Ik ben van plan later dit jaar een Russische auto te importeren uit het Soviet-tijdperk.Oh wauw zeg, dat is toch wel ernstiger dan ik dacht. Met mijn veel mildere opvoerplannen hoop ik toch dattie lang mee kan. Ik ben niet een verveelde maar een uitgerangeerde ICT'er haha maar met weinig centen en geen auto. Dus voor mij is m'n scooter te belangrijk.
Wat ik ook kan doen is het altijd van plan blijven en nooit doen. Dat is het allerbeste voor de duurzaamheid en de portemonnee ;-)
Net 2 uur bezig geweest met het uitdokteren van wat de bovenkant is van m'n oude zuigerveren. De indicatie is verdwenen nl en ik wil de oude terugzetten. Het is wel gelukt (denk ik). Morgen kleppies slijpen is het plan.
Wat is dat andere project?
Is het een hoogtoerig motortje? Of laagtoerig?Ik heb dit hele verhaal met veel aandacht en plezier gelezen, ook omdat ik een Kymco Super 8 laatst heb voorzien van een 72cc Naraku met nieuwe standaard kop.
De motor heeft enorm veel compressie (draait met de hand aan het vliegwiel echt moeilijk door), maar volgens de webshop kun je bij deze cilinder gewoon de standaard kop gebruiken.
Ik heb momenteel sproeier 88 in de originele carb zitten en de aanzuigslang van het luchtfilter verwijderd.
De motor start meteen en rijdt goed, maar ik hoor een knikkerend geluid bij volgas optrekken en bij hogere toerentallen, klinkt niet gezond volgens mij.
Bij het opbouwen had ik sproeier 92 erin gezet en hoorde ik dit geluid niet. Maar toen reed hij belabberd, wel goed wegtrekken maar inhouden en bokken bij volgas boven de 40 km/h.
Mijn vraag is nu of deze setup toch teveel compressie heeft of dat sproeier 88 het pingelen veroorzaakt?
Ik rijd overigens altijd met Euro98.
Alvast veel dank voor je reactie!
Ik heb echt zoveel gezeur gehad met te grote sproeiers.Heeft Joling tegenwoordig ook al een witte sproeier?
Ik heb de luchtfilter snorkel weg gelaten om meer lucht met meer benzine in de cilinder te krijgen voor meer vermogen.
Vandaar dacht ik ook een wat grotere sproeier 88 te nemen.
Heb jij een standaard kop erop en geen last van gepingel bij jouw magere afstelling? Ik zou denken dat pingelen bij hoge compressie eerder gebeurt bij een arm mengsel dan bij (te) rijk?
Setup:
72cc Naraku cilinder
Standaard 49cc kop
Standaard carburateur, 88 sproeier
Standaard vario met 7 grams rollen
Standaard koppeling en drukveer
Standaard uitlaat
Ik heb alleen geratel, gepingel, getril en herrie met te lage rollen. Maarja zoals ik zei die agi16 is al niet zo een toeren beest. Hoewel ik ook wel eens 90cc setup gedaan heb met 4.5gr rollen hoor. ^^ allemaal met de standaard Naraku passende pakking set. (90cc natuurlijk wel als volledige 52.3mm set cilinder + kop)Dankjewel voor het delen delen van jouw ervaringen met Kymco! Dit verhaal zou dan toch voor alle gy6 motoren moeten gelden, of niet?
Maar nog even terug komen op mijn gepingel..Ik heb de meegeleverde pakkingset van Naraku gebruikt en dus ook die dunne voetpakking. De motor heeft serieus veel compressie (nog niet gemeten in bar), maar dat zou dus gewoon moeten kunnen met de standaard kop.
Hoor jij nooit iets van geratel uit jouw cilinder komen? Ook niet bij volgas rijden?
Welke CDI heb jij er trouwens op zitten? Ik heb een ontgrensde AliE CDI gemonteerd. Zou deze "sport" versie misschien meer vervroeging hebben en daardoor het pingelen veroorzaken?
Ik ga anders toch maar eens maatje 84 proberen..
Ik heb ook zo een Naraku cdi liggen, had ik hetzelfde mee. Die 65km raakte ik op mijn oude kymco met oude vertanding. Sinds ik Malossi vertanding heb niet meer. Ik vond die Naraku cdi waardeloos heb met mijn originele ontgrensde CDI gereden totdat ik mijn nieuwe paar jaar geleden kocht bij www.begrenzer.nl en heb zo een dmp test ding liggen die was helemaal geniaal, maar niet te begrenzen. Dat ding ging als een malleIk heb je advies gedeeltelijk opgevolgd en ben naar sproeier 85 gegaan. Hiermee rijdt hij inderdaad beter dan met sproeier 92 of 88.
