Is idd al een tijd geleden voor het eerst in de F1 gebruikt. Bij mijn weten ging het hier niet om variabel filterhuis, maar de kelken die schoven over het spruitstuk.ik heb ergens opgevangen, dat ferrari deze techniek recent gaan gebruiken is.
maar dan met een variabele lengte.
er is mij toen verteld dat het filterhuis variabel was, om de golf op het juiste
tijdstip terug te laten kaatsen.
werkt een powerbox niet op eenzelfde manier ?
Zit toch wel een degelijk verschil in. Vooral bij een racer goed te merken. Dat zit hij eerder op het gewenste toerental. De opname verbetert dan.
Ik denk ook dat de ts dat bedoelt. De test die ik heb uitgevoerd was met dezelfde diameter carburateur. Dus dat is niet in de test meegenomen die ik heb gedaan.
ik denk dat er hier veel te wiskundig naar een inlaat wordt gekeken. bij de sprints gaat het erom dat je gasreactie zo snel mogelijk is. daarvoor heb je een korte inlaat set nodig die netjes is afgewerkt voor een zo hoog mogelijke stroom snelheid.
Heeft de diameter van de carburateur daar niet meer invloed op? De lage stroomsnelheid bij laag toeren...
Overigens: De TS heeft het over inlaattraject maar noemt daarbij alleen de lengte van het spruitstuk. Ik ga er vanuit dat met het inlaattraject de lengte van het spruitstuk, de carburateur en e.v.t. een kelk bedoelt word.
Het gaat hier even puur over het topvermogen. Dat de gasreactie wat minder zal zijn is in mijn ogen helemaal niet erg, want waarom rijden we dan "allemaal" met een verzwaringsplaat op de rotor?
Het gaat hier even puur over het topvermogen. Dat de gasreactie wat minder zal zijn is in mijn ogen helemaal niet erg, want waarom rijden we dan "allemaal" met een verzwaringsplaat op de rotor?
Niet bij iedereen zit de verzwaringsplaat erop met de rede ; minder kracht onderin.