Luuk said:De F is onafhankelijk van je RF.
F= kracht
r = radius wiel
M(wiel) = moment
Je moet natuurlijk je RF bijstellen bij het gebruik van een groter wiel maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Je zal dan zeker niet terug bij af zijn.
PS. ik lees nog steeds dat mensen aan komen over groter oppervlak. Dit heb je idd al 100.00 keer uitgelegd
dus dat zou evenredig verlopen?Joël said:Je kan de kracht wel over een groter oppervlak verdelen maar dan wordt de druk in het oppervlak lager -> het rubber dringt minder ver door tot de porieën van het wegdek -> minder grip per vierkante cm -> totaal gezien dezelfde grip.
Joël said:Thanx.
Ik kijk het even aan, en als de ontwikkeling van N20 uitgeruste scooters zo ver gekomen is dat ik geen kans meer maak, dan zal ik er ook aan moeten toegeven. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik nog wel even kan meekomen zonder het spul.
rs-ruud said:lijkt me dat er een winter lang hieraan doorontwikkelt word? 1 van de machines met de meeste potentie dit jaar, is volgend jaar echt niet in 1 keer afgeschreven hoor. Integendeel denk ik juist.+ tis bruter om te ownen zonder toevoegingen
ErwinB said:Zit je in het ziekenhuis te wachten, kom je je sprinter in een magazine tegen
Joël said:Ook de nieuwe "all about cars" gelezen?
Vind dat spul ook een beetje een makkelijke (en dure) manier is om op te voeren. Maar ach, denk idd ook niet dat je het voorlopig nodig hebt. Toen de lange slag krukas gebruikt mocht worden en dus de 2F4R cilinders gebruikt konden worden dacht ook iedereen van Schie even te kunnen verslaan. Maar alleen van Schie dook toen nog onder de 7 seconden.Joël said:Ik kijk het even aan, en als de ontwikkeling van N20 uitgeruste scooters zo ver gekomen is dat ik geen kans meer maak, dan zal ik er ook aan moeten toegeven. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik nog wel even kan meekomen zonder het spul.
NeoHippie said:Vind dat spul ook een beetje een makkelijke (en dure) manier is om op te voeren. Maar ach, denk idd ook niet dat je het voorlopig nodig hebt. Toen de lange slag krukas gebruikt mocht worden en dus de 2F4R cilinders gebruikt konden worden dacht ook iedereen van Schie even te kunnen verslaan. Maar alleen van Schie dook toen nog onder de 7 seconden.
Zo'n N2O kitje staat niet garant voor snelle tijden. Veel vermogen zecht niet alles. Je moet het ook nog op de straat zien te krijgen. Een probleem waar jij alles van af weet...