How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
En ik heb aardig wat matjes nodig maar wat is dan de goedkoopste winkel voor de matjes? Halfords,gamma, praxis, Of weet iemand een andere goedkope winkel in omgeving alkmaar
 
Zoek een bedrijf die dat doet, kun je vaak gewoon wat matjes die voor hun afval zijn meenemen. Krijg je er soms ook nog gewoon hars met verharder bij.
 
ik heb dus een speedfight 1, en wil binenkort van die 2 achterkappen en het tussenstukje ervan 1 geheel maken (zoals bij een sf2)hoe kan ik dat dan het beste doen? gewoon wat polyesterplamuur tussenporren (met een matje onderaan) ?

greetz veekaa
 
Als je(ik neem nu ff als voorbeeld de gaten van een aerox) bijv in de voorkap van een aerox die 2 grote gaten helemaal dicht polyester en je heb het mooi afgewerkt enzo. Ken je dan daarna er nog wat uitfrezen ofzo of er gaten in boren? of breekt het dan allemaal snel af??????
 
Miesmaster said:
Als je(ik neem nu ff als voorbeeld de gaten van een aerox) bijv in de voorkap van een aerox die 2 grote gaten helemaal dicht polyester en je heb het mooi afgewerkt enzo. Ken je dan daarna er nog wat uitfrezen ofzo of er gaten in boren? of breekt het dan allemaal snel af??????

Polyester brokelt niet zomaar af meen ik, de plamuur waarmee je kleine gaatjes doet en het afwerken kan wel
 
hier ben ik bezig met een monoseat of anders gezegd me kappen aan elkaar aant maken,ben net begonnen,en ga morgen plamuren,daar zal ik ook wel een foto van maken.

mvc732s5tu.jpg
 
ik heb vandaag ook gepolyesterd en geplamuurt en ik heb nu is voor de gein van die potten van albastine gekozen en moet je zeggen ik vind het lekkerder werken dan met die rot matjes je hoeft niks op maat te maken.heb helaas geen foto ervan maar werkt wel handiger vind ik
 
swinz said:
-Veeeeel weggooi kwasten aangezien je die maar 1 keer kan gebruiken.

Als je je kwast na gebruik in de Aceton zet kun je 'm de volgende keer weer gebruiken ;) Werkt ook gewoon met die weegooi kwasten van een paat cent *D
 
ik ben nog effe nie aan plamuren toegekomen,want ik heb toch eerst maar de kappen wat verder en beter gepolyesteerd daar een foto van.

mvc737s1yt.jpg
 
maak je daar maar geen zorgen om gewoon beetje gladschuren,dus alle hogge punten en onevenheden eruit dan plamuur erover,en daar zit ook hars overheen omdat daar dikke scheuren zitten.

Maak je maar geen zorgen ik heb het eerder zo gedaan,komt goed :D
 
DRAGSTAR said:
maak je daar maar geen zorgen om gewoon beetje gladschuren,dus alle hogge punten en onevenheden eruit dan plamuur erover,en daar zit ook hars overheen omdat daar dikke scheuren zitten.

Maak je maar geen zorgen ik heb het eerder zo gedaan,komt goed :D

ik kan enkelt zeggen suc6!, ik had ook toen wat hars @ kappen, nou dat wou echt niet glad meer worden
 
nee hoe bdoel je dat niet meer glad worden,ik heb dat al vaak gehad,en dat maakt niks uit,je kwakt e toch plamuur overheen dat schuur je glad en dan is er nisk aan de hand.
Het word dan zeg maar ziets als op de foto,daar is het ook helemaal geplamuurd.

im0051069ov.jpg
 
Het ziet er niet echt uit alsof hij z'n hele kap grof heeft opgeschuurt en ontvet dus waarschijnlijk trek je het meeste polyester zo weer los nadat je er even een klein schroevendraaiertje tussen hebt gezet.
btw. ligt het nou aan mij of zitten er heel veel luchtbellen in?
 
nee deze kap is niet door mij gedaan,maar zo heeft mijn vorige er wel uitgezien,ik bedoel alleen te zeggen dat als er wat hars opzit dat het niet erg is omdat je er toch met plamuur overheen gaat.

En het is niet echt zwaar,ligt eraan hoeveel plamuur enz je er nog bij doet.

Maar ik zou zeggen hou het maar een beetje in de gaten dan kan je zien hoe ik het plamuur ENZ.

kijk hier maar eens

http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=78813&highlight=polyester
 
komt goed hans F,en ik heb het nog nooit ontvet of geschuurd,ik heb dit eerder gedan bij een andere gozer die rijdt er nu nog steeds mee.
w8 nou maar gewoon tot het af is.

en makkelijk los krijgen dat denk ik niet zit echt muurvast :P
 
DRAGSTAR said:
nee hoe bdoel je dat niet meer glad worden,ik heb dat al vaak gehad,en dat maakt niks uit,je kwakt e toch plamuur overheen dat schuur je glad en dan is er nisk aan de hand.
Het word dan zeg maar ziets als op de foto,daar is het ook helemaal geplamuurd.

im0051069ov.jpg


is die niet van die optic speed rox dude...:S

ciao..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top