slechte gasreactie kan een langere reactietijd opleveren dus een slechtere tijd. als je op het circuit rijd met je scooter, is langere gasreactie slechter weg trekken uit een bocht en dat rijd weer slechter. ik heb er samen met een maat wel eens op getest (een ijzere buis tussen spruit en carb bij een beun tomos) en dat rijd heel slecht omdat het even duurt voordat je weg rijd. Maar bij zon situatie kan een powerbox mss helpen omdat er dan even wat meer benzine wordt ingespoten. En net als wat jij zei een langer inlaat traject betere menging dus weer iets positiever.
zo denk ik er dus over.
ikzelf merk nu iets anders, heb sinds kort een Stage6 inlaatsetje gemonteerd, en mijn ding loopt er nu stukken beter op,
het kan zijn dat het komt omdat het spruitje een 28mm doorlaat heeft, of omdat mn carb rechter staat vanwege de wig,
al denk ik eerlijk gezegt niet dat wij(in de sprintscene) meer gasreactie nodig hebben,
aangezien er al genoeg dingen rondrijden die wheelspin/wheely tot en met hebben, stel je hebt minder gasreactie, heb je minder/geen wheelspin/wheely, kom je beter weg, heb je betere tijden.
zo denk ik er dan over iig
Ik heb laatst nog met mn scooter op de testbank gestaan, en het verschil getest met een ophoogplaat en zonder. Zonder de ophoogplaat gaf hij wat minder aan, maar hij ging ook weer rijker lopen, zodanig dat ik dit weer gelijk kon trekken met een kleinere sproeier
Dus dat maakte weinig uit. Ik ging binnekort verder testen met grotere wigjes, en verschillende ophoogplaten.
en hoe zit het dan met de inlaat naar voren of naar achteren gericht (minarelli) mij lijkt dat als je de carb naar achteren gericht hebt dat het inlaat traject wel langer is maar beter gericht richting cilinder ? of maakt dit niks uit?
Gr Kees
Heeft met het de afstelling van je vlotterniveau te maken en niet met het onderwerp hier.
Toch heeft het wel samen hang met elkaar. Als je de carb dichter op het membraan kan krijgen, en de vlotter nog goed werkt, win je toch nog iets. Meestal is het vlotterniveau wel bepalend voor de inlaat lengte.
Blijkbaar hebben de meeste mensen in de sprint niet echt gebrek aan gasreactie. Want als ik zo eens rond mij kijk, dan zie ik dat een hoop sprinters opzettelijk massa aan de krukas aanbrengen.
Bij de race is het een heel ander verhaal. Daar wil ik ook best geloven dat een betere gasreactie positief is.