How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
die albastien is dure troep.
200 gram polyester plamuur voor 8 euro.
hier in deze buurt heb je een grote winkel heb je 2,5kilo voor 10 euro.
voor de geintereseerden die winkel zit in wenum wiesel en heet De Hoza
 
Eergister ff met Methew langs zo'n bedrijf gegaan dat zwembaden maakt...

ff gevraagt om wat afval matjes...:)
krijgen we dit mee:
matjes1.jpg

matjes2.jpg


en ook ff gevraagt om hars & verharder...
en toen kreeg ik dit mee: +ralf+
hars.jpg

verharder.jpg


Kosten:

Matten :€ 0.00
hars(5L) :€10.00
verharder :€ 0.00

Wel netjes dacht ik zo..
Kunnen we weer lekker oefenen! :p

nu nog fkes een keer naar de Hoza.. :)
(thanx Menno.. kweet welke zaak je bedoelt :))
 
klein vraagje,ga ook beginnen met polyesteren en plamuren van mijn kappen (booster spirit),ik had graag geweten hoe ik het best zou beginnen om de naad van mijn bcd achterkap weg te werken?
 
k ga binnenkort ook maar eens langs bij een zaak met polytroep ;)

ff kijken of ik wat kan aftappen bij die gasten...
 
ik ben vandaag bezig geweest met een glasvezel plamuur, echt een aanradertje, tis een soort mat-plamuurcombi met een beetje verharder, id erg sterk en barst denk (hoop) ik ook wat minder :)
 
spirit freak said:
klein vraagje,ga ook beginnen met polyesteren en plamuren van mijn kappen (booster spirit),ik had graag geweten hoe ik het best zou beginnen om de naad van mijn bcd achterkap weg te werken?

Je kan het beste aan de achterkant vast polyen met poyester matjes :p . Dan aan de voorkant van de naad plamuur je het dicht en ga je net zo lang door met plamuren totdat de naad weg is +ralf+ .

BOERI
 
-Veeeeel weggooi kwasten aangezien je die maar 1 keer kan gebruiken.

tip (missch kan de topicstarter et ook ff in het beginpost zetten):
koop een fles thinner (kost geen drol en kanje ooknog voor andere dingen gebruiken), en zet je kwast na gebruik direct daarin.. ik gebruik nogsteeds me 1e kwast en blijft het prima doen!

en hoe duur die troep allemaal kost?
ik had een blik met:
glasvezelmatje
hars
verharder

die was 7euro.. e dan kanje ook nog een mat erbij kopen (halfe 4kante meter) voor 5euro

blik polyplamuur was iets van 11eu (500gram)

dan komje al een heel end!
 
rs-ruud said:
ik ben vandaag bezig geweest met een glasvezel plamuur, echt een aanradertje, tis een soort mat-plamuurcombi met een beetje verharder, id erg sterk en barst denk (hoop) ik ook wat minder :)

Idd, glasvezel plamuur is goed spul erg sterk, en werkt vooral goed als vuller voor grotere gaten.
 
Kneiter said:
Tip2: als je een rechte strakke vorm moeten hebben (zoals booskijkers) gebruik dan een stukje plastic van een emmer ofzo dat je vorm altijd straks is. Gebruik erna een matje om het 1 geheel te maken.

ff een vraagje, wat bedoel je juist met een stukje van een emmer? Dat is dan toch altijd een bolvormig stukje? of bedoel je van de onderkant? En waar plaats je dat dan?
 
Heb net dus wat plamuur meegenomen om de gaten van me voorkap te vullen (Aerox)
Kan ik dit het beste doen:
Eerst gaten vulspuiten met purschuim.
Dan overtollige pur weg snijden schuren
Dan met plamuur alles strak trekken en een bolling vormen
Goed idee..?
Bedankt alvast..:D
 
Tim.. said:
Heb net dus wat plamuur meegenomen om de gaten van me voorkap te vullen (Aerox)
Kan ik dit het beste doen:
Eerst gaten vulspuiten met purschuim.
Dan overtollige pur weg snijden schuren
Dan met plamuur alles strak trekken en een bolling vormen
Goed idee..?
Bedankt alvast..:D

Ja, dit lijkt me wel een goed id.
Maar je kan natuurlijk in plaats van pur ook gewoon gaas gebruiken en daar overheen polyesteren. Misschien is dat wel makkelijker....en het geeft minder troep!
Mzzl....Marco
 
Heeft er iemand foto's hoe hij zijn monoseat en/of underseat aan zijn achterkappen heeft vast gemaakt (van aerox) dus niet zoals bij die ene neos zelf een monoseat maken maar gewoon een bestaande underseat en een bestaande monoseat aan de zijkappen maken
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top