Goedenavond,
Ik heb weer eens een onmogelijk probleem.
Ik heb een tijdje geleden een Kymco Super 8 viertakt gekocht voor weinig geld die wat kleine probleempjes had. De scooter start en rijdt, wat kan er mis gaan?
Nou, ik krijg m weer eens voor geen meter afgesteld
Het probleem is als volgt:
Zelfs met hele grote sproeiers, loopt de motor nog steeds arm.
De scooter is helemaal standaard, behalve een 47mm 72cc cylinder.
Om de een of andere reden is het gewoon echt onmogelijk om het ding met een net mengsel te laten lopen.
Ik ben er al twee weken mee aan het prullen met iemand die er een
stuk meer verstand van heeft dan mij.
Het volgende is al gecontroleerd:
- Timing van het nokkenas
- Klepspeling
- Gezondheid van het motortje (compressie etc)
- Vacuüm lekkages
- Brandstoftoevoer (tank is rechtstreeks doorverbonden op de carburateur
- Luchtfilter gecontroleerd op lekkages
- Werking gasschuif carburateur
De carburateur is vervangen, nieuwe carburateur vertoont zelfde problemen maar start wel beter en loopt mooier stationair.
Het luchtfilter is helemaal standaard. Geen gaten in geboord, niks. Helemaal standaard.
Cylinder, zuiger en kop zijn vervangen omdat het oude setje warmgelopen bleek te zijn en weinig compressie had. (Dat zal wel gekomen zijn door de slechte afstelling.)
Ik heb voor de zekerheid een reserve standaard 50cc nokkenas gemonteerd.
Met het clipje op de naald in het midden, is sproeier 100 (Keihin m4) nog niet voldoende. Vervolgens is het clipje op de naald eentje omlaag gezet, nu rij ik met sproeier 96 en lijkt het "OK" maar nog steeds wat krap. Sproeier 98 gaf dan weer gestotter.
Vriend die mij probeerde te helpen heeft het opgegeven, die zei dat ie in meer dan 10 jaar met scooters, auto's en motoren klooien nog nooit zoiets gezien heeft en hij er echt niks van snapt
Verdere setup:
Alles standaard behalve
- Rolletjes 7.5g
- CDI ontgrensd
- Gladde variobus
- 47mm cylinder.
Het motortje lijkt verder prima, gaat als een trein en prima vermogen.
Is er iemand die misschien nog een idee heeft wat ik nog kan proberen? Ik trek op het moment de haren uit m'n kop want ik snap er echt niks meer van
Ik lijk echt volledig incompatibel te zijn met viertakt ofzo, alles viertakt wat ik aanschaf gaat fout.
Ik kan nergens geen vacuüm lek vinden, alles lijkt in orde maar toch loopt ie onmogelijk arm.