Over ABN gesproken!
Geacht bestuur,
Er zit mij nog iets dwars , wat ik graag kwijt wil!
Het betreft hier dan de prijsuitreiking in Staphorst, van de 4-uursrace verreden in Frankrijk.
Ik vind het heel sneu voor de jongens van de voorlopige 2e en 3e plaats van de standaardscooterklasse.
En dan ‘voorlopig’vanwege een ingediend protest.
Ik wil hier nog wel even reageren, als u het niet erg vindt.
De scooter van de twee personen die protest hebben aangetekend, was te licht?
Ik hoor om mij heen vertellen, dat de betreffende scooter 300gr. te licht was?
Dat kan dus twee dingen betekenen:
1. Of de scooter is te licht
2. Of er is nog minder dan 1 ltr. benzine in de fiets aanwezig.
Het is dus het één, of het ander.
In dit geval verwijs ik naar het specifiek technisch reglement standaardscooterklasse 2003,
punt 13. GEWICHT
‘Het totaalgewicht van de machine, rijklaar met benzine (minimaal 1 liter) na afloop van de wedstrijd (manche) gemeten dient minimaal te bedragen: 70 kg.’
Volgens uw eigen reglement is de scooter na de race direct gediskwalificeerd, omdat het totaalgewicht (scooter inclusief aanwezige benzine) 300 gram minder is gebleken, dan de 70 kg. zoals voorgeschreven!!! Tot zover is het duidelijk!
Twee andere teams zijn dus vervolgens op de 2e en 3e plaats geëindigd: en zijn dan ook, ten overstaan van alle aanwezigen, als zodanig op het podium gehuldigd.
Als u dus NU openstaat voor een ingediend protest, bent u:
1e te beïnvloeden!
2e neemt u in overweging te gaan meten met twee maten!!
3e bent u in ieder geval geneigd te gaan afwijken van uw eigen reglement, zoals deze op dit moment geldt!!!
Dit kan nooit uw bedoeling zijn.
Om in de toekomst problemen te vermijden, adviseer ik u, uw eigen reglement te respecteren en te interpreteren zoals ze zijn en niet voor tweeërlei uitleg vatbaar te maken.
Het reglement is er niet voor niets!
Om een precedent te voorkomen, lijkt het mij verstandig,(en dat bent u volgens mij wel) om de uitslag, zoals die is gesteld, te handhaven.