TunedFox said:
Ik had me voorlichten dicht geplamuurd van een nrg kap. Maar toen ze gespoten werden ging het niet helemaal goed. Plamuur is helemaal gaan barsten. Kan dus overnieuw beginnen. Ik heb het gedaan met autoplamuur van albestine, uit een tube.
Klassiek voorbeeld is dit
.
Enorm klote, want glad schuren is geen probleem, jammer dat je niet lang van je werk kan genieten. Mja, het is toch echt duidelijk, en volgens mij staat het zelfs bij de beschrijving dat plamuur voor afwerken is bedoeld
.
Zo moet plamuur gebruikt worden in mijn ogen:
Om het bij koplampen te houden, met een matje aan de binnenzijde, hars toevoegen en schuren. De gaten, kieren, bulten etc zijn duidelijk te zien (het was mijn eerste keer met poly)
Dit heb ik glad lopen schuren totdat ik de vorm van de koplamp er weer precies inzag. Glad was het nog steeds niet, dus heb ik er een laag plamuur over gezet.
Deze hele laag heb ik gedaan om er zeker van te zijn dat ik geen gaatjes, of kuilen zou vergeten en ik het nu perfect in model kon schuren
Uiteindelijk bleef er dit over
Zoals te zien is, hou je vrijwel geen dikke laag plamuur over, je vult op wat ongelijk was, en daarmee houdt het ook echt op. 80% is polyhars 20% is plamuur om het af te werken.
Overigens is dit niet hoe het was voordat het in de spuitplamuur ging, maar andere pics heb ik even niet
Denk dat het duidelijk is