Verkorten van het inlaattraject

Status
Not open for further replies.

Jog`RR

Deventer Vlam Crew
Oi :)

Aangezien ik een soort van wig moet laten maken om mijn ibea carburateur passend te maken, heb ik een vraag.

Natuurlijk wil ik een zo kort mogelijk inlaattraject.
Ik zat er zelf aan te denken om een plaatje van alu te laten maken, van 5mm dik.
Maar aangezien de kop van een inbusboutje al 6 a 7 mm is, zullen deze uitsteken.
Dat ie uitsteekt kan ik niet hebben dit i.v.m de aansluiting v/d vacuum die dan tegen een uitstekend kopje aankomt.

Je kan natuurlijk ook een stukje van het kopje afslijpen, maar het is saver om een plaatje te laten maken van 7mm dik, zodat je in een intact inbusje erin kan draaien.

Dus mijn vraag is, is het verstandiger om een plaatje van 5 of eentje van 7mm te laten maken, en in welke mate zal de 2mm uitmaken ?

Graag onderbouwde antwoorden :)
 
Advertisement - register to remove this

als je alleen zit met het probleem van de kop van het boutje neem je toch van die std verzonken boutjes, met zoon conisch kopje, zorg je dat ze zo in het plaatje vallen
 
Na een beetje brainstormen ben ik er zelf ook al achter dat ik er ook gewoon een boutje in kan draaien met een sterkopje 8P.

Maar dan rest mij nog 1 vraag, in welke mate is de lengt van het inlaattraject van belang ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top