gaan als vorig jaar:).

Zoetermeer liet niet lang meer op zich wachten dus de velgen maar afgemaakt en bandjes eromheen laten leggen en gemonteerd. Hij was klaar om te gaan:).

SBO Sprint Zoetermeer was echt heel erg gezellig met af en toe wat schelden, want dat hoort erbij op zoon sprintdag :+. Bij mij ging het al snel mis door een kapot kickstartrondsel en met wat theoretische hulp van tim was dat zo weer verholpen. De 1e sprint die ik op het ding deed resulteerde in een 8.45 met een eindsnelheid van 98 kmh. Ik liet voor de finish al me gas los, vraag me niet waarom. Niet zo slim natuurlijk, zeker niet als je tegen Sander moet sprinten :p. De 2e sprint was ik me benzinekraan vergeten. Ik had al de hele dag last van een rijk mengsel, kon door meerdere dingen komen. Dus voor de zekerheid zetten ik na iedere sprint me kraan dicht. Het licht was al op groen, dus weer een sprint verneukt:(. De 3e sprint ging best aardig naar mijn idee, maar die is niet geregistreerd. Hij was een stuk sneller als de 1e sprint iig.

Hier wat foto's van mij met mijn sprinter op de sprintbaan in Zoetermeer:

IkSBOSprintZoetermeer.jpg

IkSBOZoetermeertegenMathieu2.jpg

IkSBOZoetermeertegenMathieu.jpg

IktegenSanderSBOZoetermeer.jpg


Hier nog wat foto's van de zip samen met de sonic waarmee ik op Meppel reed:

ZipJur1.jpg

ZipJur2.jpg

ZipJur.jpg


Na Zoetermeer heb ik alles weer uitelkaar gehaald. Mijn frame was al aan het roesten 2 maanden na het spuiten en er moesten nog wat dingen aan gebeuren. Nadat die dingetjes eraan gedaan waren ben ik samen met Tim mijn frame naar de straler gaan brengen. Gister kreeg ik een belletje dat het frame opgehaald kon worden. Die ben ik natuurlijk snel met me ma gaan halen, want dan kan ik komend weekend misschien toch nog meesprinten op Kloosterzande. Zoon gestraald frame moet bij mij thuis niet langer als 2 uur staan, anders ziet het er weer uit alsof het rijp is voor het kanaal:X. Dus maar gelijk aan de slag, ff balhoofd inkorten , cups pasmaken en spritzen die hap.

Ik had een leuk flitsend kleurtje gezien voor op het frame. Dat matzwart is leuk en aardig, maar het word wel heel erg eentonig allemaal. Een fleurig kleurtje zal heel wat frisser staan denk ik. Dus dat kleurtje maar op het frame gespoten. Ik vind het echt vet uitzien:W:winner:

SA500003.jpg


Verder als dit kan ik nu nietmeer gaan. Als jullie iets missen hoor ik het graag. Tot Zondag :*.

Update 07-07-08:

Gisteren naar Kloosterzande geweest. Ik heb het extreem gezellig gehad:W.

Ik heb veel mensen kunnen meten en ik heb echt geweldig gelachen samen met de anderen van onze groep. We hebben nog een te gekke aftermeeting gehad, met veel rook en veel slijtende achterbanden :winner:.

Ik heb de tijd gereden die ik vorige keer dacht gereden te hebben, namelijk de 8.2 met reactietijd van 0,07 en eindsnelheid van 102,4 km/h. Ik ben er achter gekomen dat mijn rf toch wel erg lang is voor het vermogen + mijn gewicht. Dus ik moet meer vermogen hebben en een kortere vertanding, voor snellere tijden te gaan rijden. De RF is nu 7,5 en zal denk ik rond de 8,5/9 moeten zitten. Ik heb iets van 5/6 sprints gereden , maar had vaak een valse start.

Op de aftermeeting heb ik Tim aka MSSH eens laten rijden en dat resulteerde in, zoals ik vantevoren al vermoedde, ongeveer 30 meter wielspin. Ook hij vond dat hij echt rete snel was. Zelfs met minder als volgas met wegtrekken en langer burnen, bleef de wielspin even lang. Ik heb nog wel wat foto's en wat filmpjes daarvan, hebben jullie straks nog wat om te bekijken.

Martijn en Tim hadden wat pix gemaakt van onze groep en van mij op Kloosterzande.

