Jog RR turboslak

Originally posted by RsMaNiAk!
Nice projectje :-)

Toch vraag ik mij af waarom je zo moeilijk doet. Een vriend van mij op mijn oude school kwam ooit eens met een yamaha neos op school. Deze had een 70cc en voor de rest een beste setup. Het enige dat er aan gedaan was, was een extreem korte vertanding. Waarom doe je al deze moeite als een kortere vertanding ook de oplossing biedt?


Ten eerste ben ik natuurlijk gewoon een moelijk-figuur! Creatieve oplossingen zijn leuker dan uit-de-doos oplossingen. Daarnaast heeft die extreem korte vertanding een enorm nadeel, namelijk je maakt erg snel overtoeren en daar zit niemand op te wachten. Vooral je lagers en je benzinetank niet! Liever veel koppel proberen te krijgen dus bij een lager toerental, en dat is echt niet zo heel moeilijk zij het dat er weinig tot geen kant en klare onderdelen voor te krijgen zijn.


heb je ook om de slijtage ged8 bij die polini?

Deze cylinder presteert als een corsa, maar bij een lager toerental, dus slijtage is niet echt een probleem. Een betere zuiger past er ook in, die van een Due Plus of gewone Top70.

Lagers vinden veel toeren een stuk minder leuk dan een wat zwaardere belasting.
 
Originally posted by emo
why did he throw that char mo cylinder?? what site can translate this forum??

I 'trashed' it (not really ofcourse) because the transfer timing is all f#cked up, it's very difficult to turn this scrap-metal into a good performing normal cylinder... The transfer timing is way too close to the exhaust's, so it won't produce any power unless you raise the exhaust port by 3mm, (almost 'through the roof').

So I combined the CharMo piston with the Corsa and a modified Polini head to achieve the desired port timing.
 
Originally posted by Aidix
... Daarnaast heeft die extreem korte vertanding een enorm nadeel, namelijk je maakt erg snel overtoeren en daar zit niemand op te wachten. Vooral je lagers en je benzinetank niet!

Dat van die overtoeren snap ik niet helemaal.
Bij een puch of citta zou ik zeggen... jep.
Maar bij een scooter?
Je hebt een vario.
Misschien zit ik er naast hoor...
Mijn praktijk ervaring is : zipje met std vertanding...volop auto wheelies. Lange vertanding erin.... iets minder koppel maar zelfde toeren.
 
Een standaard vertanding is al vrij kort, ga je er nog korter in gooien dan heb je meteen een minder hoge top en trekt hij hem nog een stukje verder de 'dead-zone' in oftewel het gebied waar je totaal geen koppel meer hebt en de boel alleen maar nutteloos toeren staat te loeien.
 
Back
Top