JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
Joël said:
Inderdaad. Ik zit gewoon tegen de grens van de maximaal over te brengen aandrijfkracht, en ik schiet er weinig mee op om het eventuele overschot te laten werken op het vervormen van het frame.
Dat geeft alleen maar minder richtingsstabiliteit en dat zal in mijn nadeel werken.
Als ik meer kracht wil overbrengen moet ofwel de mu waarde beter ofwel de achterwiellast omhoog.
Met de huidige dimensies kan ik precies een kleine wheelie toelaten dus maximaal druk op het achterwiel toelaten en maximaal kracht overbrengen.

Na hem ook eens in het echt gezien te hebben en natuurlijk dit allemaal gelezen te hebben, blijf ik bij mijn mening dat je eruit haalt wat erin zit met deze afmetingen en deze zitpositie, hij knalt als een beest en hij heeft zeker nog meer potentie, dus ga lekker op deze voet verder. Respect hiervoor
 
speed-michiel said:
op discovery heb ik een keer gezien dat bij de dragracers met wheeliebar de snelste tijden werden neergezet als ze zolang mogelijk op het achterwiel reden met behulp van de wheeliebar (dragmotors dan he geen drag wagens)

NOFI maar Discovery is niet zo'n goede bron als je zou denken. :D
Verder kan dit verhaal best kloppen(te moe om te redeneren nu) :).
 
die discovery moters zijn 1500cc hebben 300pk zitten binne 1sec op de 100 zijn mega lang en dikke bar vet verlaagt en etc en was toen zoe wijf wat er over vertelde bij extreme machines die reed zelf en was 2e in klassement komt zovaak:)

maar joël succes next jear en onder de 7sec gaan.(van schie killen:P)
 
toch zou je best eens een wheeliebar kunnen proberen.
de tests zullen uiteindelijk meer zeggen dan wat hier allemaal gezegt word.
en wat je ziet op tv enz..wil niet zeggen dat dat meteen het beste is..
ook had M'ster Crew een best slimme opmerking hierover..
wann je een wheeliebar neemt kan je meer naar achter...kan je je frame inkorten en zo lichter maken, en uiteindelijk zal je wheeliebar wel dat gewicht teruggeven, maar je hebt waarschijnlijk wel je achterwiel beter in het asfalt.

mja uiteindelijk heb jij hier vast niet fftjes over na zitten denken..en ben je al op andere ideeen gekomen ;)
mja miss een kleine tip <] ;)
 
Wat een groot deel van jullie niet begrijpen waarschijnlijk is, dat wanneer je een wheeliebar monteerd, er een deel van de druk die je eerst op je achterband had nu word overgeplaatst naar de wheeliebar.

Dus bij het fout monteren/berekenen or whatever van je wheeliebar, zal je er eerder verlies mee draaien, dan winst, simpelweg omdat je gewoon veel minder druk op je achterwiel zal hebben.

Een wheeliebar is niet gewoon maar een paar ijzeren staven met aan het einde een wiel..
 
die druk zal best meevallen...hij kan daardoor zijn zitpositie naar 8eren plaatsen waardoor die dat weer compenseert.
ik denk ook dat wann Joel ermee bezig gaat hij het ook niet zomaar even in elkaar zet..
ik geef alleen aan dat hij best een poging kon wagen om het te testen..
hij zal dan ook heus niet zomaar ff op de gok een ding in elkaar zetten, dat zie je neem ik aan ook aan de rest van zijn sprinter..
 
Joene. said:
Wat een groot deel van jullie niet begrijpen waarschijnlijk is, dat wanneer je een wheeliebar monteerd, er een deel van de druk die je eerst op je achterband had nu word overgeplaatst naar de wheeliebar.

Dus bij het fout monteren/berekenen or whatever van je wheeliebar, zal je er eerder verlies mee draaien, dan winst, simpelweg omdat je gewoon veel minder druk op je achterwiel zal hebben.

Een wheeliebar is niet gewoon maar een paar ijzeren staven met aan het einde een wiel..