Ik heb via Marktplaats ook een (originele) Kymco en Naraku CDI besteld en daarmee test gereden. Het vreemde is dat hij met de originele CDI het felst optrekt maar ook het meeste pingelt/knikkert vanuit de cilinder.
De Naraku trekt minder hard op, maar hierbij knikkert de motor minder en loopt mooier rond.
Verder valt mij op dat de Super 8 niet veel sneller wil rijden dan 65 km/h. Hierbij maakt het niet uit of ik windmee rijd. De motor komt niet boven zijn normale toerenbereik wat ik raar vind met een ontgrensde CDI.
Heeft hij dan nog te weinig power met een 72cc en de rest standaard? Het is natuurlijk wel een lomp zware scooter..
Ik heb ook zo een Naraku cdi liggen, had ik hetzelfde mee. Die 65km raakte ik op mijn oude kymco met oude vertanding. Sinds ik Malossi vertanding heb niet meer. Ik vond die Naraku cdi waardeloos heb met mijn originele ontgrensde CDI gereden totdat ik mijn nieuwe paar jaar geleden kocht bij www.begrenzer.nl en heb zo een dmp test ding liggen die was helemaal geniaal, maar niet te begrenzen. Dat ding ging als een malleIk heb je advies gedeeltelijk opgevolgd en ben naar sproeier 85 gegaan. Hiermee rijdt hij inderdaad beter dan met sproeier 92 of 88.
Ik heb via Marktplaats ook een (originele) Kymco en Naraku CDI besteld en daarmee test gereden. Het vreemde is dat hij met de originele CDI het felst optrekt maar ook het meeste pingelt/knikkert vanuit de cilinder.
De Naraku trekt minder hard op, maar hierbij knikkert de motor minder en loopt mooier rond.
Verder valt mij op dat de Super 8 niet veel sneller wil rijden dan 65 km/h. Hierbij maakt het niet uit of ik windmee rijd. De motor komt niet boven zijn normale toerenbereik wat ik raar vind met een ontgrensde CDI.
Heeft hij dan nog te weinig power met een 72cc en de rest standaard? Het is natuurlijk wel een lomp zware scooter..
Ik heb prima 1000en kms gereden met de Naraku 72 en standaard kop hoor. Maar met 72koppie/ 47mm rijdt toch net lekkerder, zeker als je iets verder door tunedDaar sla je de spijker op de (cilinder)kop!
Dit denk ik dus al de hele tijd.. pingelen door te hoge compressie! Maar waarom zegt Naraku dan dat je deze 72cc cilinder prima met de originele kop kunt gebruiken?
Zeker met een sport CDI met meer vóórontsteking gaat het dan toch niet lekker werken?
Gewoon zo een mezoly koppie joh. Afhankelijk of je met of zonder sls rijdtWelk merk/type 72cc kop kun je mij aanraden?
Heeft die dan ook grotere kleppen?
Ik rij ook met sproeier 84 i.c.m. 72cc en originele kop en ik ben daar tevreden over. Een GY6 met 72cc wil wel wat luidruchtig zijn, maar geratel of getik zou je niet mogen horen. De CDI zou ik persoonlijk standaard laten.Dankjewel voor het delen delen van jouw ervaringen met Kymco! Dit verhaal zou dan toch voor alle gy6 motoren moeten gelden, of niet?
Maar nog even terug komen op mijn gepingel..Ik heb de meegeleverde pakkingset van Naraku gebruikt en dus ook die dunne voetpakking. De motor heeft serieus veel compressie (nog niet gemeten in bar), maar dat zou dus gewoon moeten kunnen met de standaard kop.
Hoor jij nooit iets van geratel uit jouw cilinder komen? Ook niet bij volgas rijden?
Welke CDI heb jij er trouwens op zitten? Ik heb een ontgrensde AliE CDI gemonteerd. Zou deze "sport" versie misschien meer vervroeging hebben en daardoor het pingelen veroorzaken?
Ik ga anders toch maar eens maatje 84 proberen..
Dat is nog nix ... als je ECHTE Benzine wil kopen , neem je Aspen... 5,00 / Liter.Startmotor moet ook harder werken dan bij 50cc. Dus niet zo gek dat het jou ook meer moeite kost.
Ik rij tegen alle adviezen in al 2 jaar op E10. V-Power kost 2,70 per liter inmiddels... 102 octaan zal wel tegen de 3 euro kosten.