This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Lc SpiRox

ok thx.
in de loop van deze week volgen er foto's van mijn bewerkte kappenset.als mijn digi tenminste eindelijk zin heeft om mee te werken.

heb eindelijk n paar foto's kunnen maken.is wel nog lang niet af,moet nog mooi geschuurd worden enzo,....
kniekap moet ook nog helemaal bewerkt worden zodat die mooi aansluit bij de voorkap.
+
dan nog mijn voorkap helemaal dicht werken en er iets uitfrezen.

Last edited:
Ziet er erg goed uit man.. Veel pic's zijn down dat wel :X

Goed idee met die voorkappen, dat wordt helemaal 1 stuk denk ik ?

Succes ermee man..

nja voorkap lijkt er idd op,maar dat heb ik nu ook nog maar pas gezien,maar daar zal ik dan iets aan moeten doen e,anders zakt de originaliteit van mijn scoot e.ik ben volop aan het denken hoe ik nog kan veranderen.

en voorkap word idd 1 gedeelte.
+ aan die pic's word gewerkt maar krijg maar geen webspace. :L

hier wat meer foto's nu met kniekap er ook bij.
is allemaal nog steeds :

*UNDER CONSTRUCTION*

Last edited:
EmEnEm said:
netjes, binnekort ook frame mooi kleurtje?

ja ik denk dat ik het gewoon mooi zwart ga spuiten,normaal was dat vandaag al gebeurd.
maar mijn vader moest het weer eens kunnen vergeten. :L
dan zal het voor morgen zijn.
ben ondertussen ook al mijn wipzaagje kwijt gespeeld,net nu ik het dringend nodig had.maar ja dan zal het met de hand schuren worden.
of weet misschien iemand een andere manier om mooi tegen dat lijntje aan te geraken?zodat ik niet zo veel moet schuren voor alles mooi vloeiend e maken.

wa betekend die tovv?? :L

hele kappenset nja veel anders is er niet denk ik,gwn een BCD achterkap van spirit ook nog bijgewerkt waarschijnlijk.
een zelf ontworpen en gemaakte voetplaat,eig gewoon een plaat van polyester met MC JYNX erin gegraveert maar wel passend op de onderkap.
en dan de nitro onderkap maar die komt lager te staan en word nog verkleint.
zadel wil ik ook iets ana veranderen vind het grote blok zadel van spirit niet zo mooi.dus moet daar nog iets voor vinden. *D

Ideetjes gesnoept bij heavymotor zie ik
Ziet er iig al leuk uit. Veel beter als voordien met de volledige Rox kappenset!!

1 iets vraag ik me af: hoe hou je die kappen netjes op z'n plaats? Werk je met beugeltjes oid?
Lijkt me dat die voorkap wel verschuift, aangezien die voorconsole bij een Rox toch ook aan het frame vasthangt.

thx voor de reacties.
ja achterkant is niet zo mooi as er std bcd kap op staat dus daar nog iets op zoeken.
idee is idd van heavymotors,maar ben iets aan het zoeken om het toch anders te laten lijken.
en voorkap zit goed genoeg vast,die groene kap kun je met 2 schroeven aan je kader maken,daarmee staat het vast + dan nog eens aan de kniekap.
maar kniekap staat maar met 1 schroef vast dus daar word nog n ophangingske voor gemaakt.
wss gewoon een buisje met schroefdraad in.waar de kap dan op rust en geschroefd word.

dit weekend word er verder gewerkt aan de scoot.
zoals :
kader opspuiten
kappen bijschuren en afwerken
voetplaat opbouwen
onderkap verkleinen en vast zetten

Ik vind het idee heel leuk allemaal, alleen ik zou een andere achterkap pakken, die voorkap word heel vet, maar die achterkap is het gewoon net niet... pak een achterkap van een motor/schakel oid

Greeetz

Dickozzz said:
Ik vind het idee heel leuk allemaal, alleen ik zou een andere achterkap pakken, die voorkap word heel vet, maar die achterkap is het gewoon net niet... pak een achterkap van een motor/schakel oid

Greeetz

ik wou een yamaha R1 achterkap maar weet je,dan heeft hij nog meer weg van de nitro van heavymotors.
ik weet het niet.
ik denk eig ook wel dat ik veel kans maak bij de custom show als ik een motor achterkap opbouw dan bij een BCD achterkap die bewerkt is.dus ben niet zeker.

ik vind het wel tof bed8...tja, de acherkant is idd een beetje raar om tezien, breed aan devoorkant, en dun aan de achterkant.
magoed, is wel erodynamischer (ofzoiets ) dan wanneer je de voorkant smal maakt, en de achterkant dik.
achjah ik w8 wel op het eindresultaat, het kan best wel mooi worden.

suc6 verder met je project, maak er wat van.

GREETZ

Je kan ook een andere achterkap pakken, ik heb zelf wel es nagedacht over een Area achterkant ook een heel gelikt kontje heeft die. Of wat dacht je van een SR nieuw/oud model allebei heel vet.
Het zal zoiezo 10x mooier zijn dan dit!

Suc6 nog

Greeetz