Ik snap er echt niets meer van heb HULP nodig..

Mark@Typhoon

Old member
Hey mensen,

Ik heb een probleem met me scoot waar ik zelf niet uitkom omdat de situatie me totaal onbekend is..

Vanaf de lente rij ik Hebo/Athena alu70 op me typhoon heb dat ding sinds pas getuned en ben bezig met t afstellen daarvan..

Maar goed ik heb dus sinds 1 maand ofzo een probleem..

Ik heb een helmbak filter en die werkte perfect met sproeier 110.. Bougoe mooi koffiebruin en liep al een trein.. maar sinds een maand blijft de bougie wit en heb ik een dip bij t begin.. dus dan denk je te arm.. sproeier 112 erin geen verbetering.. nog wit.. toen sproeier 115 erin en t liep even goed.. Maar sinds vandaag wil me scoot ook niet meer stationair blijven lopen..

Als ik me gas loslaat valt i uit.. Vaak ook als ik vanuit stilstand wil optrekken geeft i even een stotter..

Ik snap er echt even geen ruk meer van.. Hopelijk kan iemand me ff helpen dat ik morgen (zondag) weer aan de slag kan...


Thanx,


Mark
 
Advertisement - register to remove this

je keerringen misschien mark(valse lucht). nieuw bougietje misschien ook? heb nog wel een denso 8 liggen hier weet niet of dat de goede warmtegraad is voor jou.
ff je filter dichthouden en kijken of ie blijft lopen. zo ja, probably valse lucht..

//edit//
picjes van keerring
keerring2.JPG

keerring.JPG
 
Last edited:
Originally posted by Marco_v_W
kijk idd ff je spruitstuk, membraan, keerringen etc na.... niks vreemds omgemerkt aan je compressie ?

Nop compressie is volgens mij wel ok.. heeft gewoon veel power enzo.. Stel er is te weinig compressie waar kan ik dit aan merken en wat is er aan te doen?
 
Ik zou je membraam ens checken en dan ook de kleppen

De compressie kun je bijvoorbeeld checken door aan je halfpoulie aan de voorzijde de draaien. bij te weinig compressie draai je er makkelijk doorheen en heb je dus weinig weestand.

Is het trouwens niet eens tijd voor een andere gasnaald?
 
Originally posted by Mark@Typhoon
Nop compressie is volgens mij wel ok.. heeft gewoon veel power enzo.. Stel er is te weinig compressie waar kan ik dit aan merken en wat is er aan te doen?

Nieuwe zuigerveren kopen... Hoeveel km rij je al met deze zuigerveren?
 
huh?

Hier gaat iets mis.
Ik krijg bericht als er een reply is op deze thread, beetje raar maar het is zo.

Je zien snel genoeg of je kleppen niet goed zijn, hoef jeje oude niet voor te 'proberen'.
 
kijk idd eens naar je zuigerveren/zuiger. (voor mij het meest waarschijnlijke)

valse lucht is ook een optie. misschien is door het vele rijden gewoon je spruitstuk of luchtaanzuiging gaan lekken?
 
mark je hebt pas nog je cylinder eraf gehad zag je nix aan je zuigerveren of heb je er niet op gelet?
als je membraankleppen beschadigt zijn zie je dat zo, dat er een hoekje uit is ofzo. als ze helemaal gaaf zijn heeft het denk ook geen nut om je oude te proberen.
je keerringen al gechecked?
 
Ok ik ga morgen (omdat scootershop verdomme niet op zijn op zondag :() Even een nieuwe zuiger halen.. Zit ik altijd goed.. want me zuiger is ook niet echt mooi meer..
 
OK, na 3000 km met zo'n cilinder heb je zeker weten een nieuwe zuiger enzo nodig. Maar dat zal je probleem niet verhelpen denk ik.
Niet stationair draaien
grotere sproeier nodig
sputteren

Dit zijn echt DE 3 DUIDELIJKE KENMERKEN van valse lucht. Dus gewoon ff je membraan en spruitstuk nakijken, en gewoon beetje vloeibare pakking tussen smeren.
 
Originally posted by mhr4ever
OK, na 3000 km met zo'n cilinder heb je zeker weten een nieuwe zuiger enzo nodig. Maar dat zal je probleem niet verhelpen denk ik.
Niet stationair draaien
grotere sproeier nodig
sputteren

Dit zijn echt DE 3 DUIDELIJKE KENMERKEN van valse lucht. Dus gewoon ff je membraan en spruitstuk nakijken, en gewoon beetje vloeibare pakking tussen smeren.

Thanx voor de tips..

Ik haal morgen gewoon ff nieuwe pakkingen enzo + een nieuwe zuiger.. Ik laat denk ik wel me voetpakking zitten aangezien ik anders weer met pakkingen moet gaan klote om de juiste squish te krijgen..
 
Back
Top