Jog RR turboslak

Aidix

Well-Known Member
Tijd voor een heel ander Projekt dan de meeste hier. Ditmaal geen zosnelmogelijkinpuindraaiende 21pk wannabe flauwekul, we hebben hier een apparaat dat elke dag gebruikt moet gaan worden.

Het eisenpakket is afgesteld op een woonwerk scooter, die vaak dichtbij bromsnorcontroles komt aangezien ik vlakbij een puberkneuzenschool woon, en niet continu volgas kan gezien het soort weggetjes waar ik over moet. De buurt klaagt geregeld over scooteraso's, en ik heb geen zin om het slachtoffer te worden van een controle die bedoeld is voor een paar aso's die hier continu rondjes rijden.

Dus:

- veel koppel, weinig toeren
- 12 tot 17.5mm carb (14 of 16 ook ok.)
- max niet harder dan 80 op de teller, geen 2+kw boete graag.
- ziet er niet 'verdacht' uit

Daarom komen wij op het volgende:
Een Char Moo 70cc giet in combo met Polini 70giet kop, getuned op koppel. Een combo die het gewoon goed doet, voor nog geen 95 euro.

2525.jpg


Een Char-moo cylinder is kwalitatief bijna identiek aan een Malossi, alleen kost 50 euro minder. Goedkoper hard gaan kan haast niet :# Dit zaakie is besteld en wordt opgestuurd.

Als uitlaat hebben wij het volgende:


genet1.jpg


genet2.jpg


Een heuse Giannelli Genetik, wat eigenlijk een Metal in een zwart jasje is. Het ziet er traag uit, maar dat is het zeker niet. Op een getunede 50giet scheelt 0-60 maar 0.4s met een Doppler S3R. Op top levert hij wel in, maar is toch nog goed voor 85 op de voor een scooter erg nauwkeurige Jog teller. De standaardpijp tuft met veel moeite over de 70.

Om de top op 80 te houden zal gebruik worden gemaakt van een Malossi CDI met rpm control. Deze kan je traploos instellen en continu aan laten, wat natuurlijk wel ff beter werkt dan die troep begrenzers die vaak maar 2 standen hebben. Te snel of te langzaam :|


Voor prettige weersomstandigheden heb ik dus ook nog een S3R met RS50 demper:

s3r.jpg


Die zal er voorlopig dus niet onder komen.

Verder zit er een malossi vario + ventilvar in, hangt er een malossi v-snaar aan de muur (loopt slechter dan originele!) en ligt de Malossi witte drukveer stof te verzamelen want die levert een overtoeren piek op als je wegrijdt.

Wordt vervolgd zodra ik stuff binnen krijg.


head.jpg


3 koplampen :) Dus niet alleen voor de show.

radiator.jpg


Laag zwaartepunt zegt Yamaha. Het staat wel netjes in ieder geval, met luchthappers onder de treeplank.

radiator2.jpg


Er zitten ook nog 2 gaten achter het voorwiel, die lijken op de foto erg smal maar dat is vertekend.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Omdat een 70cc meer koppel heeft natuurlijk, je kan een setup maken die veel harder trekt dan een gewone 50cc &Yasuni en toch een lagere top houdt. Die CharMoo heeft vrij laag geplaatste poorten dus dat gaat prima werken.

Het gaat natuurlijk om de rollenbank 2kw, dus dat je ondertussen 8pk op het achterwiel hebt is niet boeiend.
 
Last edited:
It's not meant to be special :p It's meant to be functional, I have to use it every day. So I need lots of torque and low rpm.
 
Ik vind het ook wel leuk en zo, en wil niet irri doen, maar dit is toch echt geen project ? gewoon cilinder plaatsen en afstellen ?
 
Idd een heel ander soort project dit. Maar daarom zeker niet minder. Mijn sonic moest ook vrij stnd blijven. Alleen werd er al gauw van alles ingekocht om hem toch weer wel te laten vlammen met Dr70 hehe. Ga je nog wat aan het uitelrijk doen? Ik ben benieuwd.
 
