fazerpaul
New Member
Ze zeggen inderdaad dat E10 echt troep is, zeker voor kleine en oudere motoren.
Ik heb trouwens de compressie van de 72cc kunnen opmeten, had nog een Chinees setje hiervoor liggen.
De meter gaf 8 bar aan, dat lijkt me zeker niet teveel toch?
Toen ik deze scooter kocht liep hij slecht, had weinig vermogen. Bij het demonteren van de motor zag ik dat iemand een andere cilinderkop en zuiger had geplaatst. Het zag er allemaal van buiten vrij goed uit, maar de borgclipjes van de zuigerpen zaten niet goed in de groeven. Hierdoor waren twee serieuze beschadigingen (verticale krassen) aan de cilinderwand ontstaan.
Maar ik zag ook dat de zuigerpen licht beschadigd en wat blauw aangelopen was. Bij het monteren van de nieuwe zuigerpen merkte ik op dat deze heel minimale speling in het oog van de drijfstang had.
Zou dit het licht tikkend geluid bij volgas optrekken kunnen veroorzaken?
Ik heb trouwens de compressie van de 72cc kunnen opmeten, had nog een Chinees setje hiervoor liggen.
De meter gaf 8 bar aan, dat lijkt me zeker niet teveel toch?
Post automatically merged:
Toen ik deze scooter kocht liep hij slecht, had weinig vermogen. Bij het demonteren van de motor zag ik dat iemand een andere cilinderkop en zuiger had geplaatst. Het zag er allemaal van buiten vrij goed uit, maar de borgclipjes van de zuigerpen zaten niet goed in de groeven. Hierdoor waren twee serieuze beschadigingen (verticale krassen) aan de cilinderwand ontstaan.
Maar ik zag ook dat de zuigerpen licht beschadigd en wat blauw aangelopen was. Bij het monteren van de nieuwe zuigerpen merkte ik op dat deze heel minimale speling in het oog van de drijfstang had.
Zou dit het licht tikkend geluid bij volgas optrekken kunnen veroorzaken?
Attachments
Last edited: