Tikken kan van zoveel komen. Na een paar uurtjes klussen denk ik zelf dat ik zelfs tik als ik loop. Zuigerpen vervangen is nooit een slecht idee toch?Ze zeggen inderdaad dat E10 echt troep is, zeker voor kleine en oudere motoren.
Ik heb trouwens de compressie van de 72cc kunnen opmeten, had nog een Chinees setje hiervoor liggen.
De meter gaf 8 bar aan, dat lijkt me zeker niet teveel toch?
Post automatically merged:
Toen ik deze scooter kocht liep hij slecht, had weinig vermogen. Bij het demonteren van de motor zag ik dat iemand een andere cilinderkop en zuiger had geplaatst. Het zag er allemaal van buiten vrij goed uit, maar de borgclipjes van de zuigerpen zaten niet goed in de groeven. Hierdoor waren twee serieuze beschadigingen (verticale krassen) aan de cilinderwand ontstaan.
Maar ik zag ook dat de zuigerpen licht beschadigd en wat blauw aangelopen was. Bij het monteren van de nieuwe zuigerpen merkte ik op dat deze heel minimale speling in het oog van de drijfstang had.
Zou dit het licht tikkend geluid bij volgas optrekken kunnen veroorzaken?
Als je al voelbare speling hebt , is dat zeker teveel , en kan het geluid veroorzaken . De vraag is alleen , is de pen of het drijfstang oog versleten , aangezien de pen blauw is en er geen lager in het oog zit , zal het een smeer probleem geweest zijn . De pen wordt door het spatten van de olie gesmeerd , dus zal de vorige eigenaar ook niet al te vaak zijn olie in de gaten hebben gehouden. Drijfstang oog zal je met een binnen micrometer moeten opmeten , kan ovaal zijn . Of een nieuwe cil set erop en kijken of de speling weg is . 8 bar is inderdaad niet veel , maar gezien de beschadiging aan de cilinder ook niet vreemd .merkte ik op dat deze heel minimale speling in het oog van de drijfstang had.
Klinkt toch echt 100% kymco wat mij betreft.Bedankt voor jullie reacties!
Nog even verder zeuren over het pingelend geluid waar ik het steeds over heb.
In dit filmpje hoor je exact hetzelfde geluid (vooral tijdens het optrekken).
Waar komt dit geratel toch vandaan?
ApriliaMijn voorkeur gaat naar de Aprilia vanwege de prijs en wat minder klus opties. De Italjet is natuurlijk echt schuur en brug-waardig. Maar aangezien ik 48 ben wellicht net tikkie te jongensachtig.
Ja dat dus exact! En ik voel er minder voor omdat Joey Schaar er ook op rijdt. Dan ben ik meestal al klaar . Ding is wel lekker te tunen maarja ik vind het verstandig dat op een nieuwe nou eens niet te doen.Aprilia
Vind die Italjet net een Mecano Bouwsel ... neem aan dat je door ook mee gespeeld heb .
Die Joey Schaar lult maar wat , kan zelf niet eens afstellen , brengt zijn Scooters bij Dennis .Ja dat dus exact! En ik voel er minder voor omdat Joey Schaar er ook op rijdt. Dan ben ik meestal al klaar .
Ik rij er elke dag langsDie Joey Schaar lult maar wat , kan zelf niet eens afstellen , brengt zijn Scooters bij Dennis .
Die Mother-Fucker maakt de Carterkap los met een dikke schroeverdraaier tussen de Carters bij een Hagelnieuwe Vespa...
Zelfde met de mooie verhaaltjes van Joey, over de Power Commander voor de Euro 5 , WAT heb je er aan ?? helemaal nix nu comma nul , de Enige die er voordeel bij heeft is Joey Schaar ... die verdiend er op .... ASS-HOLE eerste klas i.m.o.
Echt he. Maar heel eerlijk in deze regio gaat niemand naar hem toe hoor. Ja voor een windscherm of de banden oppompen.Hij heb mazzel dat er via You-Tube geld binnen komt met die simpele Filmpjes , anders had hij allang de tent kunnen sluiten , of is waarschijnlijk de reden dat het nu een You-Tuber is geworden .
Vond wel eerlijk van hem , dat hij met een testrit van een klant , dat hij op zijn Muil ging met een Zip ...... maarja ... dat was mooi voor de kijk cijfers.
Thanks Brute. Was de eerste waarvan ik dacht dat wordt 'm. Nog paar nachtjes slapen. Eerst nog ff lekker op vakantie en dan afrijden. Hopen dat ie dan snel binnen is aug/sepMaar goed ... Ik zou gaan voor de Aprilla ... ipv de Mecano doos.
Ik heb een nagelnieuwe cilinder, zuiger en zuigerpen gemonteerd. Toen heb ik iets van speling gevoeld, wel echt minimaal, maar toch no good denk ik..Als je al voelbare speling hebt , is dat zeker teveel , en kan het geluid veroorzaken . De vraag is alleen , is de pen of het drijfstang oog versleten , aangezien de pen blauw is en er geen lager in het oog zit , zal het een smeer probleem geweest zijn . De pen wordt door het spatten van de olie gesmeerd , dus zal de vorige eigenaar ook niet al te vaak zijn olie in de gaten hebben gehouden. Drijfstang oog zal je met een binnen micrometer moeten opmeten , kan ovaal zijn . Of een nieuwe cil set erop en kijken of de speling weg is . 8 bar is inderdaad niet veel , maar gezien de beschadiging aan de cilinder ook niet vreemd .
90cc raad ik ten zeerste af. Ondanks dat ik zo een paar mooie van de plank kan trekken voor je gaat dat echt niet lang goed op een Kymcootje, heb 2 revisies in 1 jaar gehad.Ik heb een nagelnieuwe cilinder, zuiger en zuigerpen gemonteerd. Toen heb ik iets van speling gevoeld, wel echt minimaal, maar toch no good denk ik..
Voetpakking en koppakking vernieuwd en alles netjes gemonteerd (not Joey-style!) Hoe kan ik dan maar 8 bar compressie hebben? De nieuwe set heeft wel pas 20 km gelopen, zou dat wat uitmaken?
Maak me verder maar lekker jaloers met jullie mooie projecten, haha!!
Stel ik wil een 90cc op een goed Kymco blok leggen.. hoe lang gaat dit goed? Ik bedoel dan met name krukas en lagers, voldoende smering? Heb ik dan een 24mm carburateur en andere vario nodig?
Zo klinkt de mijne ook. Niks mis mee.Bedankt voor jullie reacties!
Nog even verder zeuren over het pingelend geluid waar ik het steeds over heb.
In dit filmpje hoor je exact hetzelfde geluid (vooral tijdens het optrekken).
Waar komt dit geratel toch vandaan?
Het heeft even geduurd, maar bij deze dan een filmpje (van matige kwaliteit).