Aan wie is het te bepalen of iets een project is?? :)
Ik wil de aanzuigplek van het luchtfilter verplaatsen, die suckt nu gewoon warme lucht achter de radiator weg. En een absoluut (van buitenaf) onvindbare manier om die RPM control aan te kunnen zetten. Ik denk persoonlijk aan een stukje touw dat je bij je remhendel uit het dashboard trekt.

Aan het uiterlijk wil ik eigenlijk niets doen.

Als laatste heb ik nog een ID, en dat is het dashboard. Dat digitale gedeelte is zo waardeloos, als het kan een andere LCD erin met een zelf geprogrammeerde controller, die gewoon aangeeft hoeveel liter er in de tank zit en wat de temperatuur van het blok is... Bijv. met Conrad C-Control ofzo. We zullen zien. Een Jog RR heeft geen temperatuur meter, en een benzinemeter met een stuk of 6 LCD vakjes.
 
Last edited:
ziet er leuk uit,

alleen heb ik het gevoel dat het echt lekker is voor je ontsteking als je die begrenzer altijd aan laat staan. En waarom zoveel snelle onderdelen als je de rommel toch gaat begrenzen, als je die 70 cc gaat begrenzen blijft er denk ik weinig vermogen over. en kun je net zo goed met 50 cc std gaan rijden.

verders het is weer eens iets anders he dan een evomanstonspeed setupje :P maar wel leuk
 
Die Malossi RPM-Control CDI heeft een ingebouwde begrenzer. Dat is dus geen schadelijke 'kortsluiting' van de ontstekingspuls, maar een soort verplaatsbare verlater! De CDI van een Honda gaat toch ook niet kapot terwijl daar ook een begrenzer zit ingebouwd? Overigens vertrouw ik dat hele 'ontsteking kapot door begrenzer' verhaal niet zo, hoeveel mensen hebben daadwerkelijk een CDI verknald ermee?

ZOals je al aan de setup kan zien gaat de begrenzer erin boven het toerental waarop het max vermogen wordt afgegeven, dus hij rijdt zoals het hoort maar zal geen overtoeren maken.
 
leuk ding.
alleen vind ik (VIND IK) het niet echt een projectje. je verwisselt een paar onderdelen maar meer ook niet. idd sonde wat je doet met die onderdelen maar ben benieuwd hoe het gaat lopen :) weer eens iets anders. veel suc6 iig

ik denk dat je het pas een project kan noemen als je iets speciaals met het uiterlijk doet of iets speciaals met het motorblok.
 
Vind dit juist wel weer is wat anders, tis zeker een project. Aidix heeft alleen een heel ander doel dat de meeste andere projecten-eigenaren.
Ik vind al die snelle scoots meesterlijk mooi om naar te kijken, maar dit is denk ik het eerste project waar ik zelf ook wat aan heb zonder dat ik meteen met me scootje niet meer de openbare weg op mag!

Schouderklopje voor Aidix!!!!
 
Char mo vink niet zo lekker kheb omdat me orgi cilinder kapot is er ook een char mo opgezet(50) nou me std cilinder ging sneller maar goed tis wel een leuk prijsje en een leuke scooter:D:D
 
het is inderdaad anders, maar ga even de rest van de projecten na, het meeste wordt of qua uiterlijk of qua motorisch gedeelte opvallend verbouwd, wat jij doet: een 70cc met snellere uitlaat, opzich leuk (meerdere mensen doen het), maar je doet niks met het uiterlijk, het uiterlijk is origineel en ziet er nog goed uit dus heeft ook geen verbouwing nodig.

Als je dit zo na gaat is het dus Geen projekt maar gewoon een scooter die op scooterbase zou moeten staan..
 
op zich is t weer een wat anders
kijken hoe t afloopt wil wel eens weten hoe dit afloop
en warom niet een groter carb als 17.5 mm
egt veel harder ga je er niet door hoor
trekkracht gaat alleen vooruit.
 
Back
Top