Ikinheaven.jpg

Ikscoot.jpg

Iklopendnaardestart.jpg

Metdegroepnaardestart.jpg

Metdegroepnaardestart2.jpg

Metdegroepinderij.jpg

Metdegroepinderij2.jpg

IktegenZiggy.jpg

IktegenZiggy3.jpg

IktegenZiggy2.jpg


De rest van de foto's komen nog.

Zo weer ff een verhaaltje.

Vorige sprint merkte ik dus dat de scoot wat langzaam vertrok bij de start en daar werd ik ook op gewezen door anderen. Dat kwam omdat de RF nogal groot was (namelijk 7,5) dus dat was iets waar naar gekeken moest worden. Ff de vertanding eruit gepakt en gekeken wat voor tandjes er ook alweer in zaten en kwam tot de conclusie dat de secundaire wel erg lang was (17/46). Op internet ff gezocht naar een andere en voila:

Polini1448vertanding.jpg


Dit is een 14/48 vertanding van polini en ik kom nu uit op een RF van 9,55. Stukje korter dus.

Ook vond ik dat de squish nu wel eens wat lager mocht en de kop wel eens uitgedraaid mocht worden. Tim is zo aardig geweest om met mijn cil naar twan te rijden en em te gaan halen, die heb ik vandaag afgedraaid en uitgedraaid terug gekregen van de de TJ maatjes. Thx nogmaals.Er is 0,25 van de voet afgehaald. Ik heb de Squish nu op 0,8mm staan.

Vanavond het hele ding weer in elkaar gepleurd en eens gekeken wat dat nou voor verschil ging maken. Natuurlijk is er weinig over te zeggen want ik weet nu niet op welk toerental hij het vermogen nu afgeeft. In eerste instantie merkte ik dat hij nogal laagtoerig is nu, tegenover vorige keer en een stukje minder krachtig. In het begin is hij nou wel behoorlijk fel en ik had dan ook wielspin. De band die ik op de achtervelg heb liggen is niet fantasties dus ik hoop dat ik op Hengelo straks met wat burnen aan de start toch zonder wielspin weg kan komen.

Ik heb ook deze week een andere achterkap binnen gekregen, deze zal een mal vormen voor de uiteindelijke kap, maar echt ermee bezig ben ik nog niet. Dit jaar komen er iig nog geen kappen op.

Hier iig nog ff een foto van de achterkap met onze vrouwelijke poes genaamd: Edje erbij:

Edjepolykap.jpg


Hier de kap op de zip, voorkapjes zaten er toevallig ook op:

Polykapzip.jpg


Ik heb van Niels nog wat filmpjes gekregen om hier te posten.

Deze is dat ik de band van niels probeer te laten knallen, helaas doet hij dat niet, maar hijs wel kapot:p:

http://www.youtube.com/v/wEgh_OYi2iI&hl=en&fs=1

Dit filmpje zie je mij een mooie valse start maken:D( had ik veel last van op Kloosterzande ):

http://www.youtube.com/v/avKljsZg0-c

En nog 1 van Tim die erop reed (toen gewoon nog met 0,95 squish en RF 7,53), wel ff je hoofd draaien aub:+:

http://www.youtube.com/v/X1TJhV1Kkj8

Dit was het voor nu, tot Hengelo:*.

Update 23-09-2008:

Tijdje geleden dat ik in de beginpost wat heb gepost, maar ik doe het toch even:p.

Aangezien EHV voor mij de laatste sprint was, ben ik de dinsdag na sprint EHV maar de zip uitelkaar gaan slopen, anders staat het zo in de weg. Het ding moet voor volgend jaar weer netjes gemaakt worden, want op de laatste sprints stond hij er echt verpaupert bij. Vooral mijn frame was echt helemaal vies, beschadigd en lelijk geworden. Duidelijk dat ik alles ga laten coaten voor komend jaar. Ik heb dus ook de keuze gemaakt om door te gaan met sprinten, iig voor een jaartje dan nog, daarna zie ik het allemaal wel weer.

De laatste paar dagen zat ik te denken aan een ander frame. Een ICE frame leek me best gaaf om mee te sprinten, maar na eenmaal wat dingen eraf gesloopt te hebben enz en alle toonaangevende spullen erop en erachter gehangen te hebben, moet ik toch zeggen dat het met een kort carter en kleine velgen echt lelijk staat. Het frame is wt kollossaal tegenover de rest. Hoe lang of kort ik hem ook maak, het is gewoon niet in proportie. Hier wat foto's ervan:

ICEframekort.jpg


ICEframemiddel.jpg


ICEframelang.jpg


Dus dat gaat em iig niet worden, het frame flikker ik dus ook eerdaags bij het oud vuil :p.

