How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
denn1s said:
zou iemand foto's kunnen neerzetten weer, ze zijn down

wat kost dit grapje trouwens, ik ga morgen kijken, geloof 30?

-Albastine polyesterhars
-Albastine verharder
-Matjes
-Veeeeel weggooi kwasten aangezien je die maar 1 keer kan gebruiken.
-Bekertje of iets om het in te mengen.
-en natuurlijk de kap die je wilt polyesteren.

dit bij elkaar dus?

en plamuur setje van 11 euro om allee strak te krijgen!

reken op zo'n 30 euro voor polyesterkitje + plamuur :)
 
als je zelf een kap wilt ontwerpen doe je het dan ook met pur schuim? of zijn daar andere foefjes voor? ik wil zelf namelijk een MKminibike kont maken maar dan voor streetmagic. dat voormaat.
 
Je hoeft dus niet zo veel van die kwasten te kopen. Als het hars in de kwast nog vloeibaar is, dan moet je je kwast in een potje met Thinner zetten. Dan kan je de kwast zo een aantal keer gebruiken :) . Hoe beter je de kwast schoonmaakt in de Thinner hoe vaker je ermee kan polyen *D.
 
het is miss beetje vreemd , maar zag laats op tv dat ze bij custom build car's het interieur maakte op een zeer vreemde manier, effect/resultaat was wel zeer mooi.

ze begionne (bv deurpaneel) met een mdf plaat. daarop brachten ze dan de gewenste hobbels in door middel van mdf op maat te zagen en met lijm vats te lijmen. nu ze dus een heel plaatwerk van hout hadden gingen ze verder met het echte "polyesteren"
ze begonnen met de stof fleece (dik zacht pluizige stof waar oa schaals enz van wordne gemaakt) te spannen over het hele werkstuk, dit zette ze vast met nietjes.
nu had je dus overal mooie strakke lijnen en negrgens flinke oneffenheden.
daar over heen deden ze een epoxi hars die ze insmeerde met een kwast . die de fleece helemaal na ging. de fleece zakte niet verder in en na dat het droog was had je al een hele sterke basis. de oneffenheden werden opgevult met een soort van filler die heel erg klei achtig leek maar dan met heeel veel haren/vezels. dit goedje streken ze uit over het werkstuk en lieten ze ook uitharden.
dit schuurde ze op en er werd een grove plamuur aangebracht over de filler. deze werd dan ook weer opgeschuurd dat alles mooi strak was.
om het goed af te maken deden ze het nog een keer plamuren maar dan met een hele fijne epoxi plamuur. deze makate alles nog strakker dan dat het al was. soms bleeft er nog wel ies wat nog niet 100% goed was en dan gingen ze er nog eens over met de plamuur tot het goed was.
nu het klaar was werd het in een dikke grondlaag gezet en werd weer na dat het droog was , weer opgeschuurd.
dan werd het gespoten en had je en strak en orgineel resultaat.

k ben nu zlef bezig om er acchter te komen welke middele er precies gebruikt werden en hoe ze heten en waar je ze kan krijgen, ik zal ook proberen een paar proef stukken te maken, is het resultaat goed dan post ik het hier zo wel.
 
BOERI_1st said:
Je hoeft dus niet zo veel van die kwasten te kopen. Als het hars in de kwast nog vloeibaar is, dan moet je je kwast in een potje met Thinner zetten. Dan kan je de kwast zo een aantal keer gebruiken :) . Hoe beter je de kwast schoonmaakt in de Thinner hoe vaker je ermee kan polyen *D.

Ik heb Albastrine kwasten ontharder+ralf+....
 
boosterH2O said:
het is miss beetje vreemd , maar zag laats op tv dat ze bij custom build car's het interieur maakte op een zeer vreemde manier, effect/resultaat was wel zeer mooi...................


Dat heb ik ook gezien maar ik denk dat het meer iets is voor idd deurpanelen en niet voor totaalnieuwe kappen. Maar alsk een auto heb gaak het zkr proberen :p
 
Hoe kan ik t beste een Mal maken dan, voor Bv: underseat, spatbord....

Ik wil namelijk een spatbord maken die over me wiel heen komt(van bcd is lelijk)..
En underseat wil ik zelf gaan modeleren....
Met gaas ? of moet dit met andere middelen....


Ook wil ik zelf een achterlicht maken, maar wil hiervoor een Rood kapje gaan gebruiken(vorm), hoe kan ik die als vorm gebruiken, en toch de rode behouden ?????
Folie erover of wat???
 
kheb een vraag over het polyen als je zon setje koopt kheb e rhierthuis 1 liggen maar kvind da e rnogal weinig van die matjes bijzijn :s kan je die apart kopen of moet ik dan weer zon heel kitje kopen
 
wouwe said:
kheb een vraag over het polyen als je zon setje koopt kheb e rhierthuis 1 liggen maar kvind da e rnogal weinig van die matjes bijzijn :s kan je die apart kopen of moet ik dan weer zon heel kitje kopen

Deze kun je appart kopen ja... Zijn vast te verkrijgen bij je plaatselijke Doe ut zelf zaak :)
 
psycho said:
Hoe kan ik t beste een Mal maken dan, voor Bv: underseat, spatbord....

Ik wil namelijk een spatbord maken die over me wiel heen komt(van bcd is lelijk)..
En underseat wil ik zelf gaan modeleren....
Met gaas ? of moet dit met andere middelen....


Ook wil ik zelf een achterlicht maken, maar wil hiervoor een Rood kapje gaan gebruiken(vorm), hoe kan ik die als vorm gebruiken, en toch de rode behouden ?????
Folie erover of wat???

Niemand???????
 
het lijkt me purschuim dat kan je kopen bij elke bouwmarkt (formido b.v.) heb je voor €2,50 al... en je kan er veel mee doen. let wel op als je het gebruikt dat je het niet in je haren krijgt... ja heb ik al ervaring mee. En verder moet je de bus op de kop gebruiken.... maar je krijg er wel mooi resultaat mee!
 
beter ga je gewoon naar een kunststofbedrijf :rolleyes: ik werk bij een kunststofbedrijf en af en toe komen er mensen binnen die een beetje willen hobbien enzo :) die hebben dan een stuk goedkoper materialen dan dat je het bij een bouwmarkt koopt. De hars zit bij ons in van die oliedrum sized vaten en glasmat op rollen zo groot als het tapijt bij carpetland. Als ik dan zie dat je bij een bouwmarkt voor een potje hars en een stukje glas ter grootte van een A4tje 10 of 15 euri betaald ofzo :D:D:D

dus: zoek een kunststofbedrijf op, loop naar binnen en vraag om een paar liter hars en wat afval glasmat ofzo. is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel (beter) en goedkoper. :)
 
Ik heb weinig ervaring met poleyster e.d. maar ik wilde et framenummerplaatje van mn SR wegwerken. Heb ik hier ook polyester e.d. voor nodig? Of is gewoon een kwestie van plamuur aan brengen en goed en fijn opschuren?

Greetz
 
Dickozzz said:
Ik heb weinig ervaring met poleyster e.d. maar ik wilde et framenummerplaatje van mn SR wegwerken. Heb ik hier ook polyester e.d. voor nodig? Of is gewoon een kwestie van plamuur aan brengen en goed en fijn opschuren?

Greetz

Je hebt ook glasvezel matjes en hars nodig. Dat maakt een goede harde basis voor de plamuur.
 
vincents said:
dus van kippengaas of zo een ondergrond maken.?

Ja lijkt me ook wel idee: Papier Maché. Dan kan je gewoon "3d" die vorm maken en dan alleen nog een laag plamuur/polysther erover. Anders heb je heel veel schuim/plamuur etc. nodig.
 
Dickozzz said:
Ik heb weinig ervaring met poleyster e.d. maar ik wilde et framenummerplaatje van mn SR wegwerken. Heb ik hier ook polyester e.d. voor nodig? Of is gewoon een kwestie van plamuur aan brengen en goed en fijn opschuren?

Greetz


Ik heb het zelf ook gedaan, pm me maar als je foto's wil

gewoon aan de achterkant een matje gedaan
en dan dichtplamuren.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top