Aidix
Well-Known Member
Tijd voor een heel ander Projekt dan de meeste hier. Ditmaal geen zosnelmogelijkinpuindraaiende 21pk wannabe flauwekul, we hebben hier een apparaat dat elke dag gebruikt moet gaan worden.
Het eisenpakket is afgesteld op een woonwerk scooter, die vaak dichtbij bromsnorcontroles komt aangezien ik vlakbij een puberkneuzenschool woon, en niet continu volgas kan gezien het soort weggetjes waar ik over moet. De buurt klaagt geregeld over scooteraso's, en ik heb geen zin om het slachtoffer te worden van een controle die bedoeld is voor een paar aso's die hier continu rondjes rijden.
Dus:
- veel koppel, weinig toeren
- 12 tot 17.5mm carb (14 of 16 ook ok.)
- max niet harder dan 80 op de teller, geen 2+kw boete graag.
- ziet er niet 'verdacht' uit
Daarom komen wij op het volgende:
Een Char Moo 70cc giet in combo met Polini 70giet kop, getuned op koppel. Een combo die het gewoon goed doet, voor nog geen 95 euro.
Een Char-moo cylinder is kwalitatief bijna identiek aan een Malossi, alleen kost 50 euro minder. Goedkoper hard gaan kan haast niet :# Dit zaakie is besteld en wordt opgestuurd.
Als uitlaat hebben wij het volgende:
Een heuse Giannelli Genetik, wat eigenlijk een Metal in een zwart jasje is. Het ziet er traag uit, maar dat is het zeker niet. Op een getunede 50giet scheelt 0-60 maar 0.4s met een Doppler S3R. Op top levert hij wel in, maar is toch nog goed voor 85 op de voor een scooter erg nauwkeurige Jog teller. De standaardpijp tuft met veel moeite over de 70.
Om de top op 80 te houden zal gebruik worden gemaakt van een Malossi CDI met rpm control. Deze kan je traploos instellen en continu aan laten, wat natuurlijk wel ff beter werkt dan die troep begrenzers die vaak maar 2 standen hebben. Te snel of te langzaam :|
Voor prettige weersomstandigheden heb ik dus ook nog een S3R met RS50 demper:
Die zal er voorlopig dus niet onder komen.
Verder zit er een malossi vario + ventilvar in, hangt er een malossi v-snaar aan de muur (loopt slechter dan originele!) en ligt de Malossi witte drukveer stof te verzamelen want die levert een overtoeren piek op als je wegrijdt.
Wordt vervolgd zodra ik stuff binnen krijg.
3 koplampen Dus niet alleen voor de show.
Laag zwaartepunt zegt Yamaha. Het staat wel netjes in ieder geval, met luchthappers onder de treeplank.
Er zitten ook nog 2 gaten achter het voorwiel, die lijken op de foto erg smal maar dat is vertekend.
Het eisenpakket is afgesteld op een woonwerk scooter, die vaak dichtbij bromsnorcontroles komt aangezien ik vlakbij een puberkneuzenschool woon, en niet continu volgas kan gezien het soort weggetjes waar ik over moet. De buurt klaagt geregeld over scooteraso's, en ik heb geen zin om het slachtoffer te worden van een controle die bedoeld is voor een paar aso's die hier continu rondjes rijden.
Dus:
- veel koppel, weinig toeren
- 12 tot 17.5mm carb (14 of 16 ook ok.)
- max niet harder dan 80 op de teller, geen 2+kw boete graag.
- ziet er niet 'verdacht' uit
Daarom komen wij op het volgende:
Een Char Moo 70cc giet in combo met Polini 70giet kop, getuned op koppel. Een combo die het gewoon goed doet, voor nog geen 95 euro.
Een Char-moo cylinder is kwalitatief bijna identiek aan een Malossi, alleen kost 50 euro minder. Goedkoper hard gaan kan haast niet :# Dit zaakie is besteld en wordt opgestuurd.
Als uitlaat hebben wij het volgende:
Een heuse Giannelli Genetik, wat eigenlijk een Metal in een zwart jasje is. Het ziet er traag uit, maar dat is het zeker niet. Op een getunede 50giet scheelt 0-60 maar 0.4s met een Doppler S3R. Op top levert hij wel in, maar is toch nog goed voor 85 op de voor een scooter erg nauwkeurige Jog teller. De standaardpijp tuft met veel moeite over de 70.
Om de top op 80 te houden zal gebruik worden gemaakt van een Malossi CDI met rpm control. Deze kan je traploos instellen en continu aan laten, wat natuurlijk wel ff beter werkt dan die troep begrenzers die vaak maar 2 standen hebben. Te snel of te langzaam :|
Voor prettige weersomstandigheden heb ik dus ook nog een S3R met RS50 demper:
Die zal er voorlopig dus niet onder komen.
Verder zit er een malossi vario + ventilvar in, hangt er een malossi v-snaar aan de muur (loopt slechter dan originele!) en ligt de Malossi witte drukveer stof te verzamelen want die levert een overtoeren piek op als je wegrijdt.
Wordt vervolgd zodra ik stuff binnen krijg.
3 koplampen Dus niet alleen voor de show.
Laag zwaartepunt zegt Yamaha. Het staat wel netjes in ieder geval, met luchthappers onder de treeplank.
Er zitten ook nog 2 gaten achter het voorwiel, die lijken op de foto erg smal maar dat is vertekend.
Last edited: