HPI digitale temp./toeren teller.

Fatalspeed

Need for Speed!
Dit schijnt volgens de Scootparts de betere en zeker goedkopere versie te zijn dan de digitale van MVT.

Ik heb de HPI dus gekocht en hij komt op een vrij extreme setup. Nu hoorde ik dat het kan voorkomen dat hij dan van 2takt naar 4takt springt en dat kan je (heb ik gehoort) voorkomen met verschillende bougiedoppen.

Ik hoorde dat de gewone van Ariete problemen kan geven hiermee, ik heb nu een rode Champion liggen, weet iemand of deze geen problemen geeft? of een andere manier om dat te voorkomen?

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb namelijk liever dat alles meteen perfect werkt.

Nog iets:
Ik heb al een Malossi recht spruit/powerfilter. Ik wil dus ook nog een Malossi HyperReed membraan gaan kopen, voor een gilera runner heb je (de oude) VL 11, en er is nu ook een nieuwe de VL 13 (met 2 xtra kleppen ofzo).

Welke kan ik het beste nemen en zal het verschil in prestaties merkbaar zijn in tegenstelling tot mijn origineel membraan?
 
Zo dat gaat blazen volens mij
cool.gif
 
MVT heeft toch dat probleem? :S

maar neem als je een ariete bougiedop neemt de blauwe en niet de oranje. Je hebt namelijk een dop nodig met een interne weerstand van 5kOhm. Champion en ariete blauw hebben dat.

andere manier is er niet
smile.gif
 
Originally posted by Fatalspeed:
Dit schijnt volgens de Scootparts de betere en zeker goedkopere versie te zijn dan de digitale van MVT.

Ik heb de HPI dus gekocht en hij komt op een vrij extreme setup. Nu hoorde ik dat het kan voorkomen dat hij dan van 2takt naar 4takt springt en dat kan je (heb ik gehoort) voorkomen met verschillende bougiedoppen.

Ik hoorde dat de gewone van Ariete problemen kan geven hiermee, ik heb nu een rode Champion liggen, weet iemand of deze geen problemen geeft? of een andere manier om dat te voorkomen?

alvast bedankt.

Heb je hem al binnen, die HPI? Want ik had er een in oktober 2000 besteld of zo en die was er in maart 2001 nog niet
frown.gif
 
ik had er ook 1 besteld in oktober 2k
smile.gif
nu nog steeds niet binnen... uit pure armoede maar een AIM gekocht 8)
 
Originally posted by Fatalspeed:

Nog iets:
Ik heb al een Malossi recht spruit/powerfilter. Ik wil dus ook nog een Malossi HyperReed membraan gaan kopen, voor een gilera runner heb je (de oude) VL 11, en er is nu ook een nieuwe de VL 13 (met 2 xtra kleppen ofzo).

Welke kan ik het beste nemen en zal het verschil in prestaties merkbaar zijn in tegenstelling tot mijn origineel membraan?

VL13
 
Ruud: ja MVT schijnt dat probleem te hebben maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. En de blauwe Ariete is zelfs via JPS momenteel moeilijk aan te komen en vrij duur, dus ik monteer dan de rode Champion maar. Maar de Champion is verder toch gewoon een goede bougiedop?

Arne: bij Scootparts op voorraad voor 248,- en ja ik heb hem al, ziet er goed uit.

Freez: ik heb de rode bougiedop van Champion (5kohms, siliconen, waterdicht). dus die zal goed moeten zijn, ook volgens Ruud.
 
Hmm, ik heb nog een mvt toerenteller liggen die niet van mij is, maar niet werkt op me scoot.

Ik zal ook wel ff z'n andere bougie dop proberen
 
Ik heb gisteren ook mn HPI digi toerenteller/tempmeter binnengehad, maar ik krijg dat kreng niet eens op 2-takt!
Op 4-takt mode werkt 'ie prima, en omgerekend draait mn Runner nu 7900rpm max. :)

(50cc imitatie, Giannelli Original enz, standaard dus...)
 
Op wat ooit een mooi forum was was iemand bezig voor school een gameboy te programmeren voor totaal andere dingen dan "Gamen" erger, het zou eventueel als een temperatuur meter, toerenteller etc kunnen spelen als je er een cartridge voor had..
Kon echt heel koewul gaan worden, weet niet of het wat geworden is..
Zou je op een circuit misschien na een rondje allerlei gegevens uitlezen en daarop je setup aanpassen enso..

Te bruut om waar te zijn denkik..
 
Laat maar, het is al gelukt!

Ik heb de 2 aansluitpunten met mn (klamme) vingers vastgehouden waardoor de toerenteller aanging.
Toen heb ik 'm heel dicht (bijna tegen) een spaarlamp gehouden, en hoppa: welkom 2-takt :)

Voor de mensen die niet vatten hoe ze 'm aan moeten sluiten heb ik even een "tekening" gemaakt:
hpi2.jpg


De aansluitkabel voor de toerenteller heb ik dus niet ONDER het koperen kopje geschoven, maar loopt er gewoon langs (met de kabel niet gestript).

Ps. Ik heb een rode Champion bougiedop, en van op 4-takt springen heb ik geen last.
 
Last edited:
Heeft iemand een pic ofzo van de "meters" (zeg maar wat op het dashboard zit) van die toerentellers ?

Ut lijkt me wel ruig om in te bouwen , maar het moet wel staan ......

heb je alleen maar digi tellers? of ook met meter ? ( op die van een NRG na......)

w8 eens , als het ding ook meteen temp aan meet , kan ik mijn SR-temp meter weg halen .... past dat daar ? (voor de sr kenners)
 
Last edited:
Gne thx :)

maar hij's dus te groot voor onder mijn dashboard in , en min digi teller zit in de weg , voor em op dat kapje onder het dashboard te zetten ... gnnummff.......

zijn er kleinere, analoge ( met meters dus) ?
 
Back
Top