Toen ik dacht aan komend seizoen, was er maar 1 ding wat echt belangrijk was: Ik moet een stuk harder als afgelopen seizoen. Nou kan je dat bereiken met meer vermogen behalen en alles lichter maken (dus ook afvallen). Maar ik wou het nog makkelijker. Ik wou het in een knopje. Dus wat koopt men dan?

Nosch.jpg

Noschkabelzooi.jpg


JUIST!!!!

Toch wel grappige shit, ook zware shit:X. Ik zie er nu al tegenop om alles weg te gaan werken straks :p.

Tot de volgende keer.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mooie kleur, velgen zullen er goed bijstaan zo met het afgedraaide randje:)!
Motorisch erg in orde ook :p

trouwens, die geelgroene kleur lijkt wel van het vervoersbedrijf connexxion :p
 
Last edited:
Thx allemaal:*.

Scooter is weer compleet opgebouwd, hij is gisteravond direct naar de opslagplaats gegaan voor het weekend. Straks ff kijken of hij wil startten.
 
Mooimooi. Ga je nu ook mensen vervoeren met je scooter , net als Connexxion idd ? :W
 
Wat is dat nou weer voor gehoer met die sterren:?. Fucking boeie dan. Close :X

EDIT: Ik word van alle kanten gevraagd om het topic weer open te gooien, omdat er schijnbaar mensen zijn het willen volgen. De mensen die zo triest zijn om steeds 1 ster te stemmen mogen ook reageren, doe je dat niet ben je gewoon een kansloos figuur.
 
Last edited:
Gisteren naar Kloosterzande geweest. Ik heb het extreem gezellig gehad:W.

Ik heb veel mensen kunnen meten en ik heb echt geweldig gelachen samen met de anderen van onze groep. We hebben nog een te gekke aftermeeting gehad, met veel rook en veel slijtende achterbanden :winner:.

Ik heb de tijd gereden die ik vorige keer dacht gereden te hebben, namelijk de 8.2 met reactietijd van 0,07 en eindsnelheid van 102,4 km/h. Ik ben er achter gekomen dat mijn rf toch wel erg lang is voor het vermogen + mijn gewicht. Dus ik moet meer vermogen hebben en een kortere vertanding, voor snellere tijden te gaan rijden. De RF is nu 7,5 en zal denk ik rond de 8,5/9 moeten zitten. Ik heb iets van 5/6 sprints gereden , maar had vaak een valse start.

Op de aftermeeting heb ik Tim aka MSSH eens laten rijden en dat resulteerde in, zoals ik vantevoren al vermoedde, ongeveer 30 meter wielspin. Ook hij vond dat hij echt rete snel was. Zelfs met minder als volgas met wegtrekken en langer burnen, bleef de wielspin even lang. Ik heb nog wel wat foto's en wat filmpjes daarvan, hebben jullie straks nog wat om te bekijken.

Martijn en Tim hadden wat pix gemaakt van onze groep en van mij op Kloosterzande.

Ikinheaven.jpg

Ikscoot.jpg

Iklopendnaardestart.jpg

Metdegroepnaardestart.jpg

Metdegroepnaardestart2.jpg

Metdegroepinderij.jpg

Metdegroepinderij2.jpg

IktegenZiggy.jpg

IktegenZiggy3.jpg

IktegenZiggy2.jpg


De rest van de foto's komen nog.
 
Ik denk idd dat je wat korter in je vertanding moet gaan. Ik rijd zelf met 10.7. Ik weeg zelf 100 kilo. en me frame 38kilo. Ik rijd daar mee 7,4 sec en een eind tijd van 113km/h. Wat ik al niet slecht vind. Ik denk dat ik iets langer zou mogen. Dit ga ik volgend seizoen denk ik nog wel testen. Eerst kijken of ik hier mee nog sneller kan.