Dat is inderdaad zo. In feite wordt het wiel v.d. bar een scharnierpunt, en hoe heftiger je voorwiel omhoog klapt, hoe meer je achterwiel wil gaan scharnieren om de bar en ontlast wordt.
Maar omdat de theorie ook niet alles is ga ik het waarschijnlijk nog wel eens in de praktijk testen.
 
Joël said:
Je theorie rammelt en is wat onduidelijk.

Wat ik eruit kan opmaken is dat mijn frame alle energie wil omzetten in acceleratie, en niets toelaat aan vervorming of wheelies. En juist om die reden zo heftig spint, omdat al die energie simpelweg niet in acceleratie kan worden omgezet.

Is dat wat je bedoelt?

Dat is wat ik bedoel ja. :)

en laat het wel duidelijk zijn dat ik het allemaal absoluut goed bedoel hoor.
Zelf een goed werkend frame bouwen is echt niet zo simpel en ik heb er ook echt respect voor.

Wat ik bedoelde over die dragracers is gewoon dat je het daar niet echt mee kunt vergelijken omdat dat die met totaal andere factoren werken.
En daar zit al zoveel meer ontwikkeling in dan bij ons.
Wij hebben ons zo gigantisch lang bezig gehouden met het motorische gedeelte en beginnen sins een korte tijd wat framepjes te zien.

De mensen die zeggen " gewoon niet zeuren dit is perfect zo. Kijk hoe hard ie gaat. Dus lekker zo laten " zijn imo erg kortzichtig.
Als iedereen zo dacht was de aarde nog plat en reden we allemaal rond met 8 pk.

Ik zie het gewoon zo dat een SCOOTER nooit de eerste meters mag pakken op zo'n sprintframe.
En dat zie ik jammer genoeg vaak gebeuren.
Die eerste meters kan je 10des van secondes pakken. Dat weet je zelf ook :)
Probeer dat als je al 70 rijd oid , maar weer eens terug te winnen.

En een wheeliebar moet ook energie opvangen. Dus een stugge wheeliebar heeft imo een slecht effect.
 
Joël said:
Dat is inderdaad zo. In feite wordt het wiel v.d. bar een scharnierpunt, en hoe heftiger je voorwiel omhoog klapt, hoe meer je achterwiel wil gaan scharnieren om de bar en ontlast wordt.
Maar omdat de theorie ook niet alles is ga ik het waarschijnlijk nog wel eens in de praktijk testen.

en als je dan meer naar voren ga zitten zal je voorwiel minder omhoog klappen.
 
lamahoofd said:
Mischien een idee zoals ze dat doen bij de italiaanse sprints,zon ding onder hun achterwiel houden:S

opwarmen van een motor doormideel van 2 rollers helpt niet om wheelspin te voorkomen, t gaat meer om het type band in combi met het soort wegdek...

-Sven
 
jamaarja, banden warmer zal wel wat schelen, maar het nadeel is dat je elke meeting/sprint, andere asfalt heb dus eigenlijk elke sprint andere banden nodig heb om het maximale grip eruit tehalen..
 
Misschien zoals die duitser op SMP? Erg plakkerig tape over je band en die er vlak voor de start aftrekken zodat je allemaal plak resten aan je band hebt :)
 
Enrico@Sprinter said:
Misschien zoals die duitser op SMP? Erg plakkerig tape over je band en die er vlak voor de start aftrekken zodat je allemaal plak resten aan je band hebt :)


hehe je moet wat verzinnen he;)..
maar is inderdaad wel slim gedacht...misschien een optie inderdaad.. en je kan het altijd proberen... als het niet werkt haal je eht er werr af:)
 
at Enrico

Het schoonhouden van de band met die tape was volgens mij de bedoeling.
Het nut daarvan is natuurlijk ook weer betrekkelijk.
 
Nou, leek mij niet echt om het schoonhouden gaan hoor.. Er zat zo een laag lijm op dat toen hij terug kwam het zwarte van de band niet eens meer zichtbaar was :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top