Ronnie
Well-Known Member
el bandino said:je bent gewoon prof jong, gewoon alles tot in de puntjes, hoedje af
nee petje
Joel ga je niet naar dedemsvaart 16 okt?
En heb je btw nog plannen voor in de winter?
el bandino said:je bent gewoon prof jong, gewoon alles tot in de puntjes, hoedje af
Ronnie said:nee petje
Joel ga je niet naar dedemsvaart 16 okt?
En heb je btw nog plannen voor in de winter?
Joël said:Ik ga niet naar dedemsvaart, te ver weg voor een "vrije" sprint (geen competitie).
In de winter ga ik het blok doorontwikkelen, ik ben nu niet van plan om stil te gaan zitten voor volgend seizoen.
Aangezien de rest ook niet stil zit wss :WJoël said:Ik ga niet naar dedemsvaart, te ver weg voor een "vrije" sprint (geen competitie).
In de winter ga ik het blok doorontwikkelen, ik ben nu niet van plan om stil te gaan zitten voor volgend seizoen.
Joël said:Overigens ga ik geen lachgas monteren, ik vind betrouwbaarheid net effe te belangrijk en bovendien is mijn budget ook niet oneindig.
Joël said:@sprintfreakz:
13 inch wiel zou theoretisch niet uit mogen maken, daarmee maak ik alleen de effectieve RF kleiner en dat kan ik ook doen door simpelweg een langere vertanding te monteren.
Pas als ik op de ultieme bovengrens zit qua druk in het contactoppervlak, dan kan een groter raakvlak voordeel opleveren. Aangezien ik nog niet aan die grens zit dus niet nodig.
Ok, ik snap je (denk ik) maar praktisch komt er bij mij altijd wat anders uit. Ik zei dat van dat wiel om het volgende: vorig jaar had een maatje van me veel te lange vertanding besteld 1 dag voor Jubbega. Ding trok voor geen meter en had een veel te hoge top. Wat we toen gedaan hebben omdat we geen vertanding meer konden regelen is eigenlijk wat jij zegt, namelijk een kleinere diameter achtervelg gemonteerd met een laag wang bandje om het te compenseren. Het gevolg was dat de scooter niet meer te houden was vanuit stilstand en meteen omhoog trok. Nou dacht ik een kleiner wiel (10") bij hetzelfde toerental op de uitgaande as zal meer omwentelingen maken t.o.v. een 13" dus meer kracht dus eerder door slippen.
JJ
sprintfreakz said:Joël said:@sprintfreakz:
13 inch wiel zou theoretisch niet uit mogen maken, daarmee maak ik alleen de effectieve RF kleiner en dat kan ik ook doen door simpelweg een langere vertanding te monteren.
Pas als ik op de ultieme bovengrens zit qua druk in het contactoppervlak, dan kan een groter raakvlak voordeel opleveren. Aangezien ik nog niet aan die grens zit dus niet nodig.
Ok, ik snap je (denk ik) maar praktisch komt er bij mij altijd wat anders uit. Ik zei dat van dat wiel om het volgende: vorig jaar had een maatje van me veel te lange vertanding besteld 1 dag voor Jubbega. Ding trok voor geen meter en had een veel te hoge top. Wat we toen gedaan hebben omdat we geen vertanding meer konden regelen is eigenlijk wat jij zegt, namelijk een kleinere diameter achtervelg gemonteerd met een laag wang bandje om het te compenseren. Het gevolg was dat de scooter niet meer te houden was vanuit stilstand en meteen omhoog trok. Nou dacht ik een kleiner wiel (10") bij hetzelfde toerental op de uitgaande as zal meer omwentelingen maken t.o.v. een 13" dus meer kracht dus eerder door slippen.
JJ
Idd, je kan het ook als volgt bekijken:
Er staat een bepaald koppel op je achteras als je accelereert. Dit koppel vertaald zich in een kracht en een arm. De arm is in dit geval de dynamische wielstraal, de kracht de trekkracht aan de band.
Met een kleiner wiel (straal) wordt de trekkracht groter.
Overigens wel slim om iets dergelijks zo op te lossen.
Raym0nd said:jammer. Met jouw ideeën/verstand zal je een heel eind komen. (wat je nu al bent)
mja dit zal al genoeg gekost hebben .
nog gefeliciteerd met je 1e plek @ speelmansplaten.
Joël said:sprintfreakz said:Idd, je kan het ook als volgt bekijken:
Er staat een bepaald koppel op je achteras als je accelereert. Dit koppel vertaald zich in een kracht en een arm. De arm is in dit geval de dynamische wielstraal, de kracht de trekkracht aan de band.
Met een kleiner wiel (straal) wordt de trekkracht groter.
Overigens wel slim om iets dergelijks zo op te lossen.
Daarom denk ik dat je wiel te klein is, dus te veel trekkracht vanuit stilstand.
Ik krijg ook het idee dat je met een 13" wiel je vertanding precieser kan afstellen alleen kan ik het theoretisch niet onderbouwen. Maargoed een groter wiel kan niet ivm pia kort blokje werd er al gezegd.
sprintfreakz said:Daarom denk ik dat je wiel te klein is, dus te veel trekkracht vanuit stilstand.
Ik krijg ook het idee dat je met een 13" wiel je vertanding precieser kan afstellen alleen kan ik het theoretisch niet onderbouwen. Maargoed een groter wiel kan niet ivm pia kort blokje werd er al gezegd.
BurN said:Joel gefeliciteerd met de overwinning op SMP
Was leuk je weer gemeet te hebben, hopelijk kunnen we binnenkort miss even babbelen voor een leuk pijpje voor me 04 mina ?
Ajoo
Ghost Slider said:So jij ga egt lekkr op elke meeting heb je er egt al veel gebapt ga so verder en het is egt wat anders hoeveel pk heb je nu? hoor het wel(Y)