Ik vind je Zipje wel uber nice trouwens. Gaaf kleurtje :D
 
Wat is dat nou weer voor gehoer met die sterren:?. Fucking boeie dan. Close :X

EDIT: Ik word van alle kanten gevraagd om het topic weer open te gooien, omdat er schijnbaar mensen zijn het willen volgen. De mensen die zo triest zijn om steeds 1 ster te stemmen mogen ook reageren, doe je dat niet ben je gewoon een kansloos figuur.
Ik vind het langs jouw kant ook erg kansloos anders, wat verwacht je?
5 sterren met een geel frame?

Maar toch tof dat je nog een goed vermorgen uit de 86 cc bb krijgt,
wil je eventueel nog meer halen ofniet?
 
Ben je een beetje sterren geil ? :p

die rf van jou is inderdaad wel echt super lang ! Zelfs voor mij met een totaal gewicht van 100 kg is die rf nog veel te lang. ik denk dat je het eerder richting de 9/10 moet zoeken.
 
Oh nu weet ik dus welk gezicht er bij de username past:D

Ik stond bij de kroesjes, je hebt me carb nog een keer nagekeken:p
 
Ben je een beetje sterren geil ? :p

die rf van jou is inderdaad wel echt super lang ! Zelfs voor mij met een totaal gewicht van 100 kg is die rf nog veel te lang. ik denk dat je het eerder richting de 9/10 moet zoeken.

Hij is niet sterrengeil, maar het is gewoon triest als mensen je een lage rating geven omdat ze je niet mogen of je een verkeerde instelling vinden hebben. Heeft totaal niks met het project te maken dus is het onzin als je daardoor een kut rating geeft aan iemands project.

Je machine is echt nice denna :winner:. Ben blij dat kloosterzande jou het verwachte resultaat heeft gegeven, en je gevoel van die niet geregistreerde tijd op Zoetermeer bevestigt heeft!

Was een leuke meeting met een geweldige aftermeeting :#.

Spreek je snel!
 
@ John: Ja, ik merkte het. Ik reed op de aftermeeting tegen een scoot van 1 van mijn vrienden. De berijder was 60 kilo lichter als mij. In het begin schoot hij weg, toen bleef het aardig gelijk en bij de 90/100 begon ik in 1 keer aardig hard bij te rijden. Dus dan werkt die vertanding ook pas echt. Kortere vertanding zal zeker een stuk beter zijn en een andere achterband ook dan, want deze is bijna op en heeft dan denk ik niet genoeg grip meer.

@ Sander: Ik zie niet wat er aan mij kansloos is, ik vraag puur motivatie voor de negativiteit, dat is alles.Schijnbaar is dat moeilijk.

Er kwam idd aardig wat vermogen uit, dat kwam mede door de speciale flens die er toen op zat, die gaf 0,8 pk meer. Ik persoonlijk denk dat de inlaat ook voor een deel meegeholpen heeft aan het hogere vermogen:). Ik wil zeker nog meer halen, maar momenteel komen de meetings kort op elkaar, dus dan is het moeilijk om tussendoor even naar je tuner te gaan en te zeggen dat alles snel ff aangepast moet worden, die mensen moet je in rust laten werken :p.

@ Maarten: Absoluut niet, het staat alleen zo slordig. Ook vind ik het achterbaks zonder een motivatie:).

Ik moet idd echt een stuk korter, dan zal de tijd nog best wel omlaag kunnen schieten. Misschien heb je idd gelijk met een rf tussen de 9 en 10, net als John zegt. Ik hoop dat ik het ergens kan ruilen:).

@ PuttenSR: Klopt, ik was idd degene die ff je keihin bekeek:p. Leuk je ontmoet te hebben, we ontmoeten elkaar op de volgende meeting zeker wel weer;).

@ Niels: Thx, jij kan het aardig duidelijk vertellen :p.

Dank je voor het compliment. Ik ben zelf ook blij dat de verwachting uit kwam, het aparte is dat hij tot nu toe nog niet echt klote heeft gelopen.

De aftermeeting en de plek ervan waren echt ubernice. Ongeoorloofd keihard branden :W.
 
Ging wel lekker afgelopen zondag.

Setje malossi 14-39 met 14-47 kom je op 9.35 uit. denk dat je daar betere tijden mee gaat rijden.

Succes de komende sprints naar een snellere tijd :)
 
eey dennis hij knalde toch lekker hard zondag.
En de snellere tijden komen ook vanzelf wel ik vind ze van mijzelf ook erg tegen vallen tot nu toe.
En wat zijn het toch kinky foto's die mensen moeten ze echt een pluim geven :p
tot de volgende meeting denna
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top