JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
De F is onafhankelijk van je RF.

F= kracht
r = radius wiel
M(wiel) = moment

Je moet natuurlijk je RF bijstellen bij het gebruik van een groter wiel maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Je zal dan zeker niet terug bij af zijn.

PS. ik lees nog steeds dat mensen aan komen over groter oppervlak. Dit heb je idd al 100.00 keer uitgelegd
 
Luuk said:
De F is onafhankelijk van je RF.

F= kracht
r = radius wiel
M(wiel) = moment

Je moet natuurlijk je RF bijstellen bij het gebruik van een groter wiel maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Je zal dan zeker niet terug bij af zijn.

PS. ik lees nog steeds dat mensen aan komen over groter oppervlak. Dit heb je idd al 100.00 keer uitgelegd

Dat laatste is idd zo.

Maar de kracht aan je band is juist wel afhankelijk van de RF. Ga maar na: als je de RF verandert zal ook het achterwielkoppel veranderen (immers uitgaand koppel = ingaand koppel * RF) en daarmee ook de bandkracht F (aangezien de radius constant blijft.

Of, verander je de radius maar hou je de RF constant (dus ook het achterwielkoppel) dan wordt de bandkracht F ook weer anders.

Als de bandkracht F (of trekkracht) niet zou veranderen zou je met een kortere vertanding ook niet sneller optrekken. Het is tenslotte die kracht die samen met de massa van het geheel de acceleratie van je voeruig bepaald.
 
Joël said:
Je kan de kracht wel over een groter oppervlak verdelen maar dan wordt de druk in het oppervlak lager -> het rubber dringt minder ver door tot de porieën van het wegdek -> minder grip per vierkante cm -> totaal gezien dezelfde grip.
dus dat zou evenredig verlopen?
waarom is het dan zo bij auto's dat ze vaak met een bredere band minder snel wielspin hebben?
sorry, maar ik kan het echt niet bevatten, ik weet dat je het al 100.000x hebt uitgelegd. als je het liever niet hier in je topic hebt pm anders, dan verwijder ik daarna m'n post wel!
 
Vanwaar die hele discussie weer?
Maar ja.
Een bredere band is dus om te voorkomen dat je bandje na de start al kaal is.
 
Joël said:
Thanx.

Ik kijk het even aan, en als de ontwikkeling van N20 uitgeruste scooters zo ver gekomen is dat ik geen kans meer maak, dan zal ik er ook aan moeten toegeven. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik nog wel even kan meekomen zonder het spul.

ik zou het niet zo laten voor volgend jaar als ik jou was. Tenminste... als je eerste wilt worden.
Ik zou persoonlijk toch echt opzoek gaan naar iets wat toch weer wat winst geeft tov vorig jaar.
Want niemand zit stil. ;)
 
lijkt me dat er een winter lang hieraan doorontwikkelt word? 1 van de machines met de meeste potentie dit jaar, is volgend jaar echt niet in 1 keer afgeschreven hoor. Integendeel denk ik juist. :) + tis bruter om te ownen zonder toevoegingen ;)
 
rs-ruud said:
lijkt me dat er een winter lang hieraan doorontwikkelt word? 1 van de machines met de meeste potentie dit jaar, is volgend jaar echt niet in 1 keer afgeschreven hoor. Integendeel denk ik juist. :) + tis bruter om te ownen zonder toevoegingen ;)

Ik ga ongetwijfeld op zoek naar verbeteringen deze winter idd. Een brute nos-scooter op de sprintbaan heb ik nog niet gezien maar ik ben benieuwd.

ErwinB said:
Zit je in het ziekenhuis te wachten, kom je je sprinter in een magazine tegen :)

Ook de nieuwe "all about cars" gelezen? ;)
 
Joël said:
Ik kijk het even aan, en als de ontwikkeling van N20 uitgeruste scooters zo ver gekomen is dat ik geen kans meer maak, dan zal ik er ook aan moeten toegeven. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik nog wel even kan meekomen zonder het spul.
Vind dat spul ook een beetje een makkelijke (en dure) manier is om op te voeren. Maar ach, denk idd ook niet dat je het voorlopig nodig hebt. Toen de lange slag krukas gebruikt mocht worden en dus de 2F4R cilinders gebruikt konden worden dacht ook iedereen van Schie even te kunnen verslaan. Maar alleen van Schie dook toen nog onder de 7 seconden.

Zo'n N2O kitje staat niet garant voor snelle tijden. Veel vermogen zecht niet alles. Je moet het ook nog op de straat zien te krijgen. Een probleem waar jij alles van af weet... ;)
 
NeoHippie said:
Vind dat spul ook een beetje een makkelijke (en dure) manier is om op te voeren. Maar ach, denk idd ook niet dat je het voorlopig nodig hebt. Toen de lange slag krukas gebruikt mocht worden en dus de 2F4R cilinders gebruikt konden worden dacht ook iedereen van Schie even te kunnen verslaan. Maar alleen van Schie dook toen nog onder de 7 seconden.

Zo'n N2O kitje staat niet garant voor snelle tijden. Veel vermogen zecht niet alles. Je moet het ook nog op de straat zien te krijgen. Een probleem waar jij alles van af weet... ;)

Ben ik het helemaal mee eens, verder is er bij het gebruik van N2O ook nog de betrouwbaarheid die vaak moeilijkheden veroorzaakt, dus we zien het wel wat er voor lachgasmonsters verschijnen.
 
idd houden zo, vind nos ook niet alles, maar idd wanr je niet meer het potentieel hebt om te winnen, zal je niet verder kunnen dan het aankopen ofwel moet men apparte klasse uitvinden.

nog sprintframe 80cc
sprintframe 70cc
std scooterklasse 80cc
sprintframe 80cc + nos

:p mja wrs weinig deelnemers per klasse dan. Miss wel std scooterklasse 80cc. Back on topic
 
En toen kwam de zuiger uit het blok met het volgende resultaat...

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=12449[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=12447[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=12448[/ir]

Voor de duidelijkheid: de twee onderste foto's geven dus beide zijden van de zuiger weer.
Overbelast t.g.v. een te hoge acceleratie waarschijnlijk, misschien was die 14500 rpm met 44mm slag iets teveel van het goede... :rolleyes:
 
zuiger, ziet er voor de rest nog netjes, uit dus, cil zal nog leven ?? ,

wel ziek dit, :D, zuigers smelten ,nee, ik scheur ze :)

erg tof voor de rest !!!
 
Zozo, je hebt geluk gehad Joël, al had er een stukje zuiger achter zo'n dun spijltje in he cilinder blijven haken had je nu goed ziek geweest :p
 
haha dit is pas profissioneel spullen slopen :P
je hebt flinke mazzel gehad :)
nieuw zuigertje er in en lekker verder vlammen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top