How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
met 4 kilo plamuur krijg je alles mooi. Ik begrijp niet waarom iedereen polyesther en plamuur zo over het achterzitje van een aerox heen smeert, ik vind het niet echt netjes.
 
Idd, de geplamuurde kappen(zwaar) voldoen goed voor het MODEL om een MAL van te maken. Maar het is gewoon zonden om zo'n kap te laten spuiten het gaat op den duur toch scheuren (plamuur) en het is ook nog een erg zwaar.
 
journey,geloof me plamuur is niet bedoeld om iets lang vast te houden,en is meer om oppervlakken weer mooi te maken.

/edit/ ow sorry ik begreep je verkeerd :P
 
ben effe bezig geweest met plamuur,ik heb het meest de linkerkant gedaan,maar ik kon niet evrder want me plamuur is op :(,maar morgen weer nieuwe halen dit keer grotere pot.

Dan eerst effe alles glad schuren dan weer nieuw laagje eroverheen.

mvc769s4eg.jpg
 
er stond hier ergens dat je met een stuk emmer booskijkers kan maken bij een neos ik zou dit weleens goed uitgelegd willen hebben als het zou kunnen want zo handig ben ik niet.(bv. hoe je stuk emmer erop plakt of je dan moet polyesteren of wat) alvast bedankt
 
twism said:
hey hoe schuurt iedereen dat polyester gewoon met de hand?
of ben ik de enige die schuurmachine gebruikt :S

ik pak ook de mouse(schuurmachine van B&D), lekker snel, maar voor ronde vormen enzo, gewoon met ut handje
 
Hey, maar de plasticzaak zei dat polyester NIET HECHT op "polypropeen" kappen.. en op mijn kappen staat "pp" (polypropeen dus)..

Maar volgens jullie hecht het wel gewoon?
 
ik heb de achterkant van me knipperlicht al dicht (dus de binnenkant)
nu heb ik daar nog een gat zitten van ongeveer 1 cm diep (of wat minder weet niet precies)

kan ik dit nu gewoon dicht maken met plamuur?
of andere manier om ut zoveel mogelijk te vullen en dna plamuur?
 
neostuner said:
maaruhm..
Hoe duur kost al dat polyester spul en die matjes enz enz enz.....

Ik heb het bij Harjon (in Dordrecht) polyester speciaal zaak gehaald.

Ik heb heel wat vierkante meters voor € 2,50 (overblijfsel verpakking):P

En de rest daarzo was € 1,50 per vierkante meter in alle grammen per meters.
(albastine is al gouw € 20,- per m², word nml verkocht in verpakkingen van 0,5 m² voor 9,95)

Hars met verharder 1 liter was iets van € 8

Plamuur, halve kilo plus verharder kwam ook ongeveer op € 8,0

En dan nog wat plamuur mesjes, en strijk zooi was een paar cent
 
twism said:
ik heb de achterkant van me knipperlicht al dicht (dus de binnenkant)
nu heb ik daar nog een gat zitten van ongeveer 1 cm diep (of wat minder weet niet precies)

kan ik dit nu gewoon dicht maken met plamuur?
of andere manier om ut zoveel mogelijk te vullen en dna plamuur?

je kan dr wel wat karton in doen en dan nog btje plamuur maar omdat het niet zoveel is zou ik gewoon plamuur doen
bij grotere dingen kun je beter eerst wat karton dr in lijmen en dan volstouwe met plamuur
 
Jesse@SR said:
Idd, glasvezel plamuur is goed spul erg sterk, en werkt vooral goed als vuller voor grotere gaten.

glasvezelplamuur is wel heel goed maar voor veel plastic te sterk en dan breekt t.. is mijn ervaring hoor
 
peep said:
je kan dr wel wat karton in doen en dan nog btje plamuur maar omdat het niet zoveel is zou ik gewoon plamuur doen
bij grotere dingen kun je beter eerst wat karton dr in lijmen en dan volstouwe met plamuur


iemand anders raakte me dit sterk af

ik dacht ook al aan een stukje karton erin dannog 1 matje polyester erop en dan dicht stauwen met plammuuur en schuren
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top