NeoHippie said:Zo'n N2O kitje staat niet garant voor snelle tijden. Veel vermogen zecht niet alles. Je moet het ook nog op de straat zien te krijgen. Een probleem waar jij alles van af weet...
A-Bizar said:In mijn ogen <-- let op! : mening- ...is de constructie/het idee van dit frame totaal verkeerd ( en daarmee bedoel ik : voor onze matterialen/doeleinden. )
Waarom ik dit vind is veel te veel werk om uit te leggen. Het blijft uiteraard een mening dus ik zeg niet DAT het verkeerd is.
A-Bizar said:In mijn ogen <-- let op! : mening- ...is de constructie/het idee van dit frame totaal verkeerd ( en daarmee bedoel ik : voor onze matterialen/doeleinden. )
Waarom ik dit vind is veel te veel werk om uit te leggen. Het blijft uiteraard een mening dus ik zeg niet DAT het verkeerd is.
NeoHippie said:Lichter zuigertje zoeken als je weer naar de 14.500 rpm wil?
Joël said:Tsja, dat is een beetje een dilemma.
Ofwel een lichtere zuiger om de krachten te verkleinen, ofwel een sterkere (meestal zwaardere) zuiger om de krachten beter op te vangen.
Ik probeer het eerst met een nieuwe Evo zuiger, waarvan ik de probleemgebieden ga polijsten voor minimale kerfwerking.
Joël said:Ik vind het prima dat je een mening hebt, aangezien ik goed tegen kritiek kan. Maar ik zou toch bijzonder graag lezen waarom het idee van dit frame in jouw ogen totaal verkeerd is.
Je mag me ook pm'en als je het teveel vind om in dit topic te zetten.
A-Bizar said:Ik zal het even simpel en kort uitleggen dan...
Gewoon even nagaan wat er gebeurd als je weg rijd.
Je wiel gaat rond draaien en jij wilt daar enorme voortstuwing uit krijgen.
In eerste instantie zal ie het frame proberen op te tillen. Je hebt enorm veel gewicht naar voren en je ligt zelf ook nog eens een flink stuk voor je achterwiel.Je blok hangt heel erg ver naar achter.
Je houd dus krom gezien de voorkant veel te veel naar beneden waardoor hij zijn energie niet kwijt kan en gaat spinnen.
De bedoeling was druk te crieeren op het achterwiel. Maar hij begint al te spinnen voordat het frame-idee zijn werk kan doen. ( misschien te stug frame? )
Waarom heb je het frame op deze manier gebouwd?
Zo in de lengte gegaan en zoveel gewicht enorm ver voor je achterwiel om wheelies tegen tegaan?
Of om druk te crieeren op het achterwiel zodra het frame word opgetilt ( mits het energie op zou vangen ) ?
En waarom gaan ze bij zoveel andere drag sporten de lengte in? Omdat hun precies weten waar ze mee bezig zijn en hoe ze energie op moet vangen op de juiste manier.
Nogmaals... laat het duidelijk zijn dat dit mijn mening is.
A-Bizar said:Ik zal het even simpel en kort uitleggen dan...
Gewoon even nagaan wat er gebeurd als je weg rijd.
Je wiel gaat rond draaien en jij wilt daar enorme voortstuwing uit krijgen.
In eerste instantie zal ie het frame proberen op te tillen. Je hebt enorm veel gewicht naar voren en je ligt zelf ook nog eens een flink stuk voor je achterwiel.Je blok hangt heel erg ver naar achter.
Je houd dus krom gezien de voorkant veel te veel naar beneden waardoor hij zijn energie niet kwijt kan en gaat spinnen.
De bedoeling was druk te crieeren op het achterwiel. Maar hij begint al te spinnen voordat het frame-idee zijn werk kan doen. ( misschien te stug frame? )
Waarom heb je het frame op deze manier gebouwd?
Zo in de lengte gegaan en zoveel gewicht enorm ver voor je achterwiel om wheelies tegen tegaan?
Of om druk te crieeren op het achterwiel zodra het frame word opgetilt ( mits het energie op zou vangen ) ?
En waarom gaan ze bij zoveel andere drag sporten de lengte in? Omdat hun precies weten waar ze mee bezig zijn en hoe ze energie op moet vangen op de juiste manier.
Nogmaals... laat het duidelijk zijn dat dit mijn mening is.
Joël said:Je theorie rammelt en is wat onduidelijk.
Wat ik eruit kan opmaken is dat mijn frame alle energie wil omzetten in acceleratie, en niets toelaat aan vervorming of wheelies. En juist om die reden zo heftig spint, omdat al die energie simpelweg niet in acceleratie kan worden omgezet.
Is dat wat je bedoelt?
Runner1987 said:Ik denk ook dat ie het zo bedoeld, nu je het zo stelt. Er is geen mogelijkheid energie weg te gooien (zoals ik het eens noemde). In theorie is dat juist een bruut concept, maar ik denk dat Andries daar wat kanttekeningen bij wil zetten.Maar das met oog op de toekomst, terwijl het huidige prestatiepatroon super is. -:-
vergelijk een voorwiel aangedreven auto eens met een achterwiel aangedreven...rs-ruud said:wat ik me afvraag met die sprintframes, jij zegt met een wheeliebar neemt de druk op je achterwiel af (heb ik gelezen meen ik) , maar met een wheeliebar zou je je zwaartepunt (zit positie) veel meer naar achter kunnen plaatsen, dan verdien je het verlies van druk op je achterwiel toch gelijk terug of niet? (no offence oid)
op discovery heb ik een keer gezien dat bij de dragracers met wheeliebar de snelste tijden werden neergezet als ze zolang mogelijk op het achterwiel reden met behulp van de wheeliebar (dragmotors dan he geen drag wagens)Joël said:Inderdaad. Ik zit gewoon tegen de grens van de maximaal over te brengen aandrijfkracht, en ik schiet er weinig mee op om het eventuele overschot te laten werken op het vervormen van het frame.
Dat geeft alleen maar minder richtingsstabiliteit en dat zal in mijn nadeel werken.
Als ik meer kracht wil overbrengen moet ofwel de mu waarde beter ofwel de achterwiellast omhoog.
Met de huidige dimensies kan ik precies een kleine wheelie toelaten dus maximaal druk op het achterwiel toelaten en maximaal kracht overbrengen.
Ik vind het trouwens wel lachwekkend dat Andries stelt dat de lengte bij de "echte" dragsters wel degelijk een reden heeft (omdat die weten waar ze mee bezig zijn) maar het bij mij een loos ontwerp is.
Dat is juist met exact dezelfde reden gedaan.
Natuurlijk kunnen de echte dragsters veel meer vermogen overbrengen omdat alleen al de wegdek omstandigheden vele malen beter zijn dan de zanderige boerenlandweggetjes waar ik op moet sprinten.
En wat betreft de wheeliebar heb ik een aantal berekeningen uitgevoerd en ben ik tot de conclusie gekomen dat zonder gunstiger is, ook al is je zwaartepunt een stuk meer naar achter.
Om weer terug bij de dragrace te komen: de allersnelste top fuelers hebben meestal ook geen wheeliebar.
speed-michiel said:op discovery heb ik een keer gezien dat bij de dragracers met wheeliebar de snelste tijden werden neergezet als ze zolang mogelijk op het achterwiel reden met behulp van de wheeliebar (dragmotors dan he geen drag